Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vibie23
#2141041
Hoi Ik ben nieuw hier heb 8 katjes waarvan 5 met een gevoelige maag zijn veel aan de diaree ook met Royalcanin sensitive, ohja meerendeels is Maine coon
Ik wil best over op kvv en Barf maar hoe begin ik en heb er wel al veel over gelezen,
de katten lusten trouwens Tinlo barf menu , Verder mogen ze aankomen ze zijn goed ontwormd en hebben geen vlooien
Verder heb ik nog 3 lieve hondjes die ook best vaak carnibest eten en wat ribbetjes,

Groetjes Angelique
Gebruikersavatar
Door koekje
#2141436
Welkom!
Als ze liever Tinlo eten dan Royaal Konijn, zou ik het wel weten en ik denk jij ook wel (anders zat je niet hier).
Brokken en zakjes weg en lekker allemaal op de Tinlo zetten. Wissel allerlei smaken zeker af en eventueel ook wat andere merken.
Ribben van grazers zijn voor katten te hard en vaak ook voor niet-geoefende honden.

Beginnen is niet zo ingewikkeld. Gewoon wat in huis halen en beetje ontdooien en porties van snijden. Porties verdelen over de bakjes en verder laten ontdooien in de koelkast en dan tijdens etenstijd serveren. Voor de truttige katten kan je een kleinere portie nemen en deze mengen met iets dat heel lekker is. Het mengmiddel kan je langzaam na verloop van tijd afbouwen.
Door vibie23
#2142582
Ze hebben vandaag Puur  zonder toevoeging Makreel op en vanavond eten ze kippennekjes om te beginnen,
Wat voor botjes mogen katten nog meer? ik heb nu kippennekken, boutjes, vleugeltjes,
maar is zo kippig joh haha

Gr Angelique
Gebruikersavatar
Door koekje
#2142639
Ja, dat is idd erg kippig. Om ze te laten wennen mag je best veel kip voeren, maar liever binnenkort ook andere diersoorten introduceren. Kippenpoten zijn erg hard, zeker voor niet ervaren barfers. Ik denk dat ze het vlees er vanaf zullen strippen en het botje laten liggen.
Door vibie23
#2142828
Ik heb een stel Huistijgers wauw wat worden die maf van stukjes vlees hihi heb vanavond die kippennekjes gegeven de kleinste van het stel heeft er 2 op en de rest 1 of 2 ,

ga maandag is kijken wat ik nog meer kan bestellen voor ze ,

brokken staan er nog wel maar ze kijken nu meer naar de koelkast ,

Gr Angelique
Door Vis voeding
#2147451
bij dit verhaal ligt het zeker aan de soort vis die tinlo gebruikt in haar makreel puur.

Deze vis  is van super kwaliteit,  Want die is verwerkt door een liefhebber. moi
je hebt meerdere soorten makreel, Niet alle makreel is hetzelfde.

Meestal word de goedkopere soort gebruikt namelijk de:  Horsmakreel. Deze kleinere vis Stekige punten erg hard en weinig eetbaar vlees , trouwens ook weinig vet.

De makreel die tinllo verkoopt is de gewone: Makreel , de makreel die we bij de visboer kopen Een mooie blauw groene gerekte vis met een tekening van de kop tot de staart, dik van postuur een vis die veel zwemt dus voedingsrijk is en biovendien is het die makreel die we voor ons zelf kiezen .

Succes met het voeren
Door flin
#2149868
Gerardus johannes klene schreef: bij dit verhaal ligt het zeker aan de soort vis die tinlo gebruikt in haar makreel puur.

Deze vis is van super kwaliteit, Want die is verwerkt door een liefhebber. moi
je hebt meerdere soorten makreel, Niet alle makreel is hetzelfde.

Meestal word de goedkopere soort gebruikt namelijk de: Horsmakreel. Deze kleinere vis Stekige punten erg hard en weinig eetbaar vlees , trouwens ook weinig vet.

De makreel die tinllo verkoopt is de gewone: Makreel , de makreel die we bij de visboer kopen Een mooie blauw groene gerekte vis met een tekening van de kop tot de staart, dik van postuur een vis die veel zwemt dus voedingsrijk is en biovendien is het die makreel die we voor ons zelf kiezen .

Succes met het voeren
Whah, een echte Urker ! ;) :D

die van visch weet, ... en minder van vleesch????
Door Vis voeding
#2827585
flin schreef: Whah, een echte Urker ! ;) :D

die van visch weet, ... en minder van vleesch????
Ik probeer uniek te zijn en me enkel te richten op .

Je kent de uitspraak schoenmaker hou je bij je lees of heb ik het mis haha

Gee
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door