Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kinnie
#2079674
Ik ontdek bij Casper net een bult aan de zijkant van zijn ribben... Het is een harde, niet beweegbare bult, maar het is vlgs mij niet zijn rib, hij is nl redelijk vol en als ik dieper voel, zitten daar zijn ribben. Het lijkt er een beetje tussen te zitten. De bult is niet erg dik, niet zichtbaar, wel voelbaar... Wel groot oppervlak, ong 5cm x 2-3 cm....
Begin juli zijn er foto's gemaakt omdat hij toen niet kon ontlasten, hierop stond ook zijn thorax en was er niets vreemds te zien...

Is dit iets om me ongerust over te maken?
Ik wil er wel even de Da naar laten kijken denk ik voor de zekerheid, maar misschien weet iemand hier wat het zou kunnen zijn....
Door Lizzy
#2079897
Ja, gewoon een (dunne naald) biopt laten nemen. Dat sturen ze op naar het lab en dan weet je met een paar dagen (naar alle waarschijnlijkheid) wat het is. We duimen voor iets onschuldigs!
Door Kinnie
#2080325
Net bij de DA geweest... Die heeft 3 biopten genomen en gaat deze onderzoeken op evt ontsteking of hematoom. Als het dit niet is, gaan de biopten door naar een patholoog.
Bij de biopten kwam een heel minimaal klein beetje (spuitje trok voornamelijk vacuüm) vocht mee, wat op het plaatje wel redelijk helder leek, misschien heel iets gelig...
Ik hoor vandaag of anders morgen meer.
Door Kinnie
#2080489
Ben net gebeld, er zijn een paar ontstekingscellen te zien, maar niet echt duidelijk of veel. Een AB kuur zou iig volgens haar niet veel zin hebben. Een hematoom zou het ook nog kunnen zijn (zou er dan geen bloed of bloedresten meegekomen moeten zijn bij de biopsie?).
Haar advies: even afwachten en over een maand terug komen bij haar, omdat ze toch ook wel even de vinger aan de pols wil houden... Eerder terug als de bult groeit.... Dus nog even spannend en afwachten maar...!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door