Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#2169528
Hallo mensen van Barfplaats.

Wie heeft er een goede tip voor mij....?
Mijn ruim 4,5 maanden oude pup heeft diaree. Hij is afgespeend op Barf en heeft sinds dien niet anders gehad.
Vorige week vrijdag kreeg hij voor het eerst ipv zalm een makreel. Dat heb ik geweten. Hij had waterdunne diaree. 's nachts er uit en ik krijg dit maar niet rustig.
Wat ik heb gedaan is geprobeerd kleine beetjes licht verteerbaar te geven. Zoals een kip karkas, soms werd de ontlasting weer iets zachter. En als ik dan iets meer probeerde ging het weer mis.
Toen een klein stukje pens op kamertemperatuur. En ik bedacht me eergister dat ik hem wat probiataca kon geven.
Gister ochtend een prachtig resultaat daarvan. Uitstekende ontlasting!
Toen 's ochtends nog wat pens gegeven. 's middag's ontlasting nog ok maar ietsje zachter weer. Gister avond een kipkarkasje en een eendenruggetje (misschien iets te vet) en voor de zekerheid gister avond weer probiotica.
Vanochtend 5.45 uur was het weer raak en net weer. Erg dun, bijna waterdun.
Het is inmiddels een ribbenkastje geworden... zo zielig.
Hij is overigens giga levendig en blij.. hij heeft alleen HONGER... ah... zielig mannetje..

Heeft iemand nog brilliante tips voor me?  ???
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2169731
probiotica blijven geven en okugest..
zou hem voorlopig even op de kip houden..
blijft ie aan de spuit dan zou ik ontlasting onderzoek laten doen...
is ie onlangs geent?
Door Lizzy
#2170146
Misschien last van een virus? (er heerst van alles). Stinkt de diarree erg? Welke kleur is het?
Door Gaby
#2170482
Hij heeft 1 malig een enting gehad op 7 wken, nadat hij op 6 wkn was getiterd.

Ja de ontlasting stonk enorm. Had eerst vooral de kleur van de makreel. Grijs water. 2 of drie dagen later was de kleur voornamelijk het zelfde als ik er in stopte.. bijv. de kleur van kipkarkas...
Mijn andere 2 honden hadden ook makreel gegeten, maar die zijn volwassen en eten het vaker. Voor de pup was het de 1ste keer.

Had zo een medelijde met hem gister ochtend na 8 dagen .... hij voelt als een skeletje... jeetje wat verliezen ze snel gewicht dan hè.

Kwam gister op een oud trucje..
Nadat ik gister mijn berichtje had gepost heb ik hem eerst gelijk weer probiotica gegven..
En een uurtje daarna 1 kipkarkas.
Toen zat ik in de auto, en wat me op de 1 of andere manier wel eens geholpen heeft is het geven van
Energique. Dus ik ben naar de winkel gereden, heb daar een zakje a 750 gram gehaald.
Daar zitten van die kleine ronde scheifjes in. Die heb ik op kamertemperatuur laten komen en een heel klein beetje van gegeven, drie van die minischijfjes.
Vanochtend weer.... Geen id waarom.. maar het werkt  :biggrin2:
En er zit gelijk ff alles in wat 'ie nodig heeft... op graan na dan ::)
Vandaag twee keer ontlasting gehad.. Wat kan ontlasting dan toch mooi zijn ;D ;D
Vandaag krijgt hij verdeeld 3 keer op de dag weer wat Enerqique en dan ga ik er van uit dat ik morgen zelf weer kan verder barfen.
Maar voorlopig ff geen makreel meer!!

Nu ontdenkt dat zijn bovenhoektand wisseld terwijl de nieuwe doorkomt.... volgnd issue...
Hopen dat het melktandje optijd verdwijnt...
Zit er niet op te wachten om hem nu al onder zijl te brengen :(

Thanks voor het mee denken!!
En okugest ga ik onthouden,  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door