Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marie
#22287
Hallo,
Ik zit de laatste tijd te denken of het nodig is om wat afwisseling aan te brengen in de dagelijkse kant en klaar versvlees voer. Ik lees op dit forum enerzijds dat afwisseling heel belangrijk is, anderzijds is het zo dat vervleesvoer compleet, compleet is. Dus.... Mijn vraag: Is het nodig om afwisseling aan te brengen in het complete versvleesvoer, en zo ja, hoe kan ik dat het beste doen? Energique heeft bijvoorbeeld een soort voor de volwassen hond, kan ik dan een ander merk geven ter afwisseling (bv Duck, lam rijst), of is dat weer niet zo gunstig, om merken met elkaar af te wisselen? Iemand ervaring mee, of verhelderende mening over? Bedankt! Groetjes Marie
Door Janet
#22369
Volgens mij moet je bij barf afwisselen omdat je niet elke dag 'compleet' geeft, maar dit 'compleet' juist over de hele week verdeelt.
Bij versvlees-compleet hoeft het niet, maar niemand houdt je tegen als je gewoon eens lekker wilt afwisselen. Als je 'complete' varianten neemt, dan zie ik er geen bezwaar tegen ;).
Door sylvia
#22412
Hier hebben ze 16 jaar iedere dag hetzelfde versvlees gegeten en altijd met evenveel zin in de hap,dit jaar ben ik op en ander merk overgegaan en sinds kort heb ik daar ook wat andere smaken bij genomen,nu lusten ze hier alles en iedere dag hetzelfde vinden ze ook goed,zolang die bak maar gevuld wordt neergezet,maar ik merk vooral aan donna dat die eerst nieuwsgierig is wat ze op haar bordje krijgt.Dus het hoeft niet,het is meer wat jezelf wil.
Door ~anna~
#22493
Meestal heb ik ook Duck in huis makkelijk als ik vergeten ben Energique eruit te halen.Want Duck zijn dunne platte schijven en ontdooien daardoor sneller.In Duck zitten veel koolydraten op de dagen dat mijn hond moet presteren geef ik hem meestal Duck.Energique no.3 voor werkhonden heb ik ook in huis maar als we behendigheid gaan doen dan gaat hij helemaal uit zijn dak komt waarschijnlijk door het extra rood vlees wat daar in zit.Dan voer ik liever Duck het is en blijft kijken naar je hond en dan kijk ik verder dan zijn ontlasting maar ook naar zijn gedrag.Toen hij alleen brokken kreeg kon ik hem niet zo sturen,En vaak was ik niet tevreden over zijn ontlasting.Daar heeft hij nu gen last meer van
Door Gaitkeeper
#22507
Ik voer Carnibest natuur maar wil volgende keer daar ook wat andere soorten van gaan gebruiken.
Dus je kan ook van één merk soms afwisslen.
Van Carnibest bestaat ook (buiten de speciale soorten om zoals light en diabetes) Lam/Rijst, Kip/Rijst en Eend/Rijst. Ik denk dat ik de Natuur als basis houdt maar ter afwisseling ook wat andere smaken ga voeren.
Inderdaad niet omdat het zou moeten maar gewoon voor de lekkerigheid en afwisseling :).

Oh ja....en ook naast zo'n goede basis wat gaan klooien met kippenekjes en ander vlees.....weet ik in elk geval dat het goed zit door het complete vlees e daardoor durf je wat makkelijker es wat uit te proberen.
Laatst gewijzigd door Gaitkeeper op di 11 nov 2003, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniek
#22519
Ik voer van carnibest vier varianten door elkaar, ze krijgen de ene dag light, de volgende dag een ander smaakje, dan weer een dag light enzoverder. Ik moet zeggen dat ze de light het lekkerste vinden.

groetjes van moniek
Door Lizzy
#22526
Afwisseling wordt pas essentieel als je zelf samenstelt. Want, in een maaltijd die je zelf samenstelt zit (in principe) niet elke voedingsstof. En, dan werk je ook niet met multi vitamine en mineralen. Dus, om te zorgen dat je hond bijv. in 1 week alles binnen krijgt, moet je veel afwisselen.
Groetjes, Lizzy
#22533
[quote="moniek"]
Ja, ik had al zo'n vermoeden Paul maar dat maakt niks uit toch, ik bedoel, het is toch wel gewoon compleet he! Of denk je dat ze zo in verhouding teveel pens krijgen?
[/quote]

Nee hoor Moniek.......is prima!!!
Zoals de naam al zegt zet de Light uitvoering iets minder aan maar je hond kan het zijn leven lang eten als het moet zonder problemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door