Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#2106166
Dinka is morgen 4 maanden en staat nu op volledig BARF. Ik heb een menuutje voor haar gemaakt wat gelijk staat aan dat van Didge en Bantu. Alleen als er ribben gevoerd worden, geef ik Dinka iets anders.
Ze krijgt nog 3 keer per dag te eten, en vorige week had ik een zalmstaart, die ik in 3-en heb gehakt. 's Middags ging die er al niet in, en 's avonds met lange tanden. Ook was ze hier van de dunne
Gisteren heeft ze een maaltijd sardientjes gehad die ik ook weer in 3-e heb verdeeld. Dat ging er goed in maar vanmorgen wel weer dunne  ontlasting.
Kan ik de vis nu beter over een paar keer per week gaan verdelen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2106174
ik heb ze toen bij de maaltijd 1 sardientje gegeven, en een klein stukje zalm..
zo konden ze er aan wennen en van lieve lee kregen ze het als maaltijd
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2106245
vanaalst schreef: ik heb ze toen bij de maaltijd 1 sardientje gegeven, en een klein stukje zalm..
zo konden ze er aan wennen en van lieve lee kregen ze het als maaltijd
tja zo heb ik het eigenlijk bij Dinka ook wel gedaan vanaf het begin, eerst wat zalmmix, daarna een stukje, toen stukje sardien en daarna een halve, enz.
Ik ga het gewoon proberen met iets minder en 2 of drie keer per week ;)
Door miik
#2106344
Dat lijkt me een goed plan. Ik zou zeker geen 3 maaltijden vis geven op een dag, maar eerst bv maar 1 maaltijd.
En dan in de andere 2 maaltijden ook iets van bot (geen orgaan).
Mijn Vivi reageert ook nog steeds op vis met wat dunne ontlasting. Dus ik geef haar iets van vleesbot bv een kipkarkas met wat vis erbij en dan gaat het goed.
Door TMG1961
#2106407
Ik ben begonnen met 1 a 2 sardientjes per keer en naderhand 2 keer per week 200 gram sardientjes. Later eerst een halve zalmkop en een paar weken later de hele zalmkop
Door Lizzy
#2106703
Ze krijgen hier van makreel en sardien nog steeds dunne ontlasting als ik een bak vol gooi. Nou is dat niet erg (mensen hebben na het eten van patat toch ook wel eens dunne ontlasting, da's allemaal zo erg niet, een hond poept wat ie eet :biggrin2:) maar ze kregen hier een antipathie tegen vette vis omdat ze er licht misselijk van werden. Dus ik geef hier (gemiddeld) 2 keer per week ieder een sardien. Of makreel. Of 1 keer per week ieder een zalmkop. Van zalmkop worden ze dan weer niet misselijk, rare beesten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door