Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2101624
Ik weet niet wat 't is, maar op één of andere manier heb ik een abonnement op honden met maag- en darmproblemen.... Eerst een schotse collie met chronische problemen, toen een husky.... Allebei zijn ze er niet meer....  :'( En toen Ikijok die op jonge leeftijd een mogelijke maagdilatatie kreeg en gewoon een gevoelig maag en darmstelsel heeft (ook gedrags gerelateerd, daar ben ik van overtuigd). Anyway....

Ik heb dus nu twee honden die met grote regelmaat galspugen en bij tijd en wijle enorme winden en boeren laten in combi met enorme pruttelbuiken. Echt van die "stinkbommen". Vorige week was 't bijna elke dag raak. Heb lange tijd probiotica gegeven in combi met okugest. Dat verzachtte wel, maar echt over was 't niet. Gebruik nu een kleine week darmclear van de groene os en dat lijkt wel iets te verbeteren nu. Probiotica gebruik ik nu even niet (i.v.m. de darmclear). Maar zodra ik daarmee stop, ga ik weer verder met de probiotica.... Maar nu zat ik te denken.... Zal ik Maagcompositum gaan geven i.p.v. de darmclear? Of zijn er andere (betere) opties?
Het is niet zo dat ze hartstikke ziek zijn, maar echt lekker en stabiel zijn ze ook niet. Wat dat toch is? En nee, een keertje spugen vind ik ok, maar dit gebeurt echt te vaak....

Iemand die wil meedenken?
#2101652
vanaalst schreef: klinkt zoals zimba he.....
heb je weleens een scopie laten doen?
Ja, Ikijok heeft al een hele tijd geleden een scopie gehad. Verder niks gevonden.... Wel had hij een giga giardia infectie, waar hij doodziek van geweest is, maar dat is toen behandeld en helemaal goed gekomen....
#2101653
Ik zou een keer met beide honden naar een holistisch DA gaan. Ik heb recent hele goede ervaringen gehad met Stefan Veenstra in A'dam, van Natuurlijk Gezonde Dieren. Zo heb ik bijv. geleerd dat sommige klachten stress gerelateerd zijn en zelfs bij de baas vandaan kunnen komen (zeg niet dat het bij jou het geval is maar misschien is er wel een rode draad die je zelf nog niet kent) en al met al vond ik de hele ervaring zeer verhelderend.
#2101657
Lizzy schreef: Ik zou een keer met beide honden naar een holistisch DA gaan. Ik heb recent hele goede ervaringen gehad met Stefan Veenstra in A'dam, van Natuurlijk Gezonde Dieren. Zo heb ik bijv. geleerd dat sommige klachten stress gerelateerd zijn en zelfs bij de baas vandaan kunnen komen (zeg niet dat het bij jou het geval is maar misschien is er wel een rode draad die je zelf nog niet kent) en al met al vond ik de hele ervaring zeer verhelderend.

Ik vind dat helemaal geen gek idee Lizzy! Ik merk namelijk bij Ikijok met name dat als hij vaker in zijn adrenalinekick gaat zitten, zijn spijsvertering ook slechter gaat en naar mate hij rustiger wordt, ook zijn maag en darmen rustiger worden.... Ik vind dit zeker een goede overweging waard! Misschien eens langs bij Tannetje?
En ja, ik vind 't zo raar dat dit steeds terugkomt (periodes gaat 't beter en dan weer slechter) en steeds ook bij verschillende honden....
#2101717
HIer ook hele goede ervaringen met Stefan Veenstra!

het is inderdaad wel heel opmerkelijk dat je meerdere honden hebt gehad met vergelijkbare problemen. Dat honden reageren op hun baas daar ben ik van overtuigd, (ik zeg altijd maar gekscherend dat ik daarom geen teckel heb genomen, dan had ie binnen een maand een hernia gehad).

misschien kan je een tijdje bij houden hoe het met ze gaat, en wat er dan aan de hand is? dus wat ze zelf mee maken en hoe ze zelf in hun gedrag zitten, daarbij wat er bij jou/je gezin speelt en dan daarnaast hoe het met de buiken van de honden gaat? wellicht vind je dan een verband met iets. en kijk, als jij nou stress op je werk hebt en je honden krijgen dan meer last, dan weet je dat en kan je daarop inspelen. die stress op je werk kan je misschien niets aan doen, maar dan weet je wel in welke richting je de behandeling van de problemen van je honden moet zoeken. mocht er zoiets spelen (het is maar een voorbeeld hoor) dan zou je denk ik via een holistisch da veel kunnen met bijvoorbeeld bloesems, of chinese kruiden. daarnaast misschien Ttouch?

succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door