Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Mila10
#2113669
Hey,

Ik heb een amstaff pup van 5 maanden en ze weegt ca. 16 kg. Haar behoefte is 800 gram per dag. Ik ben begonnen met een menu bestaande uit de Kiezebrink mixen.
Maar stillaan probeer ik helemaal zelf samen te stellen. Qua vleesbot is ze al wat gewend (kippennek/karkas, eendennek, konijnenkop, hele sardien)
Ik heb volgend menu samengesteld. Wat vinden jullie ervan?

Maandag
350 gram eendennek
200 gram paardenvlees
150 gram eendorgaan (hart/lever/nier/long)
100 gram groentemix

Dinsdag
350 gram geitenrib
200 gram kopvlees
150 gram lamorgaan (hart/lever/long)
100 gram groentemix

Woensdag
350 gram kipkarkas/nek
200 gram hazenvlees
150 gram orgaanmix (hart/lever/long/nier van 4 dieren)
100 gram groentemix

Donderdag
350 gram schapenrib
200 gram geitensnippers
150 gram runderhart
100 gram groentemix

Vrijdag
350 gram eendennek of konijnenkop
200 gram schapensnippers
150 gram rundernier
100 gram groentemix

Zaterdag
700 gram Carnibest kip/rund
1 hele sardien

Zondag
700 gram Carnibest Lam
1 hele sardien

Momenteel heb ik nog best wel wat carnibest in de vriezer liggen, dus dat maak ik op in de weekenden, daarna krijgt ze ook gewoon barf.

Tussendoor geef ik haar af en toe een kippennekje, volle yoghurt en een eitje per week ongeveer.
Pens vindt ze niet lekker, maar dat blijf ik ook af en toe aanbieden.

De groentemix bestaat uit: wortel, sperzieboontjes, knoflook, appel, witlof, komkommer, broccoli,....

Ben benieuwd wat jullie vinden, ik wil uiteraard niet dat ze iets te kort komt  ;)

Bedankt!
Door Lizzy
#2114356
[quote="Mila10"]
Hey,

Ik heb een amstaff pup van 5 maanden en ze weegt ca. 16 kg. Haar behoefte is 800 gram per dag. Ik ben begonnen met een menu bestaande uit de Kiezebrink mixen.
Maar stillaan probeer ik helemaal zelf samen te stellen. Qua vleesbot is ze al wat gewend (kippennek/karkas, eendennek, konijnenkop, hele sardien)
Ik heb volgend menu samengesteld. Wat vinden jullie ervan?

Maandag
350 gram eendennek
200 gram paardenvlees
150 gram eendorgaan (hart/lever/nier/long)
100 gram groentemix

Dinsdag
350 gram geitenrib
200 gram kopvlees
150 gram lamorgaan (hart/lever/long)
100 gram groentemix

Woensdag
350 gram kipkarkas/nek
200 gram hazenvlees
150 gram orgaanmix (hart/lever/long/nier van 4 dieren)
100 gram groentemix

Donderdag
350 gram schapenrib
200 gram geitensnippers
150 gram runderhart
100 gram groentemix

Vrijdag
350 gram eendennek of konijnenkop
200 gram schapensnippers
150 gram rundernier
100 gram groentemix

Zaterdag
700 gram Carnibest kip/rund
1 hele sardien

Zondag
700 gram Carnibest Lam
1 hele sardien

Momenteel heb ik nog best wel wat carnibest in de vriezer liggen, dus dat maak ik op in de weekenden, daarna krijgt ze ook gewoon barf.

Tussendoor geef ik haar af en toe een kippennekje, volle yoghurt en een eitje per week ongeveer.
Pens vindt ze niet lekker, maar dat blijf ik ook af en toe aanbieden.

De groentemix bestaat uit: wortel, sperzieboontjes, knoflook, appel, witlof, komkommer, broccoli,....

Ben benieuwd wat jullie vinden, ik wil uiteraard niet dat ze iets te kort komt  ;)

Bedankt!
[/quote]

Zo zo, dat ziet er goed uit! In het zelf samengestelde gedeelte kom ik qua percentages uit op 44% vleesbot, 25% spiervlees, 19% orgaanvlees en 12% groenten. Dat is echt prima.

Je afwisseling is ook heel goed.

Ik vind alleen schapenrib nogal griezelig! Ik voer alleen lamsrib en alleen die ribben die ik door kan knippen met een huishoudschaar/snoeischaar. Als de ribben niet doorgeknipt kunnen worden, gooi ik het weg. Te hard.

Je groentenmix ziet er prima uit, ik zou er alleen zelf nog wat meer bladgroenten in doen zoals waterkers of andijvie of postelein ofzo.
Door Mila10
#2114827
Super bedankt!
Ik had inderdaad achteraf gelezen dat schapenrib waarschijnlijk te hard is.
Deze ga ik vervangen door eendennekken/konijnenkopjes of iets anders waar ik aan kan komen.
Ik zal ook wat meer bladgroenten aan de mix toevoegen.
Super dit forum!  :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door