Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door swenny
#2143804
Ga ik net kijken op de site van richard vers voeding, zie ik dat ze nu veel meer keuzes hebben.

Ze hebben nu dus ook van die "worsten" versvoeding.

Ik vroeg me af of er toevallig iemand daar al dit besteld had.

Op de site staat dat er 80% vlees in zit en 20% bot. En je hebt dus de BARF diner zonder toevoegingen en de compleet. Wat hetzelfde is als de BARF maar dan met toevoegingen van natuurlijke vitamines en mineralen.
#2143820
Ik zou toch wel graag de precieze samenstelling willen weten voordat ik het aan mijn katten ging voorzetten als maaltijd. En wat houden die 'natuurlijke' mineralen en vitamines in? Als je de goeie percentages gebruikt hoef je niks toe te voegen.
En het heet dan misschien wel barf maar het is gewoon gemalen prefab en dus kvv volgens onze definitie  ;)
#2146769
Zo, eindelijk even de zin om te reageren (ivm overlijden Poes afgelopen maandag, had ik er even mijn hoofd niet naar staan).

Ik vond het inderdaad ook al raar dat het als BARF verkocht werd, terwijl het gewoon om gemalen voer gaat.
Ik weet dus ook niet of er orgaan in zit. Nu Poes is komen te overlijden (en die at normaal het meeste vlees... ) heb ik dus nu nog weer even genoeg vlees in de vriezer voor Rockie liggen. Maar vroeg me dus af of mensen er al bekend mee waren.

Als ze dus de Naturis verkopen onder eigen naam, vind ik dat wel een beetje vreemd.

Voorlopig heb ik nog minstens 2x 500gram orgaanmix in de vriezer liggen, en nu met nog 1 kat over, zal ik daar nu dus nog veel langer mee doen. Met 2 katten kon ik daar voor zo een 2x2 weken voer van maken. Dat word nu dus ongeveer 4 weken voer.

Maar tegen die tijd als dat op raakt, zal ik Richards Vers Voeding eens mailen hoe en wat met die mixen.
#2146782
Nou ja, onder zijn eigen naam... er staat gewoon geen merknaam bij.

Barf is geloof ik een marketingterm, er zijn meerdere kvv's die de term barf gebruiken in de naam (Tinlo Barfmenu, Vers Voer Barfmix). Er zit dus wel orgaan in (zie http://voerwijzer.com/naturis-barfdiner), maar niet compleet, je moet dus zelf dingen toevoegen om het compleet te maken.

Sterkte!
#2147154
Ik heb nu al een paar keer bij de "nieuwe Richard" besteld (is nl. overgenomen) en hem hierover uitgebreid aangesproken. De mixen pagina is een beetje verwarrend, let op er staan ook mixen van kiezenbrink tussen dat weet ik omdat ik hem daar al over gesproken heb. Ik heb toen al gezegd dat is geen barf of te wel compleet dat is bot en orgaan.
Dus de bosduif en konijnenmix die je op de mixen pagina ziet is kiezenbrink, daartussen staat ook weer naturis.
Als ik de voerwijzer bekijk waar naar verwezen wordt voor naturis dan valt het toch wel mee. Een vriendin heeft 8 smaken gekocht ik zie nu op de voerwijzer dat de kip en de eend wat weinig orgaan bevat maar als je toch 8 smaken geeft zit je toch wel goed.
Ik ben blij dat ik zelf samenstel dan weet ik altijd wel wat ik geef..maar omdat ik voor een vriendin moest informeren kwam ik er zo achter.


Karin
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door