Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2122551
Vanmiddag ben ik met Rakker bij de lek geweest......... hij heeft zicht prima vermaakt. Alleen is hij nu zo tam, heeft al 3x overgegeven, zijn plas laten lopen bij de mensen waar we ook nog gebarbeknoeid hebben :-[ Net wilde hij naar de voordeur, ben er even met hem uitgeweest, maar hij hoefde niet nodig of veel te plassen............ zou meneer gewoon oververmoeid zijn?? Spierpijn van het hollen en graven in het zand??? Grrrrrrrrr, op zulke momenten zou ik zo graag willen dat ze kunnen praten :P
#2122555
Als het deze ochtend nog is, toch maar even naar de dierenarts. Honden kunnen behoorlijk ziek zijn van oververmoeidheid en evt. oververhitting (heeft hij veel gehijgt?), maar een infectie is ook niet uitgesloten.

Indien oververmoeid/oververhitting: volgende keer je hond eerder de grens stellen, niet elke hond erkend zijn grenzen. Mijn teefje kan zo fanatiek zijn als ze wil, als ze moe wordt stopt ze. De border van mijn broer gaat door tot ze dood is, ook al enkele malen flink oververhit geweest. Zo erg dat ze haar kop nog niet meer kon optillen. Die kijkne wel uit inmiddels.

Succes, laat je nog wat horen?
#2122572
dat kunnen ze zeker zijn oververmoeid.....
heeft rakker gezwommen of in het water geweest?
spierpijn, dan lopen ze het stram en stijf..

edit.
zag je foto's kan id zijn dat het teveel is en dat spugen he, zie hem met een bal, dan krijgen ze behoorlijk wat zand binnen!
Laatst gewijzigd door me and my boys op za 01 okt 2011, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2122587
vanaalst schreef: dat kunnen ze zeker zijn oververmoeid.....
heeft rakker gezwommen of in het water geweest?
spierpijn, dan lopen ze het stram en stijf..

edit.
zag je foto's kan id zijn dat het teveel is en dat spugen he, zie hem met een bal, dan krijgen ze behoorlijk wat zand binnen!
Yep, daar kunnen wij over meepraten  :-X Hier geen bal meer mee naar het strand (of eigenlijk: niet meer naar het strand) sindsdien!
#2122607
Hij kan ook gewoon ziek zijn.

Sammy was woensdag nog helemaal het dametje, lekker gespeeld en gerent en ´s-avonds was ze ziek.
Spugen, spugen en nog eens spugen, koorts en zo lek als een mandje.
Spugen is opgehouden maar ze is nog steeds zo lek als wat en haar temp zakt niet.

Hopelijk voelt Rakker zich inmiddels weer wat beter, knuf voor je ventje  :-*
#2122619
Reus is ook zo'n tiepje wat gewoon doorgaat als hij de kans krijgt, hij is daar 1 keer ook een beetje ziek van geweest, maar toen merkte ik ook aan hem dat hij eigenlijk gewooon ontzettend moe was en hij was steeds wel erg lang bezig met uitrekken, had dus gewoon spierpijn.

ik zou zeggen, zorg dat Rakker voldoende drinkt (roer bijvoorbeeld water door zijn eten), en kijk het nog even aan. zodra jij het gevoel hebt dat er meer aan de hand is, zou ik wel even aan de bel trekken.
#2122694
er waren idd behoorlijk wat virussen rond op dit moment.

Verder ben ik altijd voorzichtig bij erg actieve dagen bij strand/water. Niet gooien met dingen, want ze happen enorme bergen zand met alle gevolgen van dien en ook oppassen dat ze niet sloten met water drinken tijdens het zwemmen of apporteren uit het water. Hier gevoelige hondjes die ook over de grens heen gaan.
#2122699
hoe is Rakker zijn ontlasting? daar zou je namelijk wel aan moeten kunnen zien of het eventueel door zand eten komt. Toen ik Reus net had vrat ie alles wat ie tegenkwam, dus ook (volgens hem) eetbare dingen op het strand, met daarbij de nodige happen zand. volgende dag had hij dan iets wat het beste te omschrijven is als 'schuurpapierpoep'... hij was er soms ook wel misselijk van.
#2122725
er is niet veel met de kong gegooid, Rakker heeft er mee lopen graven en zo ongeveer het hele strandje omgespit........... oververhit is ie niet, dan zoekt hij het water op en gaat aan de rand liggen, zodat hij afkoelt.......... het zwemmen samen met mij zal wel heel veel inspanning hebben gevergd..............

heb hem vannacht een heel klein stukje diclofenac gegeven (dacht dat paracetamol niet mocht), hij heeft niet meer overgegeven en loopt en doet nu weer gewoon......... 't zal toch wel het gehol achter de andere honden aan zijn geweest + het zwemmen + het lopen heen en terug naar de auto...........

wat kan ik in huis halen voor eventueel een volgende keer............ ik denk dat hij echt spierpijn had.......
#2122734
Dian schreef: er is niet veel met de kong gegooid, Rakker heeft er mee lopen graven en zo ongeveer het hele strandje omgespit........... oververhit is ie niet, dan zoekt hij het water op en gaat aan de rand liggen, zodat hij afkoelt.......... het zwemmen samen met mij zal wel heel veel inspanning hebben gevergd..............

heb hem vannacht een heel klein stukje diclofenac gegeven (dacht dat paracetamol niet mocht), hij heeft niet meer overgegeven en loopt en doet nu weer gewoon......... 't zal toch wel het gehol achter de andere honden aan zijn geweest + het zwemmen + het lopen heen en terug naar de auto...........

wat kan ik in huis halen voor eventueel een volgende keer............ ik denk dat hij echt spierpijn had.......
Je hoeft niet veel te gooien met de kong of de bal, de hond krijgt met graven met het speelgoed ook heel veel zand binnen  ;)

Ik zou zorgen dat je voortaan Traumeel in huis hebt voor dit soort gevallen, diclofenac lijkt me nou niet echt goed voor een hond (zegt mijn gevoel).
#2122742
*Natasja* schreef: Je hoeft niet veel te gooien met de kong of de bal, de hond krijgt met graven met het speelgoed ook heel veel zand binnen  ;)

Ik zou zorgen dat je voortaan Traumeel in huis hebt voor dit soort gevallen, diclofenac lijkt me nou niet echt goed voor een hond (zegt mijn gevoel).
die diclofenac was ook echt een laatste redmiddel............ traumeel ga ik in huis halen........

meneer is nu gelukkig weer helemaal de oude, niet meer dat zielige hoopje hond wat stond waar ie stond en geen poot meer verzette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door