Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door jara
#2071218
Jara krijgt geen behandeling tegen teken..... haar vacht is zo kort dat we tijdens de wandeling ze al zien lopen en we ze eraf plukken en kunnen martelen  :knuppel2:

We hebben haar nu een jaartje, en in totaal heb ik nog geen 10 teken gevonden die vastzaten gelukkig.

Wel is me opgevallen bij de laatste 3 die vastzaten dat toen ik ze eraf haalde de teken dood waren/leken en ook enigzins uitgedroogd.... zo heel erg vast zaten ze ook niet.

iemand enig idee hoe dit kan...

We geven haar knoflook door de groentemix ( in een voorraad van 4 wekn mix gaan zo'n 6 teentjes)  en pompoenpit... zou het daardoor kunnen komen...??
Door jara
#2071306
Die van gister zat op haar borst...niet echt een plek waar ze zelf bij kan met krabben of haar tanden..
Door Monoxxide
#2071343
Hier krijgen ze ook knoflook (pompoenpit geen ervaring mee), geen producten tegen teken.
Indy heeft nog nooit een teek gehad, de kleine (witte) heeft er dikwijls en deze zijn allemaal levendig en zitten goed vast.
Weet niet of dat iets met de witte vacht te maken heeft maar het valt wel echt op dat hij er altijd heeft en zij nooit.
Door charmed
#2096528
Hier vind ik ook vaak dode teken die vastzitten, hier proberen ze ze zelf te verwijderen. ;) Ook wandelende teken vallen er soms dood af, dan zijn ze onder het wandelen, Prudence bekkie tegengekomen en die heeft ze mores geleerd  :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door