Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2285130
Hoi,

In juli gaan wij een week naar centerparcs. Wat geven we onze honden dan te eten? Het is nu niet dat daar een reuzedieprvries op ons staat te wachten ... .Is het ok als we dan een week Taste of the Wild brok geven?
#2285143
fydgi schreef: Hoi,

In juli gaan wij een week naar centerparcs. Wat geven we onze honden dan te eten? Het is nu niet dat daar een reuzedieprvries op ons staat te wachten ... .Is het ok als we dan een week Taste of the Wild brok geven?
neuh ;-)

Voor de eerste 2 dagen neem je diepgevoren mee en schuif je meteen daar in de koelkast en in het diepvriesvakje.

Voor de andere dagen koop je kip/rund oid. Eventueel een rol carnibest op de kop tikken.

Dan maar een weekje niet compleet ;-)

Beetje improviseren en je hoeft niet aan de brok ;-)

Suzanne
#2285145
er zijn meerdere opties:

- BARF (of KVV) kopen bij de plaatselijke slager/supermarkt, voor een week is het geen ramp als dat niet compleet is. je moet voor jezelf toch ook boodschappen doen.

- ge(vries)droogd voer geven. zoals K9natural of Ziwi Peak.
#2285165
Wij gaan vaak een weekje met de camper weg. We hebben dan een ieniemienie vriesvakje.
Hoe lossen we dat op:
neem een grote koelbox mee en spiervlees wat compakt ingepakt is
Twee koelelementen onderin en spier er boven op, daarop het botwerk (kan evt ook gemalen zijn).
De andere koelelementen gaan in het vriezertje. Elke dag even omwisselen of twee maal daags.
Koelbox buiten zetten als het snachts nog lekker fris is helpt ook.
Het vlees bijft dan nog dagen goed. Voor de laatste dagen hebben we wat gedoogd vlees mee of gaan we naar de slager voor een lekkere kip :)

En ga je langer weg en blijf je in Nl dan is er altijd wel een barfer of leverancier in de buurt te vinden.

Ik ben zelf behoorlijk flexibel, een vasten dagje extra of een keer een flinke schep groente erbij helpt je ook zo weer een dag verder :biggrin2: 
#2285207
Je zou ook, afhankelijk van de grootte van de hond (en dus de benodigde hoeveelheid) een paar pakjes Renske mee kunnen nemen.
Ik weet dat dat niet vers is, maar voor mijn gevoel (en dan ook alleen maar dat waarschijnlijk) is het beter dan brok.

Je hebt dan de eerste paar dagen bij je, voert wat Renske, vult aan met wat je ter plekke koopt... komt wel goed hoor ;-)

Suzanne
#2285270
Toen ik net begon met Barf en KVV dacht ik ook. Wat als je met vakantie zou gaan.
Nu zou ik denk ook idd wat diepgevroren meenemen en bij bijna iedere supermarkt kan je smuldier kopen.
Dus dan maar een aantal dagen makkelijk en relatief goedkoop ;).
Evt wat gedroogd spul mee en ze zullen er geen last van krijgen of tekorten opbouwen.
#2285273
Thea schreef: Toen ik net begon met Barf en KVV dacht ik ook. Wat als je met vakantie zou gaan.
Nu zou ik denk ook idd wat diepgevroren meenemen en bij bijna iedere supermarkt kan je smuldier kopen.
Dus dan maar een aantal dagen makkelijk en relatief goedkoop ;).
Evt wat gedroogd spul mee en ze zullen er geen last van krijgen of tekorten opbouwen.
en laten we wel zijn... al krijg de hond dan 4 5 6 dagen "alleen kip" dan gebeurt er nog niets aan tekorten  (bij een volwasen gezonde hond). Die eerste dagen neem je van huis mee en de rest.. kom op... loopt zo'n vaart niet ;-)

Suzanne
#2285320
Wij gaan naar Oostenrijk en Hongarije...dus als iemand weet hor het met de verkrijgbaarheid van Barfproduten is daar, dan hoor ik het graag.
Of praktische tips... daar zoek ik ook naar  ;D
Aangezien mijn hond 1000-1200g per dag eet neem ik dat niet mee voor 3 weken. Bovendien heb je in je tent geen vriezer he ;-)
#2285333
@Berna,
Wij gaan ook naar oostenrijk 3 weken en ben dus benieuwd...

Voor de eerste 4 a 5 dagen meenemen lukt nog in een koelbox (deden we vorig jaar en dat jaar daarvoor ook),
maar ja dan...

Eerste jaar hadden wij er voor gekozen om brokken te geven, nou dit was rampzallig (hij liep nog net niet leeg ;))
Het 2de jaar gaven we ('goed') blikvoer (renske, lukullus zulk spul), k9 natural + gehakt uit de winkel (lust geen kippenbouten ofzo)

Dit jaar gaan we weer en doen we het anders...
We nemen weer voor de eerste 5 dagen mee in de koelbox, daarnaast krijgt hij weer k9 natural, gehakt.
Ook gaan we nu ropadog take away geven en als Pim het lust de kivo variant die je in de koelkast moet doen.
En we zullen zien of het dan dit jaar beter gaat dan voorgaande jaren....
#2285439
Er is in elk land toch wel een poelier/slager te vinden, en een plaatselijke supermarkt.

Aan kip/rund en vis lijkt mij overal wel te komen.
Dan maar tijdelijk op 3 soorten, er zijn tig honden die kvv eten, en daar zat voorheen of een suplement in of gemalen kippenbot.met meestal wat runderafval.
Die honden vallen ook niet dood om terwijl zij dat vaak al jaren eten.
Dus gewoon een beetje soepel zijn. ;)
#2285449
Renske zou ik niet zomaar geven, onze hond raakt daar behoorlijk van aan de dunne. Als je dat wel wilt geven zou ik het eerst voor de vakantie rustig thuis eens uitproberen.
Vorig jaar heb ik vooral K9 gegeven, ik moest wel veel meer geven dan op de verpakking aangegeven stond.
#2285463
Heidi T. schreef: Renske zou ik niet zomaar geven, onze hond raakt daar behoorlijk van aan de dunne. Als je dat wel wilt geven zou ik het eerst voor de vakantie rustig thuis eens uitproberen.
Vorig jaar heb ik vooral K9 gegeven, ik moest wel veel meer geven dan op de verpakking aangegeven stond.
Dat is een goed advies, maar dat geldt voor elke 'voerverandering' eigenlijk. De mijne hbben geen van alleen een probleem met Renske, maar dat houdt niet in dat andere honden dat ook zo doen.

Deze keer gaan wij 2 weken op vakantie en is er maar een klein vriesvakje in de koelkast. Dus, wij gaan ook improviseren; en wellicht wat vaker boodschappen doen, zodat er wat is. Voordeel: ik voer kvv hoofdzakelijk. Ik neem dus voor de eerste 3-4 dagen mee en dat was dat. De rest koop ik daar wel. Het is op Texel en daar is alles wel zo'n beetje verkrijgbaar ;-)

Dus, ik hoef ook niet veel mee te hebben.

Zou ik mijn droogmachine meenemen?  :biggrin2:

Suzanne
#2285569
Op kampeervakantie gaat hier voor ca. een week barf mee in koelboxen. 5 dagen kant en klaar gemaakte maaltijden voor de drie past in de electrische koelbox, daar blijft het heel erg koud (tegen vriespunt). En verder neem ik voor de eerste 2 dagen in een gewone koelbox mee.
En daarna? Dan kijken we wat er ter plekke te koop is, en als er al geen barf te vinden is (wat ons  tot nu toe zelden is overkomen), dan is er op zijn minst altijd nog kippebot, kippevlees en kiporgaan uit de supermarkt. En dat vind ik altijd nog vele male beter dan brok, die zal iknooit en te nimmer meer geven. Dan kost het misschien wat meer dan thuis, maar voor onszelf moet ik ook meestal wat meer betalen dan thuis. Dat wordt dan gewoon ingecalculeerd. Boodschappen doen moeten we toch, dus kan er voor de honden ook gelijk wat meegenomen worden. Vroeger was er alleen de gewone koelbox, de luxe electrische heeft pas verleden jaar zijn intrede gedaan maar daar heb ik geen spijt van gekregen. Niet alleen kan ik voor meer dagen meenemen en goedhouden, ook tijdens de rest van de vakantie kan ik voor de honden voor meer dan 1 dag inkopen en het ook nog goed houden. En in de supermarkt geldt meestal: grootverpakking is goedkoper dan kleinverpakking.
#2285606
lianneke schreef: Vragen of er medebarfers in de buurt van je vakantieplek wonen, of je daar wat kan halen en/of ze in de buurt een adres weten voor barfspul.
Misschien kunnen we een soort van vakantiepool oprichten en spullen uitwisselen. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Nee.

Het is al zo verslavend... endan OOK nog een vakantiepool bijhouden???

Dat gezegd hebbende... wie woont er op Texel en heeft enige voorraad aan klein barfspul / kauwbaars ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door