Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2200095
hmmzzzz
daar ben ik , met een hele andere mededeling

laika is 2 jaartjes , en een half jaartje jong
en heb haar gesteriliseert gekregen.

het viel mij op in het begin , laika , kan niet lang plasjes op kan houden , in verhouding met tyco zena en jara
zelfs de pups , kunnen het langer.
nja goed , d8 ik , dat kan , niet iedereen is het zelfde.
ze plast dan ook echt in huis , als het haar te lang duurt.
dan moet ik ook zeggen , dat is , bijvoorbeeld , als ik een flink aantal uurtjes weg ben geweest.
het is niet zo dat ze echt onzindelijk is denk ik. maar dat komt door het volgende dat ik zo denk.
nu viel mij de laatste tijd op. iedere x als die muts op de bank gelegen had , met tyco , dan was het nat op de bank
soms een beetje
soms heel veel ?
dat henry aan mij vroeg , zijn die honden op de bank aant plassen lin ?
en toen dacht ik nee , die zullen wel aan het stof likken ,,, ja helaas ik heb ook nog een stoffe bank :S
maar het werd steeds meer , en vaker.
nu net weer . 3 plasjes op de bank , terwijl laika niet beweegt , ze ligt gewoon te slapen.
e weer op haar plek
nu had ik de doctor gebeld , en zei ze tegen mij , ik kon tabletjes krijgen tegen urine verlies , want zoals ik het vertelde , is ze waarschijnlijk incontinent , doot dat ze gesteriliseert is.
wat zouden jullie hier mee doen ?
tabletjes ophalen , en beginnen te geven ?
of zijn er nog andere dingen die ik kan doen.
ik ga dan nu ook mijn bank de deur uit mikken , en me een leren bank halen.
maar daar naast , wil ik laika , snachts niet meer alleen in de woonkamer hebben.
ik heb dr graag , maar ik wil ook niet dat alles steeds onder de plas komt te zitten.
ik heb foto`s van de plasjes gemaakt , maar zoonlief , zit nu op de telefoon te spelen , dus de foto`s moeten even wachten ;)
Door Lizzy
#2200102
Incontinentie na castratie ontstaat nogal vaak. Maar, ik zou nooit zomaar aannemen dat het dat is. Ik zou eerst de urine laten controleren op gruis/ontstekingen. En als dat goed is, dan kun je aannemen dat ze incontinent is door castratie. En dan zou ik geen pilletjes willen hebben maar Propalin. Van alle middelen (die allemaal niet onschuldig zijn) vind ik dat het minst erge en bovendien kun je (nadat je eerst met een normale dosis start) dit langzaam afbouwen naar een zo laag mogelijke dosis. Op de bijsluiter staat dat als je hond een aantal weken droog is, je er weer mee kunt stoppen totdat ze opnieuw gaat lekken. Ik heb daar slechte ervaring mee, meestal lekken ze dan alweer zo snel en dan blijf je op een hoge dosis zitten. Ik bouw af tot een echt zo laag mogelijke dosis en dat blijf ik dan geven, elke dag, zonder pauze.

Je kunt nog kijken, de natuurlijke manier, of Quertilla van Bloem + pompoenzaadolie haar weer d'r urine op laat houden. Bij sommige honden helpt het geweldig. Bij andere honden niet. Ik vind je hond persoonlijk nog wat jong voor Verikan tabletten van Optimax. Daar zitten namelijk fyto-oestrogenen in en die worden nog wel eens in verband gebracht met borstklierkanker.

Maar goed, heel eerlijk gezegd zou ik altijd nog liever Verikan geven dan Incurin. Daarvan zijn de bijwerkingen ook niet fris:

Bijwerkingen (frequentie en ernst)
Vooral bij hogere doseringen kunnen de volgende, reversiebele, bijwerkingen voorkomen: gezwollen vulva, gezwollen melkklieren en/of aantrekkelijkheid voor reuen, en braken. In zeldzame gevallen kan vaginaal bloedverlies optreden. De bijwerkingen verdwijnen na het verlagen van de dosis. Oestriol vertoont niet de typische bijwerkingen van andere oestrogenen zoals beenmergsuppressie of inductie van pyometra. Hoge dosissen oestrogenen kunnen leiden tot neoplasieën in de doelorganen die oestrogeenreceptoren bezitten zoals de melkklieren. Oestriol bezit in vergelijking met 17-beta-oestradiol echter geen of een zeer geringe carcinogeniciteit.

Niet dat Propalin onschuldig is hoor....

Bijwerkingen
Sympaticomimetica kunnen vele bijwerkingen hebben (cardiovasculair, gastro-enteraal) ten gevolge van de prikkeling van het sympatisch zenuwstelsel. Voorzichtigheid is geboden bij de toediening van fenylpropanolamine aan dieren met cardiovasculaire aandoeningen, lever- en nierinsufficiëntie, diabetes mellitus, hyperadrenocorticisme, glaucoom, hyperthyroïdie en andere metabole stoornissen.

:-X
Door tycolaika
#2200107
hey lizzy , dus jij zegt als , dan propalin vragen ?

ik zal vandaag eens een plasje opvangen , en die even weg brengen.
kijken of er iets uit komt ?
als niet , dan die propalin ?
kan ik dit gewoon aan geven bij de doctor ?
of gaan ze dan raar kijken dat ik ero m vraag ?want die mutsen wisten niet eens wat barfen was en keken me aan als of ik van planeet mars kwam toen ik dat vertelde , de laatste x
Door Lizzy
#2200109
tycolaika schreef: hey lizzy , dus jij zegt als , dan propalin vragen ?

ik zal vandaag eens een plasje opvangen , en die even weg brengen.
kijken of er iets uit komt ?
als niet , dan die propalin ?
kan ik dit gewoon aan geven bij de doctor ?
of gaan ze dan raar kijken dat ik ero m vraag ?want die mutsen wisten niet eens wat barfen was en keken me aan als of ik van planeet mars kwam toen ik dat vertelde , de laatste x
Ik zou de plas opvangen en meenemen naar de DA maar ook een consult aanvragen zodat ze de blaas kan voelen. Voor je medicatie tegen incontinentie geeft, is het gewoon belangrijk dat de juiste diagnose wordt gesteld. En nee, ik denk niet dat ze raar kijkt als jij gewoon om propalin vraagt. Ze kan het hooguit niet in huis hebben maar het is gewoon een normaal middel bij incontinentie en bij veel DA's gewoon eerste keuze middel.
Door tycolaika
#2211839
nou , laika heeft tabletjes gekregen
uit de urine kwam niets, geen ontstekingen of zo
ik heb nu enurace gekregen voor een maand
ik moest van hem 2x daags een halve geven
maar zou ik dit ook wel doen
of zou ik gewoon eens beginnen met een halfje er dag
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door