Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#2134537
Aangezien tess als de dood is voor vuurwerk, wil ik iets goed hebben zodat ze wat beter/rustiger het oud en nieuw doorkomt.

zelf dacht ik aan een dap band.

wie gebruikt er iets wat goed werkt?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2134571
Ik gebruik voor Darky (3e jaar) als Djilly (2e jaar) Puur Nervositeit.
Ik begin al begin december met de normale dosering, 5 dagen van te voren gaan ze naar dubbele dosering en de dag zelf naar 4x dosering.
Voor Darky heb ik in de jaren hiervoor al vanalles geprobeerd, van DA pillen, Bach, DAP band en stekker, maar dat werkte niet.
Met deze druppels vinden ze het nog niet heel leuk, maar blijven wel gewoon hun ding doen.
Voorheen was Darky totaal niet te bereiken met vuurwerk, wilde niet spelen, niet eten, niet uit en al deze dingen doet hij nu wel weer.

Ook gebruik ik het bij Darky in acute gevallen, zoals onweer. Hij schiet dan in ieder geval niet in zn eigen wereldje.

Het liefst ga ik ook zover mogelijk weg van het vuurwerk, maar ik krijg gewoon geen vrij in die periode van mn werk
Door tess06
#2134593
choopy schreef: Ik gebruik voor Darky (3e jaar) als Djilly (2e jaar) Puur Nervositeit.
Ik begin al begin december met de normale dosering, 5 dagen van te voren gaan ze naar dubbele dosering en de dag zelf naar 4x dosering.
Voor Darky heb ik in de jaren hiervoor al vanalles geprobeerd, van DA pillen, Bach, DAP band en stekker, maar dat werkte niet.
Met deze druppels vinden ze het nog niet heel leuk, maar blijven wel gewoon hun ding doen.
Voorheen was Darky totaal niet te bereiken met vuurwerk, wilde niet spelen, niet eten, niet uit en al deze dingen doet hij nu wel weer.

Ook gebruik ik het bij Darky in acute gevallen, zoals onweer. Hij schiet dan in ieder geval niet in zn eigen wereldje.

Het liefst ga ik ook zover mogelijk weg van het vuurwerk, maar ik krijg gewoon geen vrij in die periode van mn werk
ik krijg ook geen vrij van mijn werk helaas.
gelukkig is het huis wel schiphol geisoleerd dus binnen scheelt het wel iets,maar buiten is het het ergst.
ik ga s ohtends om 5 uur lopen zodat ze nog wel wat doet, anders houdt ze alles gewoon op .
waar kan ik Puur Nervositeit krijgen en wat is de dosis voor een hond van ca 20 kilo?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2134595
tess06 schreef: ik krijg ook geen vrij van mijn werk helaas.
gelukkig is het huis wel schiphol geisoleerd dus binnen scheelt het wel iets,maar buiten is het het ergst.
ik ga s ohtends om 5 uur lopen zodat ze nog wel wat doet, anders houdt ze alles gewoon op .
waar kan ik Puur Nervositeit krijgen en wat is de dosis voor een hond van ca 20 kilo?
Je hebt een pb
#2134602
dap verdamper, rustcompositum, puur nervositeit en bach rescue en rock rose druppels
als het kan probeer ik ook te vluchten naar een hutje op de hei
als dat niet lukt ga ik om 24 uur op de rijksweg rijden; daar kan ik kiezen of ik 50 of 150 wil rijden daar ik de rijksweg voor mezelf heb  ;)

maar er wordt hier al weer elk weekend vuurwerk afgestoken en richting oud jaar wordt dat steeds meer
en ook door de weeks 's avonds
ik laat soms op de vreemdste plekken de honden 's avonds uit zodat Flodder haar behoefte kan doen.....bedrijventerreinen zijn tenminste verlicht

vaak worden nu al de "vuurwerkpakketjes" aangeboden: rustcompositum, puur nervositeit en bach rescue met ook de opbouw van de middlelen
Door Mevroi Kruim
#2134713
Hutje in het bos  :D dit jaar voor het eerst. Kátur vindt vuurwerk echt heel erg, al kan hij het nog net handelen met Rust Compositum en Puur Nervositeit. Logi vindt er ook al niet veel aan dus dit jaar maar een hutje gehuurd.
Door Martine-Tom
#2135504
Ik doe helemaal niks en blijkbaar helpt dat want nog nooit is 1 van mijn dieren bang geweest.
Ik ben jarig op oudjaar dus veel visite en afleiding en tegen dat het echt losbarst zijn ze zo moe dat ze het amper doorhebben :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Zev
#2135633
Hier geen medicijnen of rustgevende middelen aangezien Z'ev dwars door de valium heen komt en er eigenlijk niets werkt. Ik heb wel vorig jaar bandages geprobeerd en dit leek wel enigszins effect te hebben, voor dit jaar wil ik een thundershirt aanschaffen (kennis heeft daar goede ervaring mee). Sterkte voor alle bange hondjes!
Gebruikersavatar
Door Riek
#2135659
Voor femke en Boris gebrik ik de DAPhalsband.
Dat werkt goed. En op de dag zelf geef ik 's avonds ook nog Sanal Real erbij.
Ik heb  kleine honden en koop dan 1 grote halsband die ik doormidden knip.
Een paar nietjes en wat duktape en hij zit vast.
Door vitess
#2135855
Heel goede ervaringen vernomen van een vuurwerkpakketje met klassiek homeopatische middelen. Sanne heeft gelukkig geen enkele boodschap aan het vuurwerk, maar in mijn omgeving zijn veel mensen tevreden na het gebruik de homeopatische middelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2137351
Pike krijgt rustcompositum ruim vooraf en met oudjaar elk uur bach rock rose. Deze Bach druppels werkten afgelopen oudjaar jaar méér dan super. Pike heeft namelijk gewoon lekker liggen slapen terwijl hij helemaal panisch wordt van vuurwerk.  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door