Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vena
#2042754
Na wat zoeken op visolie, lees ik dat Lizzy o.a. de visolie van Royal Green aanraad.
Ik wil mijn hond met beginnende artrose in een voetje visolie gaan geven en vraag me af welke
dosering ik zou aanhouden.

Ook vraag ik me af in hoeverre de samenstelling en dosering verschilt tussen visolie voor mensen en honden. Want ik zie
heel veel visoliën waar toevoegingen bijzitten.

Alvast bedankt voor het meedenken.

En ook bedankt voor alle goede berichten die ik hier over traumeel heb gelezen, zowel mijn hond als vriend zijn er goed mee geholpen!
Door Veerle-scrappyToo
#2042828
Ik ben me hier ook verder aan het verdiepen in visolie  :biggrin2:
Bij eentje kwam ik tegen dat er sojaolie bij gevoegd werd...iemand die weet of dat kwaad kan?  De rest zag er eignelijk wel Ok uit, zat ook een vorm van vit e in dacht ik...
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op vr 24 jun 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Veerle-scrappyToo
#2042864
[quote="Senta"]
heb hier verleden week nog een topic over geopend;

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 117.0.html

Ook dat bepaalde extra stoffen beter te vermijden zijn. Vitamine E zit er meestal wel in hoor dat is geen probleem.
Gewoon niet elke dag geven, zelfs bij Doils zit er E in.

Deze is leuk geprijst! Heb je ook uitgerekend of het een goed geconcentreerde is?
[/quote]
Had de link even weggehaald omdat ik zag dat voor dezelfde verpakking op een volgende pagina 17.5€ gevraagd wordt.  Ik denk dat er dus ergens een foutje in geslopen is. En eenkleine verpakking 8,5 is en een grote verpakking 17,5€
Ik geef even de volledige pagina terug met de verschillende prijzen op:
http://www.inevenwicht.be/index.php?keyword=visolie&Search=Zoeken&Itemid=65&option=com_virtuemart&page=shop.browse

Samenstelling per 6 capsules
Vitamine E  250% * of 30 mg
Visolie  3000 mg
EPA  33%
DHA    22%
* = % ADH = % van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid
Ingrediënten
visolie (73%), gelatine, geleermiddel: glycerine, d-alfatocoferol, sojaolie.
Maar die 33% en 22% blijft volgens mij toch gelijk per capsule, alleen dan te berekenen vanaf 500 mg per capsule...

Ik ga even jou topic doorlezen zie.
Wat sojaolie getreft...lang lang geleden had ike rgensopgepikt dat sojabonen ook een positief effect kunnen hebben bij stress... Zou bij Nena dus een voordeel kunnen zijn maar ik wil wel geen allergische reactie  :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#2042865
Hier een hond die al 6 weken Doils krijgt i.v.m. huidproblemen.
Helaas zie ik nog geen enkele verbetering  :-\
Als mijn huidige voorraad op is (ik had 2 flesjes besteld van 236 cc.) en  er is nog steeds geen resultaat, dan stop ik ermee.

Doils is zeer geconcenteerde visolie met vit. E
Door Veerle-scrappyToo
#2042870
Door omstandigheden kreeg Nena hier 2 weekjes geleden heel veel vis en ik zie dat het ongelofelijk veel goed doet voor haar huid.  Ze wordt zelfs donkerder bruiner gekleurd en héél zacht...
Visolietje wordt dus even standaard in haar menu in plaats van veel vis omwille van de afbraak van vit B* en dan kijken wat het doet.

Hoe meer ik hier lees over je hond Nova hoe meer ik besef hoe "goed" Nena het toch nog doet.  Maar...hoe lang heeft visolie eigenlijk nodig om wat resultaat te gaan geven als de problemen zo lang al bezig zijn als bij Nova?
Voor hoe lang heb je nog ongeveer?
Door Lizzy
#2042902
Met Royal Green hangt de dosering af van de hond en waarvoor je het geeft. Geef je het om therapeutische redenen of geef je het gewoon als aanvulling? En als het om therapeutische redenen is, welke reden is het?

Ik geef Linga 1 capsule per dag. Ik geef het haar voor haar nieren (ze heeft ooit iets - het is helaas altijd onduidelijk gebleven wat het precies is geweest - aan haar nieren gehad en visolie is zeer goed voor nierpatienten). Linga weegt 28 kilo. Ik denk dat dit een redelijk hoge dosering is, gezien de dosering voor volwassen mensen ook 1 capsule per dag is. Bij een kleine hond zonder specifieke problemen zou ik zelf bijv. kiezen voor 3 keer per week 1 capsule.
Door Vena
#2043007
Dankjulliewel voor jullie reacties,
mijn border dame weegt 17 kilo en heeft beginnende artrose in één voetje. Misschien kan ik proberen om 5 dagen per week 1 capsule van Royal green te geven en de andere 2 dagen 1 krachtige gezuiverde visolie capsule van de Hema (die laatste heb ik al). Ik ga ook nog even met de da overleggen, we waren er voor meerdere dingen en dit is een beetje te snel gegaan, dus dat heb ik niet goed genoeg nagevraagd. Hij raadde wel een hoge dosering aan.
Door Lizzy
#2043012
[quote="Vena"]
Dankjulliewel voor jullie reacties,
mijn border dame weegt 17 kilo en heeft beginnende artrose in één voetje. Misschien kan ik proberen om 5 dagen per week 1 capsule van Royal green te geven en de andere 2 dagen 1 krachtige gezuiverde visolie capsule van de Hema (die laatste heb ik al). Ik ga ook nog even met de da overleggen, we waren er voor meerdere dingen en dit is een beetje te snel gegaan, dus dat heb ik niet goed genoeg nagevraagd. Hij raadde wel een hoge dosering aan.


[/quote]

In jouw geval zou ik er eerlijk gezegd gewoon 1 per dag geven. Zeker voor de artrose is een hogere dosering wel aan te bevelen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2043252
Ik zit ook even op de site van Royal Green mee te kijken.

Zou Algenolie ook goed zijn voor de honden al bron van Omega 3?

"Royal Green heeft intensief onderzoek gedaan naar de beste en zuiverste manier om Omega-3 uit een plantaardige bron te brengen. Royal Green's Algen Omega-3 olie is 100% natuurlijk, 100% vegetarisch en geproduceerd in een duurzame GMP gecertificeerde omgeving. Wetenschappelijk getest en bewezen!

Omdat Royal Green's Omega-3 Algenolie niet uit vis komt, is er absoluut geen kans op het binnenkrijgen van eventuele verontreinigingen uit de oceaan. De alg wordt gecultiveerd in zuivere fermentatie tanks. Op het juiste moment wordt de alg geoogst en verwerkt tot een Omega-3 olie. Zeer rijk aan DHA, ervaar nu het verschil!"


Of toch maar op visolie houden?
Door Vena
#2044939
Gek want voor mezelf zou ik meteen algenolie kopen als ik omega3 moest hebben (ik ben nogal strikt vegetariër), maar voor mijn hond (waar ik dus kwa principes voor zondig, wel biologisch vlees) dacht ik dat dat niet zo goed zou zijn.
Is algenolie, ook bij artrose een goed alternatief?
Weet iemand een goede link waarin dit uitgelegd wordt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door