Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Rogier
#2140637
Graag even feed-back of dit een goed samengesteld iets is. Het is voor een maand.

Ik moet:

- 7000 gr Rauwvleesbot hebben
- 2100 gr Orgaan
- 3500 gr Spiervlees

Vleesbot:

- Geitenribben  (van alles 1 kilo, dus precies 7 kilo in totaal)
- Eendenkarkas
- Schapenribben
- Kalfsborst
- Konijn
- Kalkoendrumsticks
- Kippennekjes

Orgaan:

(haal ik bij de Turk, dus dat lukt wel)

Spier:

- Kalfskopvlees
- Geitensnippers
- Gehakt (lam en rund, om & om)
- Kipkarbonade

(ook allemaal 1 kilo)

En ik zal ook zo nu en dan vis geven, maar dat doe ik op het oog. Zo nu en dan een zalmkop of visafval van de markt.

Graag eventuele tips als het niet goed is...

Alvast bedankt
Door Lizzy
#2140771
Rogier schreef: Graag even feed-back of dit een goed samengesteld iets is. Het is voor een maand.

Ik moet:

- 7000 gr Rauwvleesbot hebben
- 2100 gr Orgaan
- 3500 gr Spiervlees

Vleesbot:

- Geitenribben  (van alles 1 kilo, dus precies 7 kilo in totaal)
- Eendenkarkas
- Schapenribben
- Kalfsborst
- Konijn
- Kalkoendrumsticks
- Kippennekjes
Persoonlijk vind ik schapenbotten niks en kalkoendrumsticks ook niet. Schapenribben zijn meestal te hard (snoei of huishoudschaar-proef) en kalkoendrumsticks zijn meestal knetterhard splinterend bot.
Orgaan:

(haal ik bij de Turk, dus dat lukt wel)

Spier:

- Kalfskopvlees
- Geitensnippers
- Gehakt (lam en rund, om & om)
- Kipkarbonade
In plaats van kalfskopvlees heb je runderkopvlees nodig, omdat dit meer voedingsstoffen bevat. Gehakt vind ik zelf niet ideaal, het blijft gemalen handen en dat passeert de maag/darm te snel. En kipkarbonade is meestal met bot, dus geen spiervlees.
Door MJoze
#2141336
Variatie is goed, maar probeer het jezelf niet al te moeilijk te maken in het begin. Begin met dingen die je hond lust en en aankan. Daarna kun je steeds een klein portie van iets nieuws uitproberen. Als het dan niet bevalt blijf je niet met een grote voorraad zitten.
Succes, MJ
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door