Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2101293
We zijn gisteren bij de dagopvang wezen kijken waar B&B binnenkort heen gaan. We hebben in principe afgesproken dat ze volgende week woensdag beginnen met 1 dag per week, daarna zodra er plaats is de overige dagen. Nu dacht ik dat B&B nog niet zo lang geleden de grote cocktail hadden gekregen, en dat ze nu alleen Lepto en Kennelhoest hoefden om aan de verplichtingen te voldoen. Maar ze hebben dus in 2007 de L+DHPPI gekregen, in 2008 Lepto en Pi, en in 2009 alleen Lepto. Dat zou betekenen dat ze komende week én de grote cocktail én de kennelhoestenting zouden moeten hebben, maar dat lijkt me nogal veel in 1 keer, zeker voor Beau  :-X

Hoeveel tijd zou er eigenlijk tussen de twee entingen moeten zitten, en als ik toch besluit om de twee entingen in 1 keer te geven, wat kan ik geven om ze wat extra weerstand te geven, om het negatieve effect zoveel mogelijk te verminderen?

Ik baal echt als een stekker, ik was in de veronderstelling dat die cocktail nog maar twee jaar geleden was...  :-\
#2101340
Mevroi Kruim schreef: Kun je niet titeren?
Dit staat er op de website over de entingen, dus ik vrees dat ze met titerbepalingen geen genoegen zullen nemen:
Inentingen: De verplichte inentingen zijn: jaarlijkse cocktailenting en aparte enting tegen kennelhoest (Bordertella), waarbij onze voorkeur uitgaat naar de Nobivac® KC. De inentingen moeten minimaal 14 dagen van tevoren gegeven worden en mogen maximaal een jaar oud zijn.
Ik heb er op zich ook geen moeite mee om te enten (als zou ik Beau misschien zelf niet meer geënt hebben), maar ik denk dat alles in 1 keer wel erg veel is. Desnoods verzetten we de eerste pensiondag een paar weken, we hebben sowieso oppas voor de eerste paar weken, die dag pension is gisteren pas ter sprake gekomen.
#2101356
*Natasja* schreef: Ik heb ze via mail even gevraagd of ze ook titerbepaling accepteren ;) Kan dat bij iedere DA, een titerbepaling?
dat weet ik niet, zou je s moeten rondbellen denk of tannetje weet t wel.
maar ik dacht namelijk dat wettelijk wel mocht nu, en veel het niet weten, maar dus gewoon de regels aanhouden van de enten voor geval ze gecontroleerd worden. ;)
#2101372
Hier in de buurt accepteert het pension ook titerbepalingen. Volgens mij is dat gewoon per pension verschillend. Ik ken een kattenhotel die eist dat mensen elke 6 maanden tegen kattenziekte vaccineren, ook al is dat complete onzin. Volgens mij kunnen ze vragen wat ze willen.
Hopelijk accepteert jouw pension titerbepalingen, dan ben je klaar met lepto en de kennelhoest.
#2101376
*Natasja* schreef: Waarvoor kun je titerbepalingen laten doen, voor alle ziektes? Of voor Lepto en kennelhoest sowieso niet?
Alleen DHP kun je titeren, dus hondenziekte, HCC en parvo.
Lepto en kennelhoest kun je niet titeren en moeten elk jaar herhaald worden.
Vraag ook even na of ze de neusenting willen voor de kennelhoest.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door