Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door staffordshire bull terrie
#2210519
ik wil dit gaan geven aan blitz, staffordshire bull terrier reu van 2,7 jaar. Met een kip en of graan allergie.....

20 kilo weegt ie en ik wil 400 gr gaan geven:

200 gr. Lamskotelet of herten rib of zalmkop  of sardines, dus 1 van deze soorten per dag
20 gr. Lams hart
20 gr. Lams nier
20 gr. Lams lever
140 gr. Paard spier vlees
 

heb vandaag ook groentemix gemaakt maar....... Spruitjes,sperciebonen,peterselie,knoflook,gemberwortel,courgette .

Heb het 10 min gekookt maar ik krijg er traanogen van,  klopt dat? Gewoon geven?
Door Lizzy
#2210561
Ik begrijp niet precies je bedoeling. Wil je dit dag in dag uit voeren? Ik vind afwisseling in dat geval echt veel te mager. Groentemix kook je niet, dat pureer je, met rauwe groenten. Je kunt de groenten ook koken natuurlijk maar gemberwortel is flink scherp ja.
Door staffordshire bull terrie
#2210576
ik wil dit elke dag gaan voeren maar dan alleen het botvlees afwisselen de eerste  6 weken omdat ik zeker weeet dat ie er tegen kan. (inverband met zijn allergie).
Kwa afwisseling weet ik het dat er 5 of meer moeten zijn,maar 3 is toch een goed begin? De verhoudingen kloppen toch?
Dus die groente mix kan ik gewoon geven?  heb van elke groente ongeveer evenveel erin gedaan
Door Lizzy
#2211482
[quote="staffordshire bull terrie"]
ik wil dit elke dag gaan voeren maar dan alleen het botvlees afwisselen de eerste  6 weken omdat ik zeker weeet dat ie er tegen kan. (inverband met zijn allergie).
Kwa afwisseling weet ik het dat er 5 of meer moeten zijn,maar 3 is toch een goed begin? De verhoudingen kloppen toch?
Dus die groente mix kan ik gewoon geven?  heb van elke groente ongeveer evenveel erin gedaan
[/quote]

OK. Nou ja, als het niet bij 3 diersoorten blijft, dan kun je daar prima mee beginnen ja. Maar, je bedoeling is dus om dat uit te bouwen?

De groentenmix is prima, ik zou er volgende keer alleen ook wel wat bladgroenten in doen. Zoals andijvie, waterkers, dat soort dingen. Veel peterselie en veel gember vinden veel honden niet lekker. Die smaak is erg overheersend.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door