Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2078677
Nu onze hond op barf zit wil ik ook graag de poezen op vers. Ik wil eerst beginnen met KVV. Ze zijn al aardig op leeftijd, 12 en 7 jaar en hebben (voor zover ik weet) altijd brok gegeten. Dus ik zie ze niet één, twee, drie botten kauwen.

Één van de dames is onlangs geopereerd aan een tumor en toen is ook de nodige tandsteen verwijdert. Zij is plusminus 6 kilo en zou wel wat af mogen vallen. Dit is de 7-jarige.

De 12-jarige weegt 2,9 kilo. Zij mag wel iets aankomen.

Ze hebben de hele dag brokjes tot hun beschikking. Dus ik weet niet hoeveel ze nu eten. Ik vraag mij nu dus af hoeveel ik moet voeren. Begin ik bij de 9-jarige meteen met 3 % en bij de 11-jarige met 4 %?

Ik ben van plan om 2 x p.w. een eitje te geven en 2 x per week een stukje vis (makreel, haring of zalm). Ze zullen ook karnemelk en yoghurt krijgen. Zijn er verder gezonden dingen om bij te voeren? Liefst ook iets om op de knagen voor het schoonhouden van de tandjes. Maar dus niet te hard omdat ze het niet gewend zijn.
#2078686
Bij mij krijgen ze 100 gram per dag...Ieder.. Maar ik moet ook wat minder gaan geven, want beide komen aan :-[. Ze waren ook rond de 6 kilo en de kleine 3.5 kilo.
Is ook afhankelijk hoeveel ze bewegen. Sinds Kiri er is bewegen mijn katten minder, dus worden ze dikker.
#2078755
Zou idd met 90-100 gr per dag beginnen, voor de dunne evt wat op te voeren tot 125 - 150 gr. (of meer) als je ziet dat ze dun blijft. Hier krijgen er 2 100 gr p/dag en de andere 2 125 gr p/dag

Kijk eens bij de C1000 bij de hondensnacks, de gedroogde kipfilet is het sumum volgens mijn hufters.
Is redelijk taai, dus lekker om te knagen. Voor obi-wan knip ik ze in stukken omdat hij ze anders in lapjes knaagt en deze zo doorslikt om ze even later weer uit te kotsen...
Natuurlijk wel van de dagportie v/d dikkert aftrekken (en bij de dunnert niet)
#2078957
koekje schreef: Die gedroogde kipfiletstukken hebben ze ook bij de Jumbo. Ot en Sien vinden ze heel lekker.
Waar heb jij een jumbo zitten? Ook echt in de buurt?
Ik haal ze meestal bij c1000 in b´veldert als ik van´t asiel afkom, vandaar dat ik niet weet of er een jumbo bij ons in de buurt zit.
Als jouw meiden het lusten dan lusten mijn flapdrollen het ook zeker.
#2078986
Ik haal die als ik in BoZ zit. Daar zit de Jumbo redelijk vlakbij meneer koekje.
Er zit tegenwoordig ook een Jumbo in A'dam (Westerstraat of Westerplein oid), maar daar ben ik nog niet geweest.
En er zit een Jumbo in Amstelfeen, maar dat is voor mij teveel uit de route.
C1000 zit ook in het Oostelijk Havengebied (wc Brazilië). Vanuit mij rijdt tram 10 of een bus er redelijk langs.
#2086293
Nou het overzetten is echt supergoed gegaan. Ik had verwacht maaanden bezig te zijn als ik sommige verhalen hier las. De dunne at meteen de KVV, zonder mengsel. En voor de dikke heb ik drie keer een mengsel gemaakt met blikvoer en karnemelk. En nu eet ze het ook al zonder mengsel.

Alleen de dunne is nog meer gaan miauwen dan ze al deed (serieus, dat gaat de heeeele dag door!). En ze jat telkens eten. Dus waarschijnlijk heeft zij toch wat meer nodig. Dat is wel jammer want het kwam me wel mooi uit dat ze allebeide 100 gram kregen. Dat is samen precies een blok Darf per dag  ;D-9
#2086684
:thumbup: Netjes! Er zijn ook wel makkelijke katten blijkt nu.
(hier waren ze gelukkig ook erg makkelijk met overschakelen)
Zou de dunnert dan zeker wat meer gaan geven, de meeste kvv kun je 48 uur in de koelkast bewaren of anders een paar blokjes proportioneren tot de gewenste hoeveelheid...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door