Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2300455
hoi,

Ik heb een vraagje. Waar kan een hond nog meer last van krijgen in de loop der jaren als de hond een schildklier probleem heeft? Natuurlijk krijgt ze medicatie (ondertussen al 6 jaar) en nooit ziek. Wat kan je er nog meer van krijgen als ze ouder worden en is/zijn die klachten echt te herlijden dan van de schildklier?
Door Limpy
#2300824
Weet niet of het bij katten zoveel anders is als bij honden maar ik heb ooit een poezedame gehad met schildklierproblemen en zij kreeg er nier- en hartklachten bij (incl hoge bloeddruk)
Door lightning
#2300966
Dus nier en hartklachten en hogebloeddruk? Wat nog meer? En hoe oud moeten ze zijn willen ze zo iets kunnen krijgen als het herleidbaar is van de schildklier?
Door tt-tjes
#2301028
Leverwaarden kunnen door de medicatie ook hoger worden. Waarom schrijf je geen mail aan Jean Dodds. Zij kan je dit volgens mij heel duidelijk uitleggen.
Door Mevroi Kruim
#2301105
Limpy schreef: Weet niet of het bij katten zoveel anders is als bij honden maar ik heb ooit een poezedame gehad met schildklierproblemen en zij kreeg er nier- en hartklachten bij (incl hoge bloeddruk)
Bij katten is het idd anders dan bij honden. Katten hebben in de regel een te snel werkende schildklier, iets dat bij honden vrijwel nooit voorkomt. Honden hebben bijna altijd last van een te langzaam werkende schildklier.

Hier http://www.eurovet.nl/producten/forthyr ... =producten staan de mogelijke bijwerkingen van Forthyron.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 30 mar 2012, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#2301323
Volgens mijn dierenarts (even overlegt vanochtend stond toch te helpen bij een castratie) waren er niet echt problemen. En inderdaad zoals je zei hebben honden inderdaad eerder een te langzaam werkende schildklier. Aangezien mijn hond gewoon gezond is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door