Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#2192071
In de verzamelplaats is er een topic voor bestellingen bij SW en daar wil ik graag aan meedoen maar heb een paar vragen over de verschillende producten:

*******JONGE GEITENLONG MET STROTJE 4 KILO VOOR €5,-********
Deze aanbieding, zou ik daar de long vanaf kunnen snijden voor de droger (lees in verschillende topics dat long een heel goed droger snoepje is) en dan het strotje zo geven.

Kalfspens(schoon) 3,-
Schone pens is niet zo interessant toch.... of krijgen we eigenlijk altijd schone pens?

Lamsribben 4,50
Lamsbotjes gratis!!!!
Schapenrib 2,-
Schapennek 4,-
Schapenschouder 4,-
Schapenbout 5,-
Schapenstukjes(met been) 2,50
Geitenrib 1,50
Geitenstukjes(met been) 2,50
Geitennek 3,50
Geitenrug 3,50

Zijn deze producten goed te geven? De gratis botjes daarvan kan ik me voorstellen dat het heel kaal is maar de lamsribben zijn die goed bevleesd, moet ik me daar een lamsrack bv bij voorstellen? En de geiten en schapen ribben deze goed bevleesd en goed te geven? Lees ook wel eens dat schaap erg hard kan zijn en wil geen risico's lopen.

De schouder en de nek wat moet ik me daarbij voorstellen? Kreeg vroeger van Herby wel eens een lams achterpoot met bil is dat een bout? Hoe groot, hoe zwaar etc?

Ze krijgen nu veel gevogelte en kleine knagers als vleesbot en voor de afwisseling wil ik wel eens wat anders bestellen maar wil er ook geen risico's mee lopen.

                                                                                 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2192083
lamsbotjes is voor recreatie, je heb grote honden dus denk dat ze die als tandenstokers gebruiken, niet doen dus.
alles van de schaap kwa bot is mega hard niet geschikt dus, schapensnippers vinden ze wel heel lekker..
van de geit vindt ik deze tijd ook te hard.....geitenstukjes moet je zeker niet doen zijn nm echt stukjes(met bot!)
lamsribben heb ik effies geleden nog gehaald en is super, goed bevleesd en kwa hardheid zeker te doen!
lamsnekken zijn zachter dan van de schaap..
Door signmodel
#2192584
schone pens heb ik eens besteld omdat ik er ook nieuwsgierig naar was maar lijkt niet eens op pens. was wit dus beter gewone 'vuile'pens bestellen.
zoals gezegd is schaap en geit te hard kwa bot maar jonge geitenribben en lansribben zijn hier favo.
ik heb de gratis botjes nooit besteld durf het niet, ik heb hebberds.
zelf heb ik altijd geitensnippers die er mooi uitzagen gehad tot de laatste keer en ik hoor daar meerdere over. erg vet maar geen stukken bot.
Door Barf
#2192626
[quote="ulla"]
Vanaf januari 2012 hebben ze weer de kleine hele jonge geitenribben en nekken. ;)
[/quote]
ik zag het dus daar ga ik maar een grote hoeveelheid van inslaan :biggrin2:
Door El_Kato
#2192840
Ooooh ja dat het ik idd ook bij de aanbiedingen zien staan  :)

Bedankt voor de antwoorden. Ga deze week de bestelling bij elkaar puzzelen en doorgeven bij de Verzamelplaats  ;)
Door orinake
#2192878
[quote="El_Kato"]
In de verzamelplaats is er een topic voor bestellingen bij SW en daar wil ik graag aan meedoen maar heb een paar vragen over de verschillende producten:

*******JONGE GEITENLONG MET STROTJE 4 KILO VOOR €5,-********
Deze aanbieding, zou ik daar de long vanaf kunnen snijden voor de droger (lees in verschillende topics dat long een heel goed droger snoepje is) en dan het strotje zo geven.

Kalfspens(schoon) 3,-
Schone pens is niet zo interessant toch.... of krijgen we eigenlijk altijd schone pens?

Lamsribben 4,50
Lamsbotjes gratis!!!!
Schapenrib 2,-
Schapennek 4,-
Schapenschouder 4,-
Schapenbout 5,-
Schapenstukjes(met been) 2,50
Geitenrib 1,50
Geitenstukjes(met been) 2,50
Geitennek 3,50
Geitenrug 3,50

Zijn deze producten goed te geven? De gratis botjes daarvan kan ik me voorstellen dat het heel kaal is maar de lamsribben zijn die goed bevleesd, moet ik me daar een lamsrack bv bij voorstellen? En de geiten en schapen ribben deze goed bevleesd en goed te geven? Lees ook wel eens dat schaap erg hard kan zijn en wil geen risico's lopen.

De schouder en de nek wat moet ik me daarbij voorstellen? Kreeg vroeger van Herby wel eens een lams achterpoot met bil is dat een bout? Hoe groot, hoe zwaar etc?

Ze krijgen nu veel gevogelte en kleine knagers als vleesbot en voor de afwisseling wil ik wel eens wat anders bestellen maar wil er ook geen risico's mee lopen.

                                                                                   
[/quote]

Lamslongen + strotje...
Kan je idd de longen als snoep drogen en het strotje zo geven, nu ik droog het strotje ook hebben ze ook een leuke knabbel aan ;)

Schone pens: deze is volledig utgewassen en opgekuist, niet voor onze honden, maar voor mensen. Vergeet niet dat zij het gebruiken in hun maaltijden ;)

De ribben en dergelijke: deze kan je perfect geven, je hebt grote honden en ik heb nog nooit knetterharde rbben gehad van daar dus die zijn zeker te doen.
De gratis lamsbotjes zijn niet voor niets gratis... Het is eigenlijk kaal bot, ik geef ze dus niet.
ik heb soms medebestellers die er achter vragen, maar 3/4 van de tijd zijn die er zelfs niet bij :s
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door