Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PrimaDonna
#2129431
Goedemiddag!

Ik heb inmiddels me behoorlijk ingelezen in het BARFprincipe. Inmiddels heb ik Donna een aantal dagen KVV gegeven, wat echt hartstikke goed is gegaan. Wil nu graag over gaan stappen op BARF. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat jullie deze vragen al vaker hebben gehad, maar ik kom er zelf niet uit!
Kan iemand mij vertellen hoe jullie het van het begin tot het einde doen? (Waar bestellen (slager, internet?) en wat voor hoeveelheden, elke maaltijd mengen of gewoon elke dag 1soort, etc.)

Op deze site hebben ze naar mijn idee een compleet assortiment waar je alles kunt bestellen om de BARFmaaltijden samen te stellen:
http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html ... igdier.nl/
Heeft iemand ervaring hiermee?
Donna heeft bijv. per dag onderandere 500gr. vleesbot nodig. Als je dan bij hun een kilo kippennekjes besteld en daar de helft van geeft. Is daar de verhouding van vleesbot automatisch goed?

Weet iemand ook hoe het met de suplementen zit? 2 teentjes knoflook per week, 2 eieren per week, visoliecapsules, etc.


Alvast hartstikke bedankt!
Door nienk
#2129437
hoi!

hartstikke goed dat Donna nu over gaat naar Barf, zal ze vast kunnen waarderen.

over hoe de maaltijden gemengd worden in het menu: bekijk eens wat verschillende menuutjes en lees het commentaar daarop, dan kom je vast al snel tot een beeld hoe het kan. iedereen heeft zo zijn eigen maniertjes.

heb je zelf al een menu gemaakt? post dat dan ook eens in de menu-rubriek. dan krijg je vast nog wat tips en adviezen, is wel zo handig voor je eerste bestelling, dat je  geen dingen besteld die je niet nodig hebt, bijvoorbeeld.

heb je al in de verzamelhoek gekeken of er niet toevallig een grote groeps bestelling bij jou in de buurt loopt bij een van de grote leveranciers? dat is vaak (veel) goedkoper en zaken als Lupa of Kiezebrink hebben ook een wat groter assortiment.

visolie geven kan, maar hoeft niet per sé. het liefst voer je een deel van je menu aan lekker vette vis, zalm bijvoorbeeld. visolie kan een toevoeging zijn als een hond door vacht of gewrichts problemen er wat extra van kan gebruiken. wel belangrijk om een goed merk te nemen, ik gebruik zelf de olie van Doils.

afhankelijk van hoe groot de hond is (maar met 500 gram vleesbot gok ik vrij groot...), is 2 eitjes per week prima. mag met schil, mag ook zonder. sommige honden eten de schil op, andere niet.
Door beesteboelmona
#2129465
PrimaDonna schreef: Goedemiddag!

Ik heb inmiddels me behoorlijk ingelezen in het BARFprincipe. Inmiddels heb ik Donna een aantal dagen KVV gegeven, wat echt hartstikke goed is gegaan. Wil nu graag over gaan stappen op BARF. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat jullie deze vragen al vaker hebben gehad, maar ik kom er zelf niet uit!
Kan iemand mij vertellen hoe jullie het van het begin tot het einde doen? (Waar bestellen (slager, internet?) en wat voor hoeveelheden, elke maaltijd mengen of gewoon elke dag 1soort, etc.)

Op deze site hebben ze naar mijn idee een compleet assortiment waar je alles kunt bestellen om de BARFmaaltijden samen te stellen:
http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html ... igdier.nl/
Heeft iemand ervaring hiermee?
Donna heeft bijv. per dag onderandere 500gr. vleesbot nodig. Als je dan bij hun een kilo kippennekjes besteld en daar de helft van geeft. Is daar de verhouding van vleesbot automatisch goed?

Weet iemand ook hoe het met de suplementen zit? 2 teentjes knoflook per week, 2 eieren per week, visoliecapsules, etc.


Alvast hartstikke bedankt!
Wat betreft gellukigdier is het een prima zaak.
Dingen als groepsbestellingen zijn leuk als je langer bezig bent maar in het begin maakt dat het alleen maar moeilijker.
Je kan dus met een gerust hart bij gellukigdier bestellen daar bestelde ik eerst ook geregeld maar zinds ik ben verhuisd leveren ze niet meer bij mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door