Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2186410
Mijn 15-jarig oud gebakje ruwhaartje Allieze heeft al tijden last van jeuk, jeuk, jeuk en nog eens jeuk :-\. AB-kuur en prednisonkuur van de DA hebben maar tijdelijk geholpen. Enigszins jeukverminderend werkt Kynosil en verder plaatselijke behandeling met Vetaderm-lotion (via de DA)en Cardiflor (VSM). Ook Biotine plus- tabletten helpen volgens mij enigszins.
Volgens een homeopathisch dierenarts in Belgie waar ik vorige week was en die ook een bio-energetisch onderzoek bij Allieze heeft verricht, is er sprake van een verminderde leverfunctie en is dit ook de oorzaak van haar huidproblemen omdat de afvalstoffen (taak van de lever) niet meer - goed -kunnen worden afgevoerd!
Logisch eigenlijk en ik wist ook wel dat haar leverfunctie was verminderd omdat ik elk jaar bij de DA een bloedprik in het kader van een seniorcheck bij haar laat doen. Hij vertelde mij ook iedere keer dat haar leverfunctie (ik weet niet precies welke waarde en hoeveel) was verminderd maar nog binnen de grenzen.
De dierenarts in België raadde mij een leverdieet aan en een aantal voedingsregel: geen tussendoortjes (omdat dit iedere keer de lever aan het werk zou zetten en zou belasten) of als groente en fruit (maar géén koolhydraten!), 3 korreltjes Sulfur (homeopathisch middel), Livosin (vloeibaar, moet ik dagelijks 2cc met een spuitje in de mond geven), visolie en/ of levertraan, verse paardebloemblaadjes (Taraxaan).

Graag zou ik jullie advies willen omdat de regels van de Belgische DA niet echt stroken met het leverdieet (op Barfplaats). Ik weet het dus niet meer.... wat moeten we nu het beste doen?
We barfen, maar omdat het gebit van Allieze niet meer helemaal ok is, blijven de botten beperkt tot wat kippenekken en konijnenribstukjes en voor het overige Duck, Rodi, roerei, mozzarella.

Alvast erg bedankt voor jullie antwoord!
Laatst gewijzigd door Firenze op ma 05 dec 2011, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#2186419
Kip en konijn zijn beide diersoorten die je in een lever ontlastend dieet kunt geven.
Koolhydraten mogen ze juist wel hebben. Koolhydraten bevatten een stofje die normaal door de lever aangemaakt wordt. Door deze taak bij de lever weg te halen, ontlast je de lever juist.
Djilly krijgt pap als koolhdraatbron, al is dat niet de beste bron. Maar havermout vond ze echt niet te eten.

Verder kun je mariadistel geven om de lever te ondersteunen.

Topic van het dieet van Djilly. Nu ruim 2 jaar later krijgt ze nog 2-3 per week koolhydraten en voor de rest voornamelijk KVV.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 696.0.html

Het topic toen Djilly ziek begon te worden
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 588.0.html

Deze had je waarschijnlijk al gevonden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 610.0.html
#2186450
Hey Choop!

Thanks voor je snelle antwoord! Heb je topics over Djilly met veel interesse gelezen en ik herken wel wat dingetjes.... Allieze is ook wat sloom maar dat heb ik steeds aan haar leeftijd toegeschreven.

Verder is ze volgens mij ook wat afgevallen.... Ze eet en snoept (meestal gedroogde kip) nog heel erg graag en ik heb absoluut geen problemen met eten met haar. Nu zegt die DA in België dat ze geen tussendoortjes meer mag.... dat is echt een straf voor haar!! :o

Ze krijgt ook regelmatig (ca. 1 x per week ofzo) witte vis met wat gedroogd zeewier met brandnetel en knoflook (als crunch :) )

Ik ga gauw op zoek naar havermout; gaan we proberen! Met een beetje kip erdoor zal het wel lukken.... En anders een boterhammetje met wat smeerkaas? Zou dat ook mogen??

Heb je nog een tip voor mij waar ik die mariadistel en in welke vorm kan uithalen?
#2186727
Mariadistel kun je meestal bij natuurvoedingswinkels wel halen of via internet bestellen. Ik heb altijd mariadistel van Arkopharma. Volgens mij verkopen ze dat ook in Belgie.

En tja, op zich ben ik ook altijd anti graan. En zeker als er huidproblemen zijn. Dus ik begrijp wel waarom deze DA geen graan adviseert. Ik denk dat de lever op zich ook nog voldoende functioneert, anders zouden de bloeduitslagen wel iets anders hebben uitgewezen. En deze DA daarom toch kiest om geen granen te geven. Granen kunnen namelijk de jeuk verder verergeren. Ik snap dan alleen niet zo goed waarom je geen lever-ondersteuning hebt gekregen (homeopathische leverondersteuning). Dus daar kan ik dan weer niet zo veel mee......

Dus dingen als boterham met smeerkaas, voor een hond met jeuk...? Nou nee. Ik zou me dus op de jeuk concentreren en niet op de lever. En ik zou dus de aanwijzingen van deze DA volgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door