Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#2139551
Ikijok heeft nu al een week of 3 een rottige plek op zijn kop. Ik dacht een hotspot en heb het behandeld met Soothing spotspray van Palldog. Normaal werkt dat prima, al heb ik het idee dat wondjes e.d. bij Ikijok altijd wat traag genezen. Kap omgedaan tegen openkrabben, etc. Na twee weken was ik 't beu. Ben naar de da gegaan en heb vetradem gehad ("smerig" spul met cortico's erin). Ik kan 't slecht zien, volgens mij gaat 't beter, maar het voelt nog niet helemaal goed. Ik weet niet hoe ik 't omschrijven moet, maar de structuur voelt nog raar (en zien kan ik 't dus niet). Gister lag het weer open (niet heel erg), maar 't duurt allemaal wel lang. Inmiddels heeft K'eyush ook een plek op zijn kop. Dat meteen ook maar met "harde hand" aangepakt en meteen die rottige zalf er op gesmeerd. Het wil niet weg na een week....
Ik vind het vreemd dat beide honden ineens zo'n plek hebben en ik vind 't raar dat 't zo moeilijk onder controle te krijgen is.... Ik wil dus vanmiddag naar de da en na laten kijken. Ik overweeg een afkrabsel te laten maken om te checken op schimmels of mijten. Maar wat is nu verstandig? Vandaag wel of niet zalven? Heeft die zalf mogelijk invloed op het wel of niet kunnen beoordelen van dat afkrabsel?
Door Malamoods
#2139553
Oja... En kunnen eventuele mijten en/of schimmels ook andere klachten geven dan jeukende huid of wondjes? Ik doel dan eigenlijk op maag- of darmklachten?
Door Lizzy
#2139560
Volgens mij kunnen dat soort huidmijten geen andere klachten geven. Van schimmels weet ik het niet. Ik zou geen zalf smeren trouwens. Succes vandaag bij de DA!
Door nienk
#2139907
ik weet niet of mijten of schimmels direct andere klachten kunnen veroorzaken, maar misschien kan het wel dat door dat de hond een besmetting met mijt/schimmel heeft, zijn immuunsysteem het een beetje af laat weten op andere gebieden, waardoor er andere klachten kunnen ontstaan.

succes bij de DA!
Door Malamoods
#2139950
nienk schreef: ik weet niet of mijten of schimmels direct andere klachten kunnen veroorzaken, maar misschien kan het wel dat door dat de hond een besmetting met mijt/schimmel heeft, zijn immuunsysteem het een beetje af laat weten op andere gebieden, waardoor er andere klachten kunnen ontstaan.

succes bij de DA!
Dat klinkt op zich best logisch ja.
Door Malamoods
#2140779
Gewoon hotspots.... Die van Ikijok geneest gelukkig! K'eyush blijven behandelen en mooncollar gebruiken i.p.v. kap.
En verder ga ik héél hard werken aan hun gedrag.... Want tjeez.... Wat heeft 't stel zich lopen misdragen.  :-[ :-[ :-[
Door Malamoods
#2143886
Honingzalf geprobeerd, maar dat wil ook niet. Inmiddels begint 't onder controle te komen. K'eyush hotspot is nu droog. Er komt geen rommel meer uit en hij wordt niet meer groter. Heb met 'n heleboel moeite wat haar kunnen wegknippen en met veel geduld en trainen accepteert hij nu de mooncollar. De korstjes vallen er nog niet vanaf, dus we zijn er nog niet... Maar ik denk dat 't met 'n paar dagen een stuk beter gaat.

Ik ga zondag werken aan zijn gedrag m.b.t. onderzoek en da-handelingen. Want hij schiet volledig in de stress. Hopelijk krijg ik er meer rust in en leert hij dit soort handelingen (door vreemden) op een relaxte manier te ondergaan...
Door Malamoods
#2143924
Sjips..... Ik hoor gekrab, ik kijk achter me, ligt K'eyush zijn hotspot finaal open te krabben!  :o Nota bene met mooncollar om!  ::) Zucht.... Hoe zorg ik nu dat ie eraf blijft? Het ging zo goed.... :( Het bloed weer flink....  :(
Laatst gewijzigd door Malamoods op ma 24 okt 2011, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2143941
Malamoods schreef: Sjips..... Ik hoor gekrab, ik kijk achter me, ligt K'eyush zijn hotspot finaal open te krabben!  :o Nota bene met mooncollar om!  ::) Zucht.... Hoe zorg ik nu dat ie eraf blijft? Het ging zo goed.... :( Het bloed weer flink....  :(
:( Zijn sokjes misschien geen optie voor binnen?
Door nienk
#2143960
sokjes wou  ik ook zeggen! alleen om de poten waar mee hij bij de plek kan. ik doe Reus in dergelijke gevallen een sok van  mij aan, en dan met een een stuk sporttape oid boven zijn pols/enkel vast.
Door Malamoods
#2144866
Zaakje is ontstoken. En meneer is niet in zijn hum (zacht gezegd).  ::) Intussen probeer ik van alles om 'm niet te laten krabben.....zucht...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door