Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#2208998
Ik heb al eerder een berichtje geschreven over mijn hond die huidproblemen heeft. Hij krijgt dus allerlei kale plekken, wat wondjes worden over het hele lichaam. Ik had eerst DC geprobeerd, maar dat hielp niets.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kon niet anders dan hem aan de AB zetten. Nu hielp een bepaalde soort niet en zijn er 2 soorten ingezet, samen met prednison, pipetje tgen evt. mijten. Al met al een hoop zooi in zich gehad. Hij heeft in totaal een maand lang AB en prednison gehad.
En nog was het niet 100% weg, maar om nu weer AB te geven...........
Ik ben dus na de AB gestart weer met DC en probiotica van Arkocaps.

Nu het volgende probleem, hij heeft nu een mega hotspot bij en onder de staart, dus kaalgeknipt en groene leem erop. Hij poept ook wat vaker, dus zal wel aan het ontgiften zijn.
Hoe lang zal ik de DC geven, ik geef 1 capsule probiotica is dit voldoende? Hij weegt rond de 14 kilo.
En kan ik straks chlorella geven als standaard, omdat hij dit probleem al vaker heeft gehad, alleen was het toen wel goed na AB en prednison. En wat voor merk chlorella geven jullie en wat voor hoeveelheid?
Gebruikersavatar
Door chery
#2209034
Sorry, drainage compositum van groene os  :biggrin2:{had deze afkorting wel vaker gezien}
Net gewandeld met de honden en even goed zijn ontlasting bekeken, hij poept vaker{hij was altijd in 1x keer klaar} en er zat nu een soort vlies omheen.
Door Lizzy
#2210789
[quote="chery"]
Ik heb al eerder een berichtje geschreven over mijn hond die huidproblemen heeft. Hij krijgt dus allerlei kale plekken, wat wondjes worden over het hele lichaam. Ik had eerst DC geprobeerd, maar dat hielp niets.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kon niet anders dan hem aan de AB zetten. Nu hielp een bepaalde soort niet en zijn er 2 soorten ingezet, samen met prednison, pipetje tgen evt. mijten. Al met al een hoop zooi in zich gehad. Hij heeft in totaal een maand lang AB en prednison gehad.
En nog was het niet 100% weg, maar om nu weer AB te geven...........
Ik ben dus na de AB gestart weer met DC en probiotica van Arkocaps.

Nu het volgende probleem, hij heeft nu een mega hotspot bij en onder de staart, dus kaalgeknipt en groene leem erop. Hij poept ook wat vaker, dus zal wel aan het ontgiften zijn.
Hoe lang zal ik de DC geven, ik geef 1 capsule probiotica is dit voldoende? Hij weegt rond de 14 kilo.
En kan ik straks chlorella geven als standaard, omdat hij dit probleem al vaker heeft gehad, alleen was het toen wel goed na AB en prednison. En wat voor merk chlorella geven jullie en wat voor hoeveelheid?
[/quote]

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je drainage compositum een week of 3 geven volgens mij.

De hoeveelheid probiotica is afhankelijk van het merk dat je geeft.

Wil je chlorella geven om dit te voorkomen? Ik denk dat je hem eerst moet genezen. Heb je enig idee waar deze problemen vandaan komen? En hoe is het nu met hem?
Gebruikersavatar
Door chery
#2210820
Het ging dus niet goed, begon weer te jeuken, ook plekken onder de oksels en op het achterbeen. Ben inmiddels gestart met elimineren, geef alleen eend,  momenteel van CB omdat ik daar direkt aan kon komen.
Ik gebruik de probiotica van arkocaps.
Heb inmiddels een topic gestart onder "discussie kant en klaar vlees".
Bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door