Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fiev
#2098867
Hallo,
Wij zijn nu al een ganse tijd (meer dan een half jaar aan het 'barfen'). We gaven in het begin niet de volledige portie groenten (bereid met de juiste hoeveelheid boven en ondergrondse groenten)omdat we wat schrik hadden voor diarree.
Sinds een maand, anderhalve maand geven we hun volledige portie groenten (met look). In het begin gaf dit geen problemen. Ondertussen zijn we bij hun orgaan nieren gaan toevoegen, en we hebben veel diarree, vooral bij 2 honden (2 zusjes) is het soms loopt het er echt uit. 
We geven nu al een week geen orgaan meer aan de honden. De groenten krijgen ze nu wel nog, echter de stoelgang blijft erg wisselend, de ene dag is het goed, de andere dag is het weer minder.
Onze 3e hond die ook hetzelfde krijgt ondervindt geen problemen (soms bij teveel aan spiervlees wel wat blubber).

Zijn er mensen die tips ofzo kunnen geven of ons kunnen helpen. Zodat we dit stabieler kunnen krijgen?

ALVAST BEDANKT !!!!
:D
Door nienk
#2098883
wat is je precieze menu en percentage's voor al je honden? geef je iedere dag compleet, of iedere dag in een andere samenstelling?
Door fiev
#2099041
nienk schreef: wat is je precieze menu en percentage's voor al je honden? geef je iedere dag compleet, of iedere dag in een andere samenstelling?

E: 17,5 kg     2,75%

25%spier,50 % bot,12,5% org, 12,5% groente

Maandag 140 spier    280bot  180 groente

dinsdag 140 spier    280bot         35 lever
        25 nier

woensd    140spier    280bot   180 groente

donderdag  480 PENS

vrijdag 140 spier 280bot 180 groente

zaterdag 140 spier 280 bot   35 lever
  25 nier

zondag 140 spier 280bot          60 hart


Dat is het schema van de hond met de diarree
Laatst gewijzigd door fiev op do 01 sep 2011, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2099386
2 dingen die wellicht verschil kunnen maken: je voert best veel groente.

ik zou zelf kijken of het verschil maakt als je minder groente geeft. het orgaan over alle dagen verdelen (en een orgaanmix maken, dus iedere dag een beetje van ieder orgaan), en de groente eventueel ook over alle dagen verdelen. zou op die manier kijken of je met een beetje schuiven en uitproberen tot constantere poep kan komen.

misschien voordat je op die manier aan het uit proberen gaat een week of 2 bij houden wat ze op welke dag eten, en hoe de ontlasting is. wellicht vindt je op die manier een oorzaak-gevolg.
Door fiev
#2099470
hoeveel procent groente stel je dan voor? en bij welke (spier bot org) moet er dan bijgerekend worden?
Door nienk
#2099541
ik zou even naar de rekenhulp kijken als ik jou was!

persoonlijk zou ik er wat groente afhalen en iets meer orgaan gaan voeren, maar dan dus wel je orgaan mixen en verdelen over alle dagen.
Door BuBbA
#2099577
fiev schreef: hoeveel procent groente stel je dan voor? en bij welke (spier bot org) moet er dan bijgerekend worden?
Je percentage is op zich prima. Aanbevolen percentage ligt op 10-15%.

Maar misschien eens proberen om die portie beter te verdelen. Nu voer je die 12,5% groenten in 3 dagen, probeer dat eens in 5 dagen.
Door fiev
#2099612
ok merci voor de reacties allesinds , we proberen het zo!! hopelijk beterschap hé
:biggrin2:
Door Jump
#2099853
Van een pensdag gaan ze hier trouwens ook behoorlijk aan de dunne,
daar ben ik na 1 poging gauw mee gestopt :(
Door Martine.
#2100218
Heb je al eens opgelet of het met bepaald bot te maken heeft? Hier voer ik bijvoorbeeld pens of lever, wat kan laxeren, enkel bij bot waarvan ik weet dat ze wat hardere drollen van hebben zoals wat kale kipkarkassen of lamsrib. Als ik dat soort orgaan bij bijvoorbeeld eendennek voer heeft één van twee ook wat te slappe ontlasting. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door