Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2093684
Misschien een hele stomme vraag, dan kannie gauw weer weg  :-[
Maar kan een hond nog lopen wanneer hij zijn kruisbanden afgescheurd heeft?
En dan bedoel ik dus echt de poot belasten waarvan de banden afgescheurd zijn.
De hond van een kennis van mij heeft haar kruisbanden afgescheurd en je ziet wel iets in haar manier van lopen dat ze die poot wat ontlast, maar ze steunt er wel degelijk op..  :-\ :-\
Door Martine-Tom
#2093727
Ik heb mijn kruisbanden ooit gescheurd maar kon er geen stap mee zetten hoor, ja ok wel verzetten maar niet steunen dan ging ik er finaal doorheen, kan me dus niet voorstellen dat het met een hond anders zal zijn...
Door ashley
#2093744
Pluto heeft eerst aan de ene kant zijn kruisbanden afgescheurd door een stomme sprong, toen had hij heel veel pijn en wilde acuut niet meer lopen. De andere kant heeft hij ook gescheurd gehad en dat zag ik door dat hij zijn pootje anders neerzette dan normaal, hij liep er nog normaal op, ook gewoon de lange wandeling in het bos  :-X  Of dit normaal gedrag is dat weet ik natuurlijk niet maar bij Pluto heb ik allebei gezien, niet meer willen lopen en redelijk normaal lopen.

Edit: misschien heeft het te maken met de voorste en/of achterste kruisbanden, ik weet niet of een hond die ook heeft  :-[ Pluto heeft zijn voorste kruisbanden gescheurd gehad
Laatst gewijzigd door ashley op do 25 aug 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2093749
is het pas gebeurd, of al een tijd geleden? mensen kunnen in sommige gevallen uiteindelijk ook verder lopen en alles doen als ze een van de kruisbanden missen (als ze compleet doorgescheurd zijn verschrompeld de band en verdwijnt dan), er zijn zelfs een aantal profvoetballers die met een bandje minder lopen. als een mens zich daar over heen kan trainen, dan kan een hond er al helemaal door heen lopen, zou ik zeggen. maar afscheuren, doorscheuren of inscheuren is echt een groot verschil en een verspreking of verkeerd begrepen van de DA is snel gebeurd.
#2093803
Hier ook eentje lopen met een gescheurde kruisband (helemaal door midden), maar ze gebruikt het pootje wel, maar zet er geen kracht op. De orthopeed heeft hier niets over gezegd. Ze mag geen lange wandelingen maken, maar ze loopt wel gewoon in de tuin. Nou ja lopen, ze steunt er niet op.
#2093849
Heeft de hond misschien een hele sterke bespiering? Pijn zal het wel doen maar het kan ook dat de hond het niet zo erg laat merken. Je hebt van die honden die bijna dood neer moeten vallen voordat ze echt stoppen helaas.
#2094068
Ja ze kunnen dan nog lopen, je ziet het zelfs niet zo erg. Als je je hond kent valt het wel op voor een ander is het moeilijk. Indy (de oudste hier) is een dikke 3 maanden geleden eraan geopereerd. Heeft een nieuwe kruisband, zij heeft daar toch wel een maand of 4 mee rondgelopen omdat ze eerst dachten dat het gedeeltelijk gescheurd was. Uiteindelijk naar een DA gegaan met bullenkennis en die heeft haar onmiddelijk geopereerd (kruisband was volledig weg).
Laatst gewijzigd door Monoxxide op vr 26 aug 2011, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2094133
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik weet niet precies wanneer de band afgescheurd is, maar volgens mij wel in zijn geheel. Of het de voorste of achterste betreft weet ik ook niet.
Het is volgens mij nu ongeveer 2 weken geleden. De hond is eerder dik dan gespierd. (brokkenhond..)
Je ziet dat ze de poot wel iets ontlast, maar als je niet wist dat ze het had zou je het ook niet zeggen. Gewoon de vrolijkheid haarzelf.
Ze krijgt wel pijnstilling, maar ze is zonder pijnstilling net zo vrolijk en bewegelijk.

Waarmee zou je een hond met deze knieblessure het beste mee kunnen ondersteunen qua supplementen?
Ze heeft ook ED/HD en krijgt glucosamine van de Groene Os. Ik wil gaan uitproberen of Corta RX wellicht beter voor haar werkt.
Laatst gewijzigd door Irish op vr 26 aug 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door