Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door faya
#2229760
Kan Ignatia ook optreden loopsheid vertragen? Ik weet dat Ignatia ingezet kan worden om loopsheid teef te stimuleren, maar kan het ook zo zijn dat dit door onjuiste potentie ook voor "verergering" van klacht - dus niet optreden loopsheid in dit geval, zorgen? Met mijn teefje vanaf 27 oktober Ignatia D30 gebruikt ivm ontsteking oog in overleg met homeopatisch dierenarts. Na verergering op 30 november jl. gestopt met D30 en gewacht. In overleg met dierenarts met D200 begonnen  1 x per 10 dagen  2 granules te weten 14 december, 23 december en 1 januari. Nu had ze in november / december loops moeten worden ( zit 8-9 maanden tussen ) maar deze loopsheid is nog niet opgetreden, kan dit zijn door toediening Ignatia voor andere klacht? Wie heeft hier ervaring mee?
Door ulla
#2231225
Er zijn teven die om de 4 /5 maanden loops worden, maar ook die om de 7/8 maanden loops worden, verder heb je rassen die eens per jaar loops zijn.
Als je, je hier ongerust over maakt, zou je een bezoekje aan de da kunnen brengen.
Mijn jonge teef had volgens het boekje 2 januari loops moeten zijn, maar ik zie nog geen tekenen, en maak mij hier eerlijk gezegd ook niet druk om.
De vorige loopsheid zat ook langer dan 6 maanden tussen.
Door Lizzy
#2231918
Ik geloof daar zeker in, dat ignatia een omgekeerde reactie kan veroorzaken op iets anders. Maar vraag het ook aan je behandelend DA!
Door Lizzy
#2231919
Ik ken teven die heel onregelmatig zijn en teven die eens per 1 a 2 jaar loops worden. Maar als jouw hond standaard netjes iedere xx maanden loops wordt, dan is dat op zich apart, dat het nu ineens zoveel afwijkt. Ik zou ook direct aan de Ignatia denken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door