Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemiek
#2226112
hey allemaal,

ik studeer diergeneeskunde en barf nu al een tijdje, en ik ben op zoek naar een boek of verantwoorde tekst waarin uitleg is over de verschillende voedingsstoffen, en de bronnen daarvan bij barf.

we zijn nu namelijk bezig met Stofwisseling en endocrinologie, en ik vroeg me toch af of zeg maar wat meer in depth literatuur is. ik zoek iets meer dan dat het wel goed zou zijn omdat het een natuurlijk dieet is ;)

er zijn heel veel boeken over barf, maar ik vroeg me af of jullie weten of er zo'n boek is, voordat ik alle boeken ga kopen om iets te zoeken wat er mischien niet in staat.
Door BarfBull
#2226166
Ik denk dat 'Give your Dog a Bone', geschreven door Dr Ian Billinghurst, het meest in de richting zal komen van wat jij zoekt. Maar ik moet hier eerlijk bij vermelden dat ik lang niet alle boeken over versvoeren en/of BARF heb gelezen, dus misschien zijn er wel andere publicaties die je precies bieden wat je zoekt.
Door Lizzy
#2226298
Je gaat dat niet met 1 boek redden. En het hangt af van het niveau dat je zoekt. De basis staat inderdaad in Give Your Dog a Bone van Ian Billinghurst. Hij beschrijft echter meer "dit is vleesbot en dit zit er in, calcium, vetzuren, vitamine A, D, E".

Je kunt daarnaast Nutrient Requirements of Dogs. Revised 1985 aanschaffen, als je die al niet hebt. En dan vlooi je met deze websites: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 511.0.html het meest uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door