Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2163232
Ik heb nu al een paar keer eendenpootjes gedroogd maar als ik ze niet in de vriezer deed beschimmelde ze toch weer na een aantal dagen.
Ik droogde ze gemiddeld ong. 12 a 13 uur ze waren kijhard en droog, maar toch weer de poes erop.
Ze staan nu 15 uur aan, is dat nou genoeg om ze gewoon in een trommel te bewaren. Wie kan mij de droogtijd vertellen ik heb een Boman.
Door Martine-Tom
#2163242
De poes erop  ;D ;D ;D

Eerlijk gezegd geen idee maar ik droog alles wel veel langer dan 12 uur. Konijnenoren heb ik er bijna 20 uur op gehad en die zijn kurkdroog nu.
Vrijwel alles gaat er 20 tot 24 uur op bij mij  :)
Door siempie73
#2163243
Hi, bij mij zijn ze ook een x beschimmeld en sindsdien droog ik ze 18-19 uur. Dan kun je ze op een koele droge plek buiten de vriezer bewaren.

Wel na het drogen op een krant goed uitgespreid laten drogen (beetje vettig nog)
Als dan de volgende lading uit de droger komt gaat de 1e lading in de bak om op te bergen.

Groetjes
Door deja
#2163266
siempie73 schreef: Hi, bij mij zijn ze ook een x beschimmeld en sindsdien droog ik ze 18-19 uur. Dan kun je ze op een koele droge plek buiten de vriezer bewaren.

Wel na het drogen op een krant goed uitgespreid laten drogen (beetje vettig nog)
Als dan de volgende lading uit de droger komt gaat de 1e lading in de bak om op te bergen.

Groetjes

Misschien is dat de oorzaak wel, ik heb ze een beetje af laten koelen en in een trommel gedaan, zal het nu anders doen. Bedankt voor de info en ik laat ze dus nog maar even aantstaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2163321
eerlijk gezegd schimmel heeft ook hier een paar keer de kans gezien.  Ik  droog grote hoeveelheden tegelijk, maar ik bewaar sindsdien dan ook het grootste deel in de vriezer.
Kleine hoeveelheid voor het pakken en uitdelen  bewaar ik  in de koelkast of  gewoon in de keukenkast
Door nienk
#2163327
ik zet de droger s nachts uit, om de temperatuur (en het geluid). eendenvoetjes doe ik, net als het meeste anderen, 2 dagen in de droger, dwz, 2 keer een uurtje of 11. dan een hele nacht af laten koelen op de roosters, en voor ze opgeruimd worden droog ik het laatste vet er af met keukenpapier. deel in de vriezer, en voor een paar dagen in een glazen pot met een handje rijst onder in. nog geen schimmels gehad!
Door deja
#2163349
Nee ik bedoel dus ook als ik ze niet in de vriezer doe, ik vind als je ze toch weer in moet vriezen dan kan ik ze ook wel rauw geven dan haal ik er bv. 4 uit de vriezer doe ze in de koelkast en dan voor 2 dagen een snack.
Mijn bedoeling is van drogen dat het dan niet meer in de vriezer hoeft ik heb mijn ruimte vaak hard nodig en als je het toch weer in moet vriezen vind ik het weinig effect hebben.
Door nienk
#2163354
ohja op die manier. misschien zijn eendenvoetjes daar gewoon een beetje te vet voor? konijnenoren bewaar ik wel buiten de vriezer, dat gaat prima.
Door deja
#2163378
Nee als ik ze invries dan heb ik ook geen last van schimmel maar ik wil ze juist niet meer invriezen als ik ze gedroogd heb, want dan geef ik ze wel rauw.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door