Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2195704
Mijn Golden retriever heeft sinds 3 tot 4 weken last van jeuk. Hij bijt ook wondjes en ik heb geen idee waar het van kan komen. Zo lang zoeen jeuk heeft hij nog nooit gehad. Hij heeft dit nog nooit eerder gehad. Alleen een paar maanden geleden, maar toen had hij vlooien. Hier behandel ik mijn honden nog steeds voor.

Vlooien zijn het niet, daar is hij dus voor behandeld en ik kan ze niet vinden.
Ik heb hem niet recentelijk gewassen. Hij zwemt altijd in hetzelfde water. Ik heb geen andere wasmiddel ofzo.

Het enigste dat ik kan bedenken is dat hij niet zo goed tegen kalkoen kan.
Hij krijgt op dit moment:
kiprug
eendrug
kalkoennek
rundvlees
hert
paard of geit
ei
haring of makreel
groente

Alles krijgt hij eigenlijk al vanaf het begin, nu zoeen drie maanden. Kip heeft hij altijd al gehad in zijn brokken en was geen probleem. Kalkoen krijgt hij niet altijd. De ene keer geef ik kalkoen en de andere keer fazant.
Mijn andere hond, de Berner Sennen heeft dus wel echt een voedselallergie. Doordat ik daar veel mee bezig ben, vind ik het eigenlijk wel een beetje vreemd dat mijn Golden dan niet tegen kalkoen kan, maar wel tegen kip en eend. Of komt dit wel vaker voor.

Iets anders kan ik niet bedenken. Iemand anders misschien een idee?
Door Miranda 1
#2195819
De rund krijgt hij al vanaf het begin. Ze hadden toen alleen gemalen rund en ik heb toen 4 rollen gekocht. Dus ik geef het vanaf het begin hetzelfde rund. 300 gram per week. ja, ik weet het gemalen is niet handig en dat zou ik nu dus ook niet meer bestellen, al doende leert men haha.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2195850
Tjee, je hebt het niet getroffen...  :(
Als je denkt dat het aan de voeding ligt: maar meteen op zeker spelen en mee elimineren met je berner?
Door nienk
#2195854
hoelang krijgt hij nu dit menu, en wat kreeg hij daarvoor ook al weer?
Door Miranda 1
#2195872
Hij kreeg eerst Greenheart en toen Farmfood brokken en daarna lotgering. Sinds mei/ juni krijgen ze lotgering. En sinds  eind september nu Barf.

Vanaf het begin krijgt hij een vrij constant menu zoals hierboven staat. Alleen kalkoen heeft hij niet altijd gehad. Dit wissel ik af met fazant, maar net wat ik besteld heb. De laatste weken krijgt hij dus kalkoen. Vandaar dat ik denk aan kalkoen.

Ik zat ook opeens het volgende te denken. Sinds een tijd een hij riet in het bos. In het bos is een soort vijver. Eerst ging hij daar altijd achter de eenden aan en nu eet hij daar riet. Zou het misschien daar van kunnen komen? Ik heb alleen echt geen idee wat voor een soort riet het is. Ik heb alleen wel begrepen dat meer honden het eten. 
Door nienk
#2195916
hmm ok, ik dacht nog even aan ontgiften, maar dat is dan wel erg laat.

het zou kunnen, dat hij reageert op de kalkoen. wellicht een beetje atypisch,  maarja, allergieën kunnen nou eenmaal heel vreemd zijn. zou de kalkoen dus weg gaan laten.

dat riet eten, dat zal vast ook wel kunnen, dat hij daar de kriebels van krijgt.

punt is nu, als je zowel de kalkoen weg laat als zorgt dat hij geen riet meer kan eten, en de jeuk over gaat, je niet weet waar het van komt.

ik zou wel beide doen. gaat de jeuk dan over, dan geef je over een tijdje (als hij een poosje jeuk vrij is geweest), weer een paar keer kalkoen. krijgt hij dan kriebels? nou, dan is het de kalkoen. geen kriebels? dan zou het het riet kunnen zijn.

je hebt ook niet een nieuwe soort groente  gegeven? iets uit de nachtschade familie, per ongeluk?

merk je verder nog iets nieuws aan zijn gedrag in het algemeen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door