Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2138496
hey allemaal,

Baby laat sinds kort erg vieze scheten (vergelijkbaar met rotte eieren)
en vandaag is het wel heel erg.. waar komt dit weg en wat kan ik er aan doen?

ze krijgt deels barf en deels kvv (lotgering)
ze heeft sinds deze week de kvv er weer bij maar heeft het hier toch altijd goed op gedaan.

ze krijgt op barf dagen rond de 250 gram karkas 150 gram spier en 100 gram orgaan (mixen van richard)
de barf diersoorten die zij eet: haas, kalkoen, kip, eend, rund, paard, kwartel,lam en hert/rhee.
verder krijgt ze lotgering, paard, totaal, en totaal lam/eend.
ook krijgt ze een dag in de week/10 dagen vis (haring en sardientjes)
ohja ze eet met moeite ook met mijn gekookte groentes mee ( dit tel ik als extra en komt rond de 10 procent uit.)

nu ik dit schrijf herinner ik me dat ze voordat ik de nieuwe lotgering en barf binnenkreeg ik haar 3 dagen energique heb gevoerd.
ook heeft ze daarvoor 4 dagen brok gehad uit nood. hierdoor viel de vacht meteen weer uit en dus meteen terug op vers/ de energique en hele braadkuikens vd poiesz.
kan dit weer opnieuw ontgiften zijn? de scheten laat ze sinds ze de energique heeft gegeten. (en tja ze is nu ook net een week loops)
van de cavom naar kvv heeft ze nooit zulke scheten gelaten :-\

wie weet raad?
ikzelf zit niet helemaal lekker in mijn vel en dus wil zij perse op haar kleed naast het bed slapen maarja. vriendlief kan niet slapen van die scheetlucht(en om eerlijk te zijn......ze zijn echt niet te hardden!)
Door sella
#2138780
Ik zou iets minder orgaan per dag proberen en er een probiotica bij gaan gebruiken.
Energique is wat vetter en kan ook wat meer winderigheid veroorzaken.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2139538
tot hoelang kan die winderigheid aanhouden? (ze heeft nu al bijna twee weken geen energique meer gegeten)
het orgaan zal ik inderdaad eens minderen, aanvullen met meer spier? (ze heeft geen diarree dus verhouding bot moet niet hoger worden)
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2140985
:D de scheten zijn weer voorbij  ;D
het heeft dus toch nog aan de energique en brokken gelegen.
dat de brok er niet meer inkomt was al duidelijk maar de energique komt er hier ook niet meer binnen.
te duur en zeker voor die kwaliteit.

bedankt voor de tip over het minder orgaan voeren. dit heeft blijkbaar ook geholpen.
ik zal het orgaan voor een heel klein deel gaan vervangen met meer spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2141405
[quote="puppylove"]
:D de scheten zijn weer voorbij  ;D
het heeft dus toch nog aan de energique en brokken gelegen.
dat de brok er niet meer inkomt was al duidelijk maar de energique komt er hier ook niet meer binnen.
te duur en zeker voor die kwaliteit.

bedankt voor de tip over het minder orgaan voeren. dit heeft blijkbaar ook geholpen.
ik zal het orgaan voor een heel klein deel gaan vervangen met meer spiervlees.
[/quote]

Doe gerust maar wat meer, aangezien je voor een groot deel kvv voert krijgt je hond via die weg al meer dan genoeg orgaan binnen. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door