Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2115757
Hoi,

Hoe versnijd je de bevroren kg-verpakking van Kiezebrink? Met wat, mes, zaag? Kan iemand mij zeggen hoe groot en hoe dik die zakjes van 1kg zijn? En mss hoeveel van die zakken er in vriezerlade kunnen? Volgende week wordt onze vriezer geleverd. Een met 6 lades waarvan de bovenste erg keil door de No Frost ventilator. Het is ook een vriezer die zowel voor onze hond als voor onszelf dient. Onze hond heeft gelukkig niet zoveel nodig per dag: max 300g
Ik wil het vlees ook niet te lang uit de vriezer laten om het beter te kunnen snijden. Er werd mij verteld dat de kwaliteit van het vlees dan er vermindert.

Groetjes,
Kim
#2115972
Er is mij verteld dat het geen kwaad kan om het vlees te ontdooien en opnieuw in te vriezen. Volgens mij is vlees dat je in de supermarkt koopt voor menselijke consumtie ook vaak al ingevroren en ontdooid geweest. Toch stoppen we dat vaak thuis weer in de diepvries.
Als hier een bestelling bevroren vlees wordt geleverd laat ik alles een beetje ontdooien: ca 4 tot 6 uur afhankelijk van het soort vlees en de grootte van de verpakking. Daarna kun je het vlees snijden met een scherp mes (ik had zo n electrisch mes gekocht, maar dat haalt niets uit). Ik verpak alles meteen in de juiste porties. Dat is wel even flink doorwerken, maar dan hoef je daarna alleen maar dagelijks de porties voor de volgende dag te ontdoooien. Bij mij gaan er ca 20 pakjes van 500 gram vlees in 1 diepvrieslade.
Succes, MJ
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door