Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2042460
Ik ben sinds een paar maanden overgestapt op Lotgering. Mijn beide honden zijn allebei afgespeend op energique. Nuran wilde op een gegeven moent geen bek meer op energique zetten en ben toe overgestapt op Prins brok.
Nu dus weer op KVV.
Ik zou heel graag jullie mening willen  hebben over hoe ik nu voer.
Ik gebruik Nuran, reu 35 kilo, als voorbeeld qua hoeveelheden. Hij krijgt 700 gram per dag verdeeld over twee maaltijden
ma: 700 gram totaalvoer
di:    350 gram totaalvoer en 350 gram totaalvoer met pens
wo:  350 gram totaalvoer en 350 gram totaalvoer met vis
do:  totaalvoer met rauw ei en 's avonds kippevleugels, meestal meer rond 500 gram, vandaan hebben ze kippebouten gehad.
vr:  700 gram totaalvoer
zat: 350 gram totaalvoer en 350 gram totaalvoer met vis
zo:  350 gram totaalvoer en 350 gram groentemix 's avonds 350 gram totaalvoer vis of pens. Groentemix bevat ook ei en yoghurt

Ik ga morgen nekken, strotten, knars en penslappen ophalen.
Ik zou graag van jullie willen weten hoe ik dit het beste in mijn bestaande menu kan inpassen.
Alle suggesties en adviezen zijn  welkom!
#2042484
Ik zou in ieder geval ook Paard light en Eend/lam of Eend/rund van Lotgering aan je menu toevoegen of eendenekken. Daarnaast regelmatig een ei of 2 en eventueel wat (gekookte) groenten. Met Lotgering Totaalvoer (vis) en pens kom je niet aan 4 verschillende diersoorten qua vlees. Als je honden al wat meer gevorderd zijn qua botwerk zou je ook 1x per week een zalmkop kunnen geven om te zorgen voor voldoende afwisseling. Zelf weet ik ook nog steeds niet of Lotgering voldoende afwisseling bied qua orgaansoorten die erin verwerkt zijn......eventueel een ander merk ter afwisseling van Lotgering zou ook kunnen.
#2042965
Mee eens, je voert nu 3 diersoorten en vis. Het zou mooi zijn als je hier nog 1 of eventueel 2 diersoorten aan kan toevoegen, door af te wisselen met een van de varianten die Mysmoothcollies noemt. Wat betreft organen bevat Lotgering long,hart milt,nieren,klein beetje lever. In welke verhoudingen weet ik niet.
#2043053
[quote="Meike en Daisy"]
Mee eens, je voert nu 3 diersoorten en vis. Het zou mooi zijn als je hier nog 1 of eventueel 2 diersoorten aan kan toevoegen, door af te wisselen met een van de varianten die Mysmoothcollies noemt. Wat betreft organen bevat Lotgering long,hart milt,nieren,klein beetje lever. In welke verhoudingen weet ik niet.
[/quote]Oooh nou dat vind ik al redelijk wat, op mijn vraag hierover krijg ik geen antwoord van hen. ::) Weet je toevallig ook of er in de andere varianten ook een ander soort (van het betreffende dier) organen wordt verwerkt?
#2043221
Ik voer ook voornamelijk lotgering met nu barf in opbouw ernaast.

Ik bestel steeds een totaalpakket van lotgering, daarin zitten van alle varianten 4 keer 500 gram. Dit is een pakket van 12 kilo en dat voer ik binnen max 18 dagen op. Zo weet ik zeker dat hij qua diersoorten voldoende variatie krijgt.

In lotgering zitten heel herkenbaar kippenhartjes. De rest herken ik niet zo. Ik wil liever niet los orgaan voeren, dat vind ik niet smakelijk. Ik was wel van plan om ook pens te gaan voeren, op een dag met mooi weer buiten. Dit ivm het knaagwerk wat zo fijn voor de hond zou zijn.

Momenteel voer ik 750 gram lotgering en dan wat kippennekken of eendennek. Als ik weer ruimte in de vriezer heb wil ik ook runderstrot, ribjes ed bestellen. Als ik die ga voeren trek ik dat gewicht wel van de dagelijkse portie kvv af. Ik wil hem dagelijk iets naast de kvv geven, de ene dag meer dan de andere.
Ik let niet op de smaken of combi's die ik voer, omdat ik binnen 18 dagen al de smaken wel gehad heb. Ik heb begrepen dat je bij een kvv zonder premix wel binnen 3 weken 5 diersoorten moest voeren. En daar voldoe ik zo aan.
#2043610
[quote="Kaela"]
Ik voer ook voornamelijk lotgering met nu barf in opbouw ernaast.

Ik bestel steeds een totaalpakket van lotgering, daarin zitten van alle varianten 4 keer 500 gram. Dit is een pakket van 12 kilo en dat voer ik binnen max 18 dagen op. Zo weet ik zeker dat hij qua diersoorten voldoende variatie krijgt.

In lotgering zitten heel herkenbaar kippenhartjes. De rest herken ik niet zo. Ik wil liever niet los orgaan voeren, dat vind ik niet smakelijk. Ik was wel van plan om ook pens te gaan voeren, op een dag met mooi weer buiten. Dit ivm het knaagwerk wat zo fijn voor de hond zou zijn.

Momenteel voer ik 750 gram lotgering en dan wat kippennekken of eendennek. Als ik weer ruimte in de vriezer heb wil ik ook runderstrot, ribjes ed bestellen. Als ik die ga voeren trek ik dat gewicht wel van de dagelijkse portie kvv af. Ik wil hem dagelijk iets naast de kvv geven, de ene dag meer dan de andere.
Ik let niet op de smaken of combi's die ik voer, omdat ik binnen 18 dagen al de smaken wel gehad heb. Ik heb begrepen dat je bij een kvv zonder premix wel binnen 3 weken 5 diersoorten moest voeren. En daar voldoe ik zo aan.


[/quote]

@Kaela: even een tip de laatste keer heb ik ook lamsribben besteld bij Lotgering maar dat waren enkel losse ribben dus die heb ik nog niet opgevoerd i.v.m verlikken of erger, dus vraag wel of ze met een aantal ribben aan elkaar vastzitten of houd de ribjes vast voor je hond anders is het link.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door