Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2171842
We zijn zojuist alweer met Storm naar de DA geweest. Zoals sommige van jullie megelezen hebben had Storm eind aug / begin september diarree. We zijn naar de DA geweest en hij had braakremmers (ook een klacht, destijds), diarreeremmers en AB meegekregen. Toen werd het eerst weer beter, twee weken later was het weer terug, en wij weer terug naar de DA. En dat herhaalde zich tot nu toe.

Dit maal gaat het alleen om diarree. Hij heeft wel gekokhalsd en gras proberen te eten, maar niet daadwerkelijk gebraakt. De diarree had een enge vergelijking met satésaus, alleen misschien wat geler en nog wat dunner. Het was echt spuitpoep, met af en toe wat beter. Hij blijft duidelijk persneigingen hebben maar kan het wel redelijkerwijs ophouden, als we maar een wandeling extra doen per dag. Één keer hing er een soort van lange dikke diarree-kleurige druppel slijm aan z'n kont (zat verder niks door wat het zou verklaren (zoals stukje gras, touw?), was echt slijm).

Ik heb het probleem al een aantal keer opgelost met Okugest en dat probeer ik nu ook. Van de DA mag ik hiermee doorgaan.

Ik heb bij de DA gezegd dat het af en aan gaat, steeds twee weken goed en dan weer dit verhaal, en dat ik er spuugzat van ben. Niet boos naar hun bedoeld, maar echt, *alweer* hetzelfde?
Hij snapte mij direct en er worden nu onderzoeken gedaan, ontlasting en urine.
Hij heeft wel even getempt en gevoeld, het lijkt echt op een ontsteking in de darmen dus ook AB meegegeven.
Hier mag ik pas mee beginnen nadat ik de ontlasting heb opgevangen en weggebracht (morgen).

Op zich goed dus, hoop dat er iets duidelijks uit komt. Hij had het over giardia, maak me wel zorgen :S

Maar nu het echte lastige. Hij begon over voer.
Er is daar bekend dat ik vers vlees voer en dat hij met ditzelfde voer al afgespeend is en dat het tot september aan toe nooit problemen heeft gegeven. Storm krijgt KIVO compleet afgewisseld met KIVO vis, HaaksBarf en All Animal.
De dierenarts zei dit:
"Vers vlees is op zich hartstikke goed, maar het neemt niet weg dat sommige honden ook daar niet goed tegen kunnen"
Klinkt plausibel, maar als het nodig is wil hij speciaal voer uitproberen. Dat zie ik dus niet zo zitten.
Wel zit ik al een hele tijd ermee dat ik eigenlijk met Storm wil gaan barfen, maar de eerste bestelling komt er steeds niet van omdat het een groot bedrag in één keer moet zijn omdat ik niet echt iemand weet met wie ik samen bij Lupa kan bestellen.
Ik denk dat ik met Barf beter voor hem specifiek kan gaan samenstellen (trial en error), maar het is natuurlijk wel iets minder licht verteerbaar.

Maar omdat Storm KIVO al heel lang krijgt en het er altijd goed op heeft gedaan kan ik er met mijn hoofd haast niet omheen dat het een allergie of andere overgevoeligheid zou zijn? En toch heb ik het gevoel dat die overgevoeligheid met BARF ipv KVV op te lossen valt... heel raar.

KVV wordt voornamelijk samengesteld door rund en kip, btw.

Maar ik weet het dus even allemaal niet meer
Heb het zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen, misschien kan iemand mij een nieuwe blik op deze zaak geven of met een goed idee komen ofzo?
#2171846
kivo is niet altijd van dezelfde samenstelling, heb het nm ook een tijdje gegeven en om die reden ben ik toendertijd afgehaakt..
zou daar iig eens een poosje mee stoppen..
ontlastingonderzoek is een strak plan..geef je ook probiotica?
Door Cizsel
#2171847
vanaalst schreef: kivo is niet altijd van dezelfde samenstelling, heb het nm ook een tijdje gegeven en om die reden ben ik toendertijd afgehaakt..
zou daar iig eens een poosje mee stoppen..
ontlastingonderzoek is een strak plan..geef je ook probiotica?
Hij krijgt af en toe een beetje magere kwark maar eigenlijk te weinig
Kan ik dat nu met de diarree erbij geven?
Door TMG1961
#2171869
Cizsel schreef: Hij krijgt af en toe een beetje magere kwark maar eigenlijk te weinig
Kan ik dat nu met de diarree erbij geven?
Kun je bij de diarree geven, doe ik ook. Ik laat het poeder eerst even 15 minuten in niet te koud (lichtelijk lauw) water en geef het dan 30 minuten voordat Pixie eten krijgt.
Door Cizsel
#2171873
TMG1961 schreef: Kun je bij de diarree geven, doe ik ook. Ik laat het poeder eerst even 15 minuten in niet te koud (lichtelijk lauw) water en geef het dan 30 minuten voordat Pixie eten krijgt.
Poeder?
Ik heb gewoon kwark uit een bakje? Of kan dat niet?
Door nienk
#2171898
Probiotica geven lijkt me een heel goed idee, Storm gooit nu letterlijk iedere keer al zijn goede bacteriën de buik uit doordat hij zo slecht poept, en die AB maakt dat nog erger. Herstellen wordt dan een stuk moeilijker!

probiotica heb je in poeder vorm (ik heb die van Phytonics) maar er zijn ook capsules.

Het zou, hoe vervelend ook, kunnen dat Storm inmiddels een allergie/intolerantie/gevoeligheid heeft ontwikkelt voor een bepaalde diersoort of ander bestanddeel van zijn eten. maar als Kivo wisselend van samenstelling is, dan zou daar de oorzaak kunnen liggen, dat hij het gewoon op de ene samenstelling minder goed doet dan de ander. misschien kun je in zijn geheel overstappen op een ander merk? ik zou er in mijn achterhoofd wel rekening mee houden dat het een allergie/intolerantie zou kunnen zijn, dus een paar diersoorten niet voeren met oog op een eventueel eliminatiedieet.

maar eerst maar even de uitslagen afwachten!
Door TMG1961
#2171917
die kwark..hoe lang krijgt ie die? Ik heb Probio Forte Hond Kat van de groene os besteld via de reform winkel. Denk dat de probiotica in poedervorm of capsules beter werkt dan een bakje kwark
Door Cizsel
#2171930
Hij heeft tot nu toe maar een paar keer een beetje gehad, sinds nadat de klachten zijn begonnen.
Ik had begrepen dat dingen als yoghurt, kwark, yakult ook kunnen bij honden?
Door nienk
#2171943
Cizsel schreef: Hij heeft tot nu toe maar een paar keer een beetje gehad, sinds nadat de klachten zijn begonnen.
Ik had begrepen dat dingen als yoghurt, kwark, yakult ook kunnen bij honden?
het kan volgens mij inderdaad ook wel, maar ik denk dat het in Storms geval niet zo heel veel zoden aan de dijk zet en je beter een echte probiotica in kan zetten.
#2172056
In kwark en joghurt en aanverwanten zit maar een heel klein beetje aan leuke bacterien. Wil het echt zoden aan de dijk zetten dan moet je toch een echt probioticum gaan voeren met een hoge concentratie. Die van Solgar zijn prijzig maar heel goed, en ik denk dat je het beter in 1x goed kunt doen.
#2172101
Cizsel schreef:De dierenarts zei dit:
"Vers vlees is op zich hartstikke goed, maar het neemt niet weg dat sommige honden ook daar niet goed tegen kunnen"
Klinkt plausibel, maar als het nodig is wil hij speciaal voer uitproberen. Dat zie ik dus niet zo zitten.
Wel zit ik al een hele tijd ermee dat ik eigenlijk met Storm wil gaan barfen, maar de eerste bestelling komt er steeds niet van omdat het een groot bedrag in één keer moet zijn omdat ik niet echt iemand weet met wie ik samen bij Lupa kan bestellen.
Ik denk dat ik met Barf beter voor hem specifiek kan gaan samenstellen (trial en error), maar het is natuurlijk wel iets minder licht verteerbaar.
Ik bestel alles bij Caroba en bij Koopbiovlees.nu. Bij Coroba is verzending gratis als je voor 25,- besteld en bij koopbiovlees.nu zijn de verzendkosten altijd 6,75. Je hoeft dus niet hele grote hoeveelheden tegelijkertijd te bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door