Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door bedaan
#2086140
Mijn pers van een jaar of 9 a 10 is een echte brokken kat. Ik heb al vaker geprobeerd om haar over te zetten maar tot nu toe is dat nooit gelukt. Mevrouw lust bijna niks.
Ja tonijn uit blik en dan 1 lepel, zalm is vies net als boter en kaas.
Ik durfde nooit vol te houden met je eet maar vlees en anders niks aangezien ze broodmager is (nog geen 2 kilo)

Op het moment is ze voor haar doen dik, lees net 2 kilo, dus tijd voor een nieuwe poging. Afgelopen zaterdag carnibest gekocht, beetje laten aandooien en in porties gesneden en in bakjes de vriezer in. Gewoon rauw carnibest weigerde ze te eten, nadat ze de hele zondag niet had gegeten (honden helemaal blij want zij kregen haar bakje) vanmorgen een beetje carnibest met brokjes gemengd. Ze begon met lange tanden de brokjes tussen de carnibest uit te vissen maar tegen 1 uur was het bakje helemaal leeg. Tegen 5 uur weer carnibest met brokjes gegeven en ze begon al iets enthousiaster te eten. Morgen haal ik er nog een andere smaak bij, ik heb goede hoop dat ze carnibest met brokjes blijft eten en misschien eet ze het op den duur wel zonder brokjes. Zo niet dan vinden de honden het vast niet erg als ze de rol carnibest op moeten maken.
#2086148
Katten doen vaak nogal moeilijk, tot ze de smaakt te pakken hebben. Of dat is toch mijn ervaring met mijn eigenwijze dametje. ;)
Zo van:" iets nieuws, dat moet ik niet.  Nee, echt, ik wacht wel tot ik iets anders krijg.  Niets anders? Echt niet? Nou, dan zal ik maar dik tegen mijn zin een klein beetje van die zooi eten, want mn buik begint nu toch aardig pijn te doen van de honger, maar ik lust het toch echt niet."  En dan er plots achter komen dat het eigenlijk toch wel best lekker is...  ::)

Hier ook 2 katten die de lever zowat uit mijn hand trokken, en eentje die dat niet hoefde hoor (de poes dus).  Ik heb maar een halve dag (na de nacht, dat wel, dus bijna 15uur geen eten) moeten volhouden en steeds weer er haar bij gezet tot ze het wou opeten.  Ook in stukjes, onder de brokjes, en dan ging het wel.  Eerst met lange tanden maar ze at het toch helemaal op, en de volgende keer (weekje later) ging hij gewoon zo naar binnen, zonder brokjes, zonder aandringen. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 15 aug 2011, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bedaan
#2086151
pearlsofpassion schreef: Katten doen vaak nogal moeilijk, tot ze de smaakt te pakken hebben. Of dat is toch mijn ervaring met mijn eigenwijze dametje. ;)
Zo van:" iets nieuws, dat moet ik niet. Nee, echt, ik wacht wel tot ik iets anders krijg. Niets anders? Echt niet? Nou, dan zal ik maar dik tegen mijn zin een klein beetje van die zooi eten, want mn buik begint nu toch aardig pijn te doen van de honger, maar ik lust het toch echt niet." En dan er plots achter komen dat het eigenlijk toch wel best lekker is... ::)

De keren hiervoor dat ik het probeerde at mevrouw rustig meerdere dagen niet en was dan echt alleen nog maar botjes met een vachtje. Blikvoer lust mevrouw ook niet.
Door *Yvje*
#2086415
Hihi, komt me bekend voor !! Ik heb het met Izzy ook met brok erbij geprobeert, helaas ook geen succes.
Ze krijgt nu maar twee keer per dag brok en dan 's avonds wat Kvv. Dit wil ze dan ook wel graag
want ze gaat dan zitten mauwen op de koelkast omdat ze weet dat het daarin staat...
Ik heb wel het idee dat de meeste katten Bibi beef wel heel erg lekker vinden ...
Door bedaan
#2087453
nou het dammetje heeft vandaag toch zo'n 30 gram alleen carnibest gegeten. Gisteravond had ze tonijn uit blik en dat bakje was vanmorgen leeg. Nu heeft ze net een bakje carnibest (de lamversie) gekregen en na 2 happen is ze naar boven vertrokken. Wie weet is dit bakje morgenochtend ook weer leeg.
Door Limpy
#2087458
Kijk, er zit al schot in - hoezee!
Je zou ook eens een ander merk kunnen proberen, haaksbarf en tinlo hebben nl ook de smaak konijn en veel katten vinden dat wel lekker (zelfs mijn zeikwijf), idem met eend.
Door *Yvje*
#2087967
Eend komt er bij mijn katten nooit in, van geen enkel merk ! Ze proeven het niet eens !
Konijn gaat wel, ook niet echt met smaak en vaak een paar hapjes maar.
Volgens mij lustten veel katten de Cb lam ook wel, daar heb ik ze hier Kvv mee leren eten
omdat het erin ging alsof ze in jaren geen goed voedsel hadden gehad !
Door bedaan
#2095215
nu ruim een week verder zit ze nog steeds te mutsen, ach elke gram kvv is er 1 en de honden vinden het helemaal niet erg dat hun maaltijd aangevuld wordt met carnibest.
Door *Yvje*
#2095453
bedaan schreef: nu ruim een week verder zit ze nog steeds te mutsen, ach elke gram kvv is er 1 en de honden vinden het helemaal niet erg dat hun maaltijd aangevuld wordt met carnibest.
Haahaha.. zo deed ik dat ook met Tara, mijn hond ! Die staat is er nu als de kippen bij wanneer de katten hun Kvv krijgen ! ;D
Door bedaan
#2096437
*Flip* schreef: je zou de brokjes klein kunnen maken dmv vijzel/hamer en dat dan door de KVV mengen. Het vissen naar stukjes brok wordt dat een stuk lastiger.

Succes!
Op zich valt het vissen naar de brokjes nog wel mee. Ik vind het al heel wat dat ze de stukjes kvv niet net naast de tafel voor Dieber bek op de grond laat vallen. Dat deed ze in het verleden nog wel eens met iets wat ze niet eetbaar vond.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door