Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2089984
Maak me plots zorgen om Stormpie.

Een paar dagen geleden heb ik hem een nacht uit de bench gehad en sindsdien is meneer stukken rustiger in huis. Dacht dat hij gewoon z'n rust wat beter begreep in de woonkamer 'uit de bench', maar toen ik hem 2 nachten later weer uit de bench wou houden was hij erg onrustig terwijl hij heel de dag rustig heeft gelegen/geslapen (en wel gewandeld en in de tuin gespeeld).
Toen dus toch maar in de bench, en hij begint te blaffen en blaffen. Om 3 uur 's nachts dikke diarree in de tuin en moest z'n broek ook nog afspoelen....
Vandaag is hij ook wat rustig en vanmorgen at hij z'n kippenbout met moeite. Vanavond laat hij z'n KIVO staan.

Nu maak ik me dus toch wat zorgen. Wat denken jullie? Hij drinkt wel goed, en heb hem om 1u vanmiddag getempt dat was 38,3 dus goed.

Als dit aanhoud is het dan slim om Okugest te gaan halen en/of de DA even te bellen, of maak ik me nu onnodig druk?
Door Cizsel
#2089999
Verd*mme. Nu net weer getempt en hij is nu 39,2... Het is natuurlijk ook warm geweest (en hier nog steeds behoorlijk benauwd), dus ik meet morgenochtend nog een keer, maar maak me nu wel zorgen, lichte verhoging.
Hij drinkt wel dus dat zit iig goed. Ook niet extreem veel imho.
Door pallas
#2090038
Zielepiet, je puber heeft vast een virusje te pakken...

Goed in de gaten houden en bij diaree of buikpijn kan je okugest zeker geven.
Wordt ie nog zieker dan maar naar de d.a. lijkt me. Hij is toch nog een jong ding hè.

Veel beterschap :-*
Door Lonaa
#2090055
Ah, jij hebt er ook al 1.

Sally is ook ziek. Dat begon in de nacht van vrijdag op zaterdag. Diarree, diarree, diarree. Vannacht was het gelukkig wat beter (ze moest er maar 2 x uit, ipv 4 x)
Ik verdenk de zalmmix die niet meer goed was, of inderdaad een virus bij haar.

Ik heb haar okugest gegeven. 2 tabletten per keer. :)
Door nienk
#2090071
zou er niet gewoon wat heersen? geen idee of jullie allemaal bij elkaar in de buurt wonen, maar volgens mij zijn er inmiddels minstens 3 honden met dezelfde klachten.
Door Lonaa
#2090073
nienk schreef: zou er niet gewoon wat heersen? geen idee of jullie allemaal bij elkaar in de buurt wonen, maar volgens mij zijn er inmiddels minstens 3 honden met dezelfde klachten.
Volgens mij wonen we allemaal best een eindje uit elkaar. Maar het kan natuurlijk altijd. :)
Door Cizsel
#2090177
eelke schreef: kan het niet van het tandjes wisselen komen?
Daar is hij al lang mee klaar :P

Z'n temp was vanmorgen weer goed 38,3
Maar hij eet nu niet.
De diarree viel gisteren overdag mee, maar echt stevig was het ook niet te noemen. Vannacht heeft hij zich niet laten horen en vandaag moet hij nog poepen.
Hou het even goed in de gaten en haal morgen Okugest.

Lonaa schreef: Ah, jij hebt er ook al 1.

Sally is ook ziek. Dat begon in de nacht van vrijdag op zaterdag. Diarree, diarree, diarree. Vannacht was het gelukkig wat beter (ze moest er maar 2 x uit, ipv 4 x)
Ik verdenk de zalmmix die niet meer goed was, of inderdaad een virus bij haar.

Ik heb haar okugest gegeven. 2 tabletten per keer. :)
Storm ook de nacht van vrijdag op zaterdag. Misschien stonden de planeten verkeerd? :P
Door eelke
#2090181
aah, oke, ik zag allemaal puppen foto's, vandaar. Hoe gaat het nu?
Door Cizsel
#2090235
Beter, denk ik...

Hij heeft net eindelijk maar toch z'n portie op gegeten, dus dat is in ieder geval goed. Hij heeft ook gedronken. De diarree valt mee, is niet het stevigste ever maar ook geen dikke slijm of spuitpoep.

Hou het hoe dan ook goed in de gaten!
Door Lonaa
#2090316
Fijn dat het al wat beter gaat.

Sally had vanochtend brij. Maar dat is al een verbetering tov gister. Dat was echt zielig.
Ik hoop dat beide hondjes zich vannacht goed houden. Ik wil wel weer een nacht slapen, eingelijk.
Door Cizsel
#2090614
Storm heeft z'n avondportie ook op, dus dat zit goed!!!

Ik zat me af te vragen.... mensen die er verstand van hebben:

Ik heb Storm vrijdag voor het eerst Silicea D30 gegeven voor z'n puspiemel. Vrijdagnacht begonnen de problemen (hoewel hij de dagen ervoor heerlijk rustig was, maar dat kan dus ook zijn dat hij z'n 'knopje' gevonden heeft voor in huis).
Kan het een soort van ontgifting zijn door de helpende stoffen uit de Silicea?
Door Lizzy
#2090765
Cizsel schreef: Storm heeft z'n avondportie ook op, dus dat zit goed!!!

Ik zat me af te vragen.... mensen die er verstand van hebben:

Ik heb Storm vrijdag voor het eerst Silicea D30 gegeven voor z'n puspiemel. Vrijdagnacht begonnen de problemen (hoewel hij de dagen ervoor heerlijk rustig was, maar dat kan dus ook zijn dat hij z'n 'knopje' gevonden heeft voor in huis).
Kan het een soort van ontgifting zijn door de helpende stoffen uit de Silicea?
Mij lijkt het eerlijk gezegd sterk dat deze twee aan elkaar gelinkt zijn.
Door Cizsel
#2090773
Gelukkig maar, het zou wel vervelend zijn als het daarvan kwam

Z'n poepie was vanmorgen gedeeltelijk goed stevig, er kwam nog wel wat slap achteraan. Maar het gaat dus heel erg de goede kant op! Hij heeft ook weer gegeten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door