Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#2092852
Met gabapentine hebben wij ook goede resultaten gezien bij syringo-klachten, daar hielp acupunctuur niet.
Momenteel wordt er ook onderzocht wat het middel Normast kan doen voor dergelijke pijnen. Normast wordt nu ook gegeven aan Syringo hondjes maar bij mensen voor ook pijnen bij polyneuropathie. Misschien ook eens de moeite waard van navragen.
Door charmed
#2093390
Sanyo schreef: Gabapentine geven misschien?
Alhoewel ik liever voor acupunctuur zou gaan, mocht dat helpen!
Ik heb eerst het magneetveld weer volop ingezet, dat kreeg ze al. Maar omdat ik wilde weten waar de pijn vandaan kwam had ik deze nog niet opgevoerd. Zodat het nu eindelijk eens gezien kon worden bij de neuroloog. Idd Acupunctuur zou dan mijn eerste insteek zijn.

Anti-Epileptica durf ik bij ze niet te gebruiken. het is meerdere keren zo geweest dat ik een andere van deze familie behandeld heb met iets wat rust in de hersenen moet geven en daar werden de aanvallen heftiger van en alle verschijnselen waar we jaren hard voor gewerkt hadden waren ineens weer terug. Dat durf ik niet te geven.
Door charmed
#2093406
Normast moet ik gaan uitzoeken wat dat is, kan het zo snel niet vinden. Zal eerst eens op google alles doorlezen wat ik er over gevonden heb.

We hebben vorige maand al de Q10 verhoogd en nu een vitamine B complex toegevoegd bij alle vitamines die ze al krijgt. Eens kijken wat voor invloed dit heeft. Ze zijn in ieder geval een stuk rustiger, de angst is vele malen minder. Eentje bibbert zowieso al niet meer tijdens een onweersbui, schrikt nog wel van inslagen dichtbij. Maar wat een rust is er gekomen. Denk dat als de angst minder wordt, ze ook beter in hun vel komen te zitten. De angst bij hen is een goede peiling om te zien hoe ze in hun velletje zitten. Heel angstig en overal van schrikken, dan zitten ze niet goed in hun vel.

Voorlopig krijgt ze magneetveld, dat heeft in het verleden ook vaak geholpen, toen ik dacht dat ze nog spierpijn had, wat dus geen spierpijn was.

We gaan ons er in verdiepen,  iedereen bedankt voor de antwoorden.
Door charmed
#2093550
De Normast zou een hele goede oplossing zijn. Kan alleen niet vinden waar zoiets te verkrijgen is, en of dat op recept moet eventueel?  Heb de apotheek hier al gebeld en zij kunnen er niet aan komen.
Laatst gewijzigd door charmed op do 25 aug 2011, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#2094600
Veel informatie (vooral doorscrollen naar beneden) is te vinden op http://www.neuropathie.nu/wetenschap/ho ... rmast.html
Normast is wel degelijk te bestellen via apotheken, maar niet alle apotheken doen dat of weten de weg te vinden.
Paul Mandiger, verbonden aan o.a. de Wagenrenk is betrokken in (ook de wetenschappelijke) discussie rond Normast.
Via Jeanette van Leeuwen is voor honden evt. ook Normast te verkrijgen. Het is zeker de moeite waard met zowel dr. Mandigers als Jeanette van Leeuwen te overleggen.
Door charmed
#2100015
Ik wil iedereen even bedanken voor het meedenken, ik heb overleg gehad met de neuroloog en we gaan bij haar Normast inzetten. Ben benieuwd hoe zij daar op gaat reageren.
Door charmed
#2129037
Voor wie het interessant vind  8)
12 september ben ik gestart met de normast. Omdat onze dame ineens geen trap meer kon opkomen, ze kon niet meer omhoog kijken en ze had problemen met opstapjes. Ze gilde als je haar aanraakte en aaien vond ze ook niet fijn, dan begon ze te piepen. Een simpele aai over de bol was al te veel voor haar. Omdat ze plots enorm veel pijn had, heb ik wel het magneetveld ook ingezet, naast de normast. De volgende dag ging ze al iets beter de trap op. Binnen 5 dagen was ze volledig van de pijn af, dat heb ik alleen met magneetveld nog niet bereikt, dan duurt het meestal iets van 2 weken.  En dan deed ik het dagelijks, nu had ik hem een paar keer 10 minuten ingezet. Tot op heden vind ze het nog steeds fijn als je haar aait, ook over de kop. Ook optillen is geen probleem. Traplopen gaat ook zonder moeite.

Toch denk ik dat de dosering wat te laag is, want vergeet ik de magneetveld is het effect minder . Maar ok, ze zit ook nog niet op 6 weken inwerktijd. En wellicht als ik denk dat het na 6 weken toch nog net iets te laag is, dan kan ik altijd nog overleggen om iets te verhogen met de dosering. Al met al positief nieuws dus ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door