Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2285021
Jillz was op 20 januari loops geworden en was dat netjes 3 weken, zo rond 11 februari was ze klaar.
Ze heeft er eigenlijk geen last van gehad behalve dat ze meer sliep  :biggrin2:

Ze is na haar loopsheid nog steeds rustig en slaapt heel veel, de laatste paar dagen is ze ook wat hangerig.
Ze eet gewoon goed, meer dan goed zelfs en heeft geen koorts, ook niet het idee dat ze meer drinkt.

We hebben gister niet heel veel gedaan behalve een wandeling op het strand (ik voelde me niet zo lekker  :-[ ) en ze heeft de hele dag geslapen.
Vanmorgen in het bos was ze ook vrij rustig.

Sinds een paar dagen is ze weer heel erg aan het poetsen geslagen en heb ik het idee dat Sammy haar ook wel weer interessant vindt ruiken.

Is dit gewoon een nasleep van haar eerste loopsheid of toch iets om goed in de gaten te houden??
#2285118
Het kan allemaal prima verklaard worden vanuit schijnzwangerschap. Niks-an :( Schijndracht duurt doorgaans zo lang als een dracht, dus dan mag je rond de eerste week van april de 'virtuele bevalling' verwachten. Een beetje na-suffen is ook mogelijk, maar meestal valt dat (zeker een eerste keer) mee.
Het is niet uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is natuurlijk, dus ik zou zeker oplettend blijven. De periode die volgt is tevens de tijd dat de kans op baarmoederontsteking het hoogste is, dus alert blijven op de hoeveelheid die ze drinkt, haar lichaamstemperatuur (bij twijfel na.v. sloomheid of andere klachten de thermometer pakken) en uitscheiding. En bij ziekte de arts informeren wanneer ze loops was, zodat die daar ook extra zorgvuldig op kan onderzoeken.
Toi toi toi!
#2285199
karinbots schreef: waarschijnlijk is ze schijnzwanger. Groeien haar tepels ook? Kan nog wel een tijdje duren dan voor ze weer haar oude zelf is.
Twister was laatste keer op 8 november loops en werd zoals gewoonlijk schijnzwanger en sinds 3 weken nu is ze eindelijk weer haar eigen mutsige zelf.
Yep, ze heeft kleine borstjes  :P
Parelridder schreef: Het kan allemaal prima verklaard worden vanuit schijnzwangerschap. Niks-an :( Schijndracht duurt doorgaans zo lang als een dracht, dus dan mag je rond de eerste week van april de 'virtuele bevalling' verwachten. Een beetje na-suffen is ook mogelijk, maar meestal valt dat (zeker een eerste keer) mee.
Het is niet uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is natuurlijk, dus ik zou zeker oplettend blijven. De periode die volgt is tevens de tijd dat de kans op baarmoederontsteking het hoogste is, dus alert blijven op de hoeveelheid die ze drinkt, haar lichaamstemperatuur (bij twijfel na.v. sloomheid of andere klachten de thermometer pakken) en uitscheiding. En bij ziekte de arts informeren wanneer ze loops was, zodat die daar ook extra zorgvuldig op kan onderzoeken.
Toi toi toi!
Oke, ik houdt het zeker in de gaten, maar schijnzwanger is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.
Sammy was ook schijnzwanger, maar heel anders, die ging knuffels verzamelen en was nog steeds mega actief  :-\
Tja, ze zijn niet allemaal hetzelfde natuurlijk.

Maar bedankt voor jullie reacties, ben weer gerustgesteld  :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door