Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door YvetteenPepper
#2241946
Ik heb een groentepuree gemaakt maar hij is helaas te dun geworden
Hoe kan ik het beste hem wat dikker maken?
Oh ja en ik heb dit aangemaakt met yoghurt
Door 202Spots
#2241949
Is het te dun geworden nadat je de yoghurt er bij had gedaan of was 't al dun?
Maar 't geeft niet, gewoon voeren zoals 't is en volgende keer misschien minder bladgroentes gebruiken?
Door 202Spots
#2241955
YvetteenPepper schreef: Ik heb een tomaat, bospeentje, tauge plus alfalfa erin gedaan
En nadat ik yoghurt erin had gedaan en met blender was hij heel erg dun geworden
Heb je alles in 1 keer gegeven? Meestal gaat de yoghurt erdoor voordat je 't in de bak doet om te eten, youghurt door de groentenmix doen en bewaren of vriezen is niet goed.
De peentje/worteltje is eigenlijk de enige echte groente, de tomaat (nachtschade) zou ik weg laten tenzij je hond geen artrose heeft,en dan ook samen met meerdere groenten.
de tauge is 'n sprout, kan wel wanneer er veel andere soorten groenten in de mix zitten, maar heeft op zich geen of heel weinig voedingswaardes omdat he bijna allemaal water is.
de alfalfa is ook 'n sprout en leuk om bij 'n mix te doen, maar als extra en niet perse als 'n groente.
Volgende keer even bij de groenten lijst kijken en meer echte groente gebruiken of iets van elke soort die op de lijst staat ;)
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html
Door YvetteenPepper
#2241959
Het hondje die ik nu heb heeft gelukkig geen artrose
En ik heb een paar keer in de groentelijst gekeken de koolsoorten mag ik voorlopig niet meer geven en de bladgroentes vind ik persoonlijk lastig omdat ze in kroppen verkocht worden
Of is diepvries spinazie ook goed
Door YvetteenPepper
#2241960
Oh ja, volgens de gebruiksaanwijzing van de blender moest er een vocht erbij.
Anders krijg ik geen goeie pulp alleen ze vertellen me niet wat ik erin moet doen.
Door 202Spots
#2241965
YvetteenPepper schreef: Het hondje die ik nu heb heeft gelukkig geen artrose
En ik heb een paar keer in de groentelijst gekeken de koolsoorten mag ik voorlopig niet meer geven en de bladgroentes vind ik persoonlijk lastig omdat ze in kroppen verkocht worden
Of is diepvries spinazie ook goed
Is er 'n reden waarom hij geen koolsoorten mag?
Sla is in kroppen,maar wanneer je niet alles wil gebruiken, dan kan er je toch gewoon wat van af halen,net als bij b.v van de andijvie of witlof.
Je gebruikt maar 'n klein beetje spinazie bladjes en ik zou geen diepvries geven.
Wanneer je blender vocht nodig heeft,dan kan je gewoon 'n klein beetje water erbij doen om 't beter te laten draain, of eerst de bladgroentes, bleekselderij of komkommer
wat veel vocht bevat draaien, en dan daarna de hardere groentes er bij doen wannner er genoeg groentensap is vrij gekomen.
Door YvetteenPepper
#2242263
202Spots schreef: Is er 'n reden waarom hij geen koolsoorten mag?
Ik las op in het lijstje van groentes dat koolsoorten niet te vaak gegeven mag worden ivm met de schildklier en gasvorming
Pepper doet wel goed op
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door