Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door simonev
#2105623
Hier weer even een vraagje :)
Yentl heeft vorige week haar eerste kippenvleugel gekregen, dat ging goed. Ik heb nu wat kippennekken besteld dus kunnen we daar mooi mee verder gaan. Vandaag van de visboer 2 zalmkoppen gekregen, die in de vriezer zijn gegaan want het lijkt me niet verstandig om die nu al te geven. Na hoeveel tijd kan ik daar wel mee beginnen?
Door Barf
#2105974
simonev schreef: Hier weer even een vraagje :)
Yentl heeft vorige week haar eerste kippenvleugel gekregen, dat ging goed. Ik heb nu wat kippennekken besteld dus kunnen we daar mooi mee verder gaan. Vandaag van de visboer 2 zalmkoppen gekregen, die in de vriezer zijn gegaan want het lijkt me niet verstandig om die nu al te geven. Na hoeveel tijd kan ik daar wel mee beginnen?
Ik zou eerst eens met karkasjes beginnen van kip en konijn, haas en dat uitbouwen, eendenekken en als dat allemaal goed verteerd wordt langzaam uitbreiden ;)
Door nienk
#2105975
eens met bovenstaande. zalmkop is best moeilijk knagen, dus met de genoemde karkassen e.d kan je hond dat eerst een beetje leren en oefenen. ik zou dan de eerste keer ook geen hele zalmkop geven. het kan namelijk een beetje laxerend werken, dus beter eerst een halve proberen. je krijgt ze vrij makkelijk door midden met een snoeischaar en scherp mes. onder en bovenkaak doorknippen, kop aan de bovenkant insnijden en dan verder knippen. (tenminste, zo doe ik het)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2105995
Dezelfde mening als hierboven, eerst wat ervaring met karkassen en dat die goed verteren.
Zalmkop is geen hard vleesbot, maar vraagt wel enige ervaring in het verteren van botten.
Daarnaast wat nienk ook zegt even kijken hoe zalm valt want het is vrij vet en sommige honden kunnen niet zo goed tegen het kraakbeen (dat kotsen ze weer uit).
Vaak is het ook dat ze even moeten wennen aan vette vis.

Wel kun je nu al bv sardientjes geven dat is heel zacht en ook een vette vis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door