Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#2299989
mia heeft al paar dagen koorts, hoog, zo rond 41, soms 40,5
we zijn zaterdag nog naar de spoed da geweest, spuit erin...
ab en koortsremmer, nu zondag weer gespoten en vanaf maandag ab pillen. noroclav zo uit me hoofd.

ze is erg lusteloos, hangerig, wil niet echt eten, voeden doet ze nog net, de pups worden wat 'pieperig en zeurderig'
wandelen vind ze dan wel prima, dan loopt ze prima mee. :-\

geeft nog prima melk, geen afwijkingen te voelen aan tepels enz...
ook baarmoeder lijkt in orde zegt da...

toch maak me zorgen, ze heeft vandaag echt te weinig gegeten voor dr pups en haar te voeden, koorts blijft hangen...
ze voelt echt heet aan en ligt alleen maar te liggen. :(

ze krijgt echinacea, probiotica van solgar, wat yoghurt krijgt ze ook maar vind ze niet echt lekker, multivit van groene os, wat rauwe honing.

denk vraag toch even hier suggesties, ideeen enz :-\
#2299992
Jakkes, kan je geen advies geven, maar als ze echt zo heet aan blijft voelen moet je ze toch gaan koelen, met natte baddoeken bv...

Bij een kennis meegemaakt, dat teefje bleek tepelontsteking te hebben, ook ruim 41 graden koorts..koelen dus..
#2300113
Second opinion bij een DA die vaker geboorte begeleiding doet. En die veel met nesten te maken heeft.
Ik zou net als jij niet lekker zitten. Gelukkig zijn de pups oud genoeg om evt. zelf al wel een papje geitenmelk te krijgen. Dus die zou ik gaan bijvoeden om moeders een beetje te ontlasten.

Als het een tepel ontsteking is, moet je wel weer oppassen met de hoeveelheid bijvoeden. Anders klapt mams straks.

Echt even terug naar andere DA. Hebben ze echt goed gekeken bij haar baarmoeder?

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor haar, dat ze weer opknapt.  :-*
#2300121
ja we zijn bij een da geweest die best veel ervaring heeft, omdat we naar spoed dienst moesten en dat is vaak de grote kliniek, die veel ervaring heeft met zulke dingen :-\

ik heb me eigen da ook al gebeld, maar die heeft veel vertrouwen in die ander :-\

ja baarmoeder hebben ze eerste gecheckt, omdat ze door de koorts omviel dacht ik eerst aan calcium probleem :-\
#2300127
Maar goed ze wijzen dus beide naar de ander  :-\ daar heb jij niks aan.
Ik zou mijn hond inpakken en terug naar je eigen DA gaan. Laat maar kijken en grondig onderzoeken. Die andere DA kan ook per ongeluk wel iets over het hoofd hebben gezien.
:bigarmhug: Hou je taai!
Door Lizzy
#2300132
Oh getsie Danielle, dit is echt heel knudde. Hebben ze voor de zekerheid wel calcium gespoten? Ik ging ook terug. En liet toch even een echo van de baarmoeder/buik maken (door een goeie).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door