Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Isismuis
#2113154
Hallo allemaal,

Ik ben Karin, ik ben 26 jaar oud woon samen met mijn vriend  2 katten, Krabbel een maine coon kater van 2,5 en Borisz een siberische kater van 5 maanden en onze tamme ratten.
Na advies ben ik begonnen met vers voeren (carnibest) en ze eten het heel erg goed wat ik niet verwacht had met Krabbel, die hebben we een half jaar geleden overgenomen van andere mensen en die is heel erg kieskeurig.
Nu is het probleem dat allebij de kerels diaree hebben wat is het beste wat ik daar aan kan doen?
Door *Yvje*
#2113167
Hoi Karin, welkom !!

Ben je recent begonnen met vers voeren of doe je dit al een paar maanden ?
In het begin diarree hebben komt namelijk best vaak voor, ook andere klachten kunnen
voorkomen. Het lichaam moet overschakelen naar een compleet ander soort voer en
moet zich aanpassen. Meestal gaat dit na een aantal dagen volgens mij wel weer over.
Eèn van mijn katten was ook een paar dagen aan de diarree toen ik begon met CB, gelukkig was dit na een
aantal dagen weer over. Ik zou me er nog niet druk om maken hoor ..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2113299
Welkom!
Als ze verder niet ziek zijn, even afwachten.
Blijft het aanhouden, even naar de dokter. Daar hoef je het niet over het voer te hebben, gewoon aangeven dat ze diarree hebben.
Het kan een virus zijn, dat is gewoon uitzieken. Bij een bacteriele infectie moeten ze pilletjes hebben. Als ze uitdrogingsverschijnselen krijgen (heb je niet zo snel als je vers voert en ze niet hoeven over te geven), ook gelijk naar de dokter.
Worminfectie kan ook diarree geven. Je kan een ontlastingsonderzoek bij Het Woud laten doen. Dan krijg je een duidelijk antwoord of er wel of geen wormen zijn en kan je gericht ontwormen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door