Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sieglinde
#2201653
Menu voor een Engelse Buldog, teef, 4 jaar oud, 25 kilo. Hoeveelheid: 3% van 25 kilo = 750 gram per dag / 5250 gram per week Rauw vleesbot 50% : 375 gr. Groentes 10% : 75 gr. Orgaanvlees 20% : 150 gr. Spiervlees 20% : 150 gr.

Menu voor een Engelse Buldog, reu, 5 jaar oud, 25 kilo. Hoeveelheid: 2% van 25 kilo = 500 gram per dag / 3500 gram per week Rauw vleesbot 50% : 250 gr. Groentes 10% : 50 gr. Orgaanvlees 20% : 100 gr. Spiervlees 20% : 100 gr.

Ben aan het twijfelen om toch over te gaan op barf ipv kvv.
Ff aan het uitrekenen hoeveel € het zou schelen, kijken of ik een menu kan fixen( help :D), ...

Dit zou ik bestellen:
Kipkarkas
Kippennekken.
Konijnkarkas
Konijn hart/long + eend orgaan voor Max
Konijneniertjes
Kangoeroevlees
Paardenvlees
Eendennekken
Kwartelkarkas
Eendelever
lamsnier
Lamspens
Spiervlees Konijn
Zalmmix
Hertenvlees

Voor Max zou het enkel uit eendennekken + orgaan van eend. Lamspens. Paardenspiervlees. Hertenvlees. Eventueel kangoeroe want daar ben ik nog niet zeker over.  Later wil ik ook nog ff kwartelkarkas proberen maar alles op zijn tijd. Max reageert allergisch op vanalles en nog wat dus daardoor de beperkingen.
De zalmmix geef ik omdat ze nogal sterk reageren op teveel zalm/vis dus met die mix kan ik wat beter verdelen denk ik.
Ben ik iets vergeten? Opmerkingen? Tips?

Ze krijgen groenten/eitje als extra. Af en toe een haring. ...
Door Miranda 1
#2201674
Hoi,

volgens mij ziet het er netjes uit. Maar misschien zou je het jezelf iets makkelijker kunnen maken. Bijvoorbeeld alleen 1 soort kippenbot ipv 2 om mee te beginnen. Als je gaat beginnen zou ik makkelijk beginnen om het overzichtelijk te houden. Helemaal omdat je 2 honden hebt die beide iets anders eten. Ik heb dit namelijk ook en ben blij dat ik het mezelf makkelijk en beperkt heb gehouden in hoeveelheid diersoorten. Ik ben ook nog niet zo heel lang bezig.
En je zou eens kunnen kijken welke diersoorten goedkoper zijn. Konijnenvlees is vrij duur en niet overal verkrijgbaar. Geitenvlees is bijvoorbeeld goedkoper.

En voor Max, weet je waar hij wel tegen kan? Anders is het misschien verstandig om een eliminatiedieet te starten. Dan weet je gelijk helemaal zeker waar hij wel en niet tegen kan. Ik tel nu 4 diersooten, voor de lange termijn is dat natuurlijk wat weinig. En als hij snel reageerd op dingen weet ik niet of het verstandig is om een mix te geven. Je weet dan gewoon niet zeker wat erin zit. Ik geef mijn honden met een voedselallergie absoluut geen mixen of gemalen dingen. Hij reageerd ook snel en ik weet natuurlijk niet wat ze erin doen.
Door Sieglinde
#2201738
Ik heb met Max al geelimineerd. Niet tot het uiterste. Daar kwam uit dat kip, rund, konijn, fazant, parelhoen, geit, kalkoen en haas niet meer gegeven worden.
Dus zit wel erg beperkt in diersoorten.

Wat betreft de kip heb je inderdaad gelijk. Dat beperk ik tot één soort.
De zalmmix krijgen ze nu ook al dus wat Max betreft is dat wel oké.
Voorlopig zou Max dus eend, lam, paard, zalm en hert krijgen.
Als dat goed gaat probeer ik de kangoeroe want die heeft ze nog niet gehad. En de kwartel. Dus ze krijgt 5 diersoorten en op termijn hopelijk 7. Kan natuurlijk evengoed bij 5 blijven als ze er op reageert.
Door Lizzy
#2201959
[quote="Sieglinde"]
Menu voor een Engelse Buldog, teef, 4 jaar oud, 25 kilo. Hoeveelheid: 3% van 25 kilo = 750 gram per dag / 5250 gram per week Rauw vleesbot 50% : 375 gr. Groentes 10% : 75 gr. Orgaanvlees 20% : 150 gr. Spiervlees 20% : 150 gr.

Menu voor een Engelse Buldog, reu, 5 jaar oud, 25 kilo. Hoeveelheid: 2% van 25 kilo = 500 gram per dag / 3500 gram per week Rauw vleesbot 50% : 250 gr. Groentes 10% : 50 gr. Orgaanvlees 20% : 100 gr. Spiervlees 20% : 100 gr.

Ben aan het twijfelen om toch over te gaan op barf ipv kvv.
Ff aan het uitrekenen hoeveel € het zou schelen, kijken of ik een menu kan fixen( help :D), ...

Dit zou ik bestellen:
Kipkarkas
Kippennekken.
Konijnkarkas
Konijn hart/long + eend orgaan voor Max
Konijneniertjes
Kangoeroevlees
Paardenvlees
Eendennekken
Kwartelkarkas
Eendelever
lamsnier
Lamspens
Spiervlees Konijn
Zalmmix
Hertenvlees

Voor Max zou het enkel uit eendennekken + orgaan van eend. Lamspens. Paardenspiervlees. Hertenvlees. Eventueel kangoeroe want daar ben ik nog niet zeker over.  Later wil ik ook nog ff kwartelkarkas proberen maar alles op zijn tijd. Max reageert allergisch op vanalles en nog wat dus daardoor de beperkingen.
De zalmmix geef ik omdat ze nogal sterk reageren op teveel zalm/vis dus met die mix kan ik wat beter verdelen denk ik.
Ben ik iets vergeten? Opmerkingen? Tips?

Ze krijgen groenten/eitje als extra. Af en toe een haring. ...
[/quote]

Nee, niks vergeten, het ziet er echt prima uit! Max eet 4, mogelijk 5 diersoorten (als de kangoeroe lukt). Dat is prima. Ik zou zelf dus wel uitkijken met zalmmix, om de simpele reden dat je nooit echt 100% weet wat er in zit. Ik zou zelf liever 1 keer per week een haring en 1 keer per week een sardientje geven dan een mix.... Kan Max wel eieren verdragen?
Door Sieglinde
#2202126
[quote="Lizzy"]
Nee, niks vergeten, het ziet er echt prima uit! Max eet 4, mogelijk 5 diersoorten (als de kangoeroe lukt). Dat is prima. Ik zou zelf dus wel uitkijken met zalmmix, om de simpele reden dat je nooit echt 100% weet wat er in zit. Ik zou zelf liever 1 keer per week een haring en 1 keer per week een sardientje geven dan een mix.... Kan Max wel eieren verdragen?


[/quote]
Enkel Fred eet eitjes. Heb zelf nog niet echt reacties gemerkt op eieren bij haar maar het lijkt me beter niet te doen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door