Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joke I
#2253425
Ik heb even een vraag.
Wat zijn de normale waarden dievoort zouden moeten komen uit een urine onderzoek?
Bij de DA kreeg mijn  vriendin te horen dat haar hond lijd aan nierfalen. Maar op basis van welke waarden wordt die conclusie eigenlijk getrokken. Kan iemand mij vertellen wat de afkortingen betekenen?
Het ureum en Creatinine is wel verhoogd, maar is dit abnormaal voor een hond die nu 3/4 jaar kvv krijgt?
Ureum is 15.3 en cre is 157
Door Lizzy
#2253621
Joke I schreef: Ik heb even een vraag.
Wat zijn de normale waarden dievoort zouden moeten komen uit een urine onderzoek?
Bij de DA kreeg mijn  vriendin te horen dat haar hond lijd aan nierfalen. Maar op basis van welke waarden wordt die conclusie eigenlijk getrokken. Kan iemand mij vertellen wat de afkortingen betekenen?
Het ureum en Creatinine is wel verhoogd, maar is dit abnormaal voor een hond die nu 3/4 jaar kvv krijgt?
Ureum is 15.3 en cre is 157
Een verhoging door KVV is niet/nauwelijks te verwachten. En dit is wel verhoogd. Wat is het voor hond en was de hond nuchter, toen er bloed af werd genomen? Is er ook urine onderzocht?

En weet je, nierfalen zegt mij dus niks. De vraag is natuurlijk waardoor de nieren falen (minder goed werken). En dat moet onderzocht worden.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#2253696
Het gaat om een Bouvier van 10 jaar oud. Helaas ook met behoorlijk overgewicht.
Nee de hond was niet nuchter bij bloedafname, wel toen de urine opgevangen is. Helaas is daar nog geen uitslag van. Ze heeft wel een tweede lijst gekregen met allerlei afkortingen, waar ik helemaal geen kaas van gegeten heb. Ze eet nu dus KVV zei ik, maar dat is gemalen barf. Kauwen weigert ze, dus dan maar gemalen. Dit krijgt ze nu sinds 3/4 jaar.

Het kleine lijstje zag er als volgt uit
Alb 25g/l
Bun 15.3 mmol
Glu 5.7 mmol
Alp 170 Iu/l
T-Pro 63 g/l
GPT 116Iu/l
Cre 157 umo

Als het echt verhoogd is zoals je zegt, wat kunnen we dan wijzigen in de voeding zodat de waarden verbeteren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door