Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yvette_van_alert
#2177010
Ik heb 2 chihuahua's tijdelijk in huis.

1 was 6,5 kg!! En moet terug naar 3,5 a 4  kg. Ze is al 400 gram afgevallen de afgelopen week. De ander van 5,1  naar 4 kg en hij is 150 gram afgevallen.

Maar nu ben ik van brokken ze aan het overzetten op vlees. Sinds eergisteren hebben ze vlees gegeten. Eergisteren alleen spiervlees, gisteren ook een stuk haaskarkas al daar hebben ze aan gelikt en weinig gegeten. Maar nu eten ze kalkoenennek  1/4 stukje waar ze al een uurtje op aan het kauwen zijn. 8)  Ik neem aan dat ze stoppen voor ze een kaakverrekking krijgen??

Moet ik nog extra oppassen bij chihuahua's en barf? T is de eerste keer dat ik zulke kleine mormels in huis heb, buiten pups om.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op za 26 nov 2011, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BubbaBling
#2177018
Zacht bot geven en verder kan je alles geven naar mijn mening, zo gaat het hier ook.
Als ze het moeilijker weg krijgen, mss eerst kleinere stukjes geven om te wennen.
Ik zou ook eens in het bekje kijken om te kijken hoe het gebit is, aangezien ze zo dik zijn en brok hebben gehad lijkt mij dat de tandjes niet echt best zijn waardoor ze mss bot moeilijk weg krijgen.
Heel veel s6 met deze barfende monsters  :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2177022
Jeetje, kalkoennek. Die mogen al onmiddellijk werken voor de kost...  ;D

Ik zou me ook aan de katten-barf houden.
Misschien dat ze wel iets meer wegkrijgen, valt te proberen. Maar om te starten...
Door BubbaBling
#2177025
pearlsofpassion schreef: Jeetje, kalkoennek. Die mogen al onmiddellijk werken voor de kost...  ;D
;D
Ja ik zou toch ook echt beginnen met zachter bot  ;)
Door Wendi
#2177154
yvette_van_alert schreef: Ik heb 2 chihuahua's tijdelijk in huis.

1 was 6,5 kg!! En moet terug naar 3,5 a 4  kg. Ze is al 400 gram afgevallen de afgelopen week. De ander van 5,1  naar 4 kg en hij is 150 gram afgevallen.

Maar nu ben ik van brokken ze aan het overzetten op vlees. Sinds eergisteren hebben ze vlees gegeten. Eergisteren alleen spiervlees, gisteren ook een stuk haaskarkas al daar hebben ze aan gelikt en weinig gegeten. Maar nu eten ze kalkoenennek  1/4 stukje waar ze al een uurtje op aan het kauwen zijn. 8)  Ik neem aan dat ze stoppen voor ze een kaakverrekking krijgen??

Moet ik nog extra oppassen bij chihuahua's en barf? T is de eerste keer dat ik zulke kleine mormels in huis heb, buiten pups om.
is dat niet een beetje (te) veel voor zo'n klein hondje in 1 week?
Door Cupcake
#2177195
Ik zou inderdaad ook voorzichtig zijn met zo snel zo veel af laten vallen.
Voor zo'n klein hondje is 4 ons echt wel veel.
De normale vuistregel is 1%per week.
Een hond kan meer medisch gezien best aan, maar of het nou de manier moet zijn...
Net als voor mensen is langzamer afvallen gezonder en prettiger...
Door Martine-Tom
#2177259
Idd niet te snel, en kalkoennek zou ik niet geven, ik ben er sowieso geen fan van maar bij honden die het niet gewend zijn vers te eten en die zo klein zijn vind ik het niks, genoeg anders wat je ze kan geven dus de kalkoen zou ik voor andere liefhebbers houden  ;)
Door mvans
#2177529
Ik zou beginnen met het zachte bot kip, eend e.d.

Heb zelf een chihuahua pup de geef ik nekken in kleine stukjes geknipt af en toe geef ik een hele die ik wel bewerk met een hamer. Maar dan is hij lang aan het knagen voor 1/3 stuk  :biggrin2:
Door yvette_van_alert
#2179166
De kalkoen nek is prima weggewerkt, prima poep ook. Ook hert,  rund en paard gaan prima.

Het snelle afvallen moet omdat ze serieus in gevaar is door haar overgewicht. Haar vetjes drukten haar luchtpijp dicht dat in combi met een korte snuit maakt dat ze het extreem benauwd had. Dat is nu gelukkig al wat minder.

Het lange knagen vinden ze zelf niet erg. Prima toch.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op ma 28 nov 2011, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2179442
Zolang ze het niet erg vind...verbrand nog extra kcal ook  :biggrin2:
Chitjes zijn vaak wel gevoelig voor bloedsuikerdalingen, maar dat wist je vast wel  ;)
Door yvette_van_alert
#2180108
martine-tom schreef: Zolang ze het niet erg vind...verbrand nog extra kcal ook  :biggrin2:
Chitjes zijn vaak wel gevoelig voor bloedsuikerdalingen, maar dat wist je vast wel  ;)
Dat was mij bekend maar het zijn ook niet bepaald mini chiwafwafs dus volgens de dierenarts hoefde ik me daar niet zo snel zorgen over te maken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2180310
Volgens mij weet ik welke dat zijn. Ze hebben in het verleden ook wel eens vers gegeten maar alleen KVV volgens mij.
Dus ik zou me inderdaad tot de wat zachtere botten beperken.
Door Martine-Tom
#2180313
yvette_van_alert schreef: Dat was mij bekend maar het zijn ook niet bepaald mini chiwafwafs dus volgens de dierenarts hoefde ik me daar niet zo snel zorgen over te maken.
Met 6kg zijn het niet echt mini's nee  :biggrin2:
Ik heb zelf een 3/4e kruising van bijna 7 kilo maar die heeft er ook het handje van om te wiebelen met zijn suiker.
Nu hij graag/rijst enz vrij eet gaat het wel stukken beter trouwens!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door