Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roebeltje
#2040767
Mijn vader gaat binnenkort de kippen van mijn oom slachten die nu een jaar zijn; kan ik deze kippen ook aan mijn honden geven of zijn deze al te oud? Kip wat in de winkel ligt is natuurlijk veel jonger en mijn honden zijn net begonnen met bot eten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2040772
Pjiew, tha, de kip in de winkel is meestal zo'n 6 weken oud :-X De biologische die hier rondgaan zijn rond de 12 weken en die zijn al beduidend harder dan die van 6 weken.

Voor een hond die net begint zou ik ze sowieso even in de vriezer gooien, totdat hij goed gewend is aan het eten van botten. In elk geval de poten, want die zijn normaliter al harder dan de rest.

Het ligt ook een beetje aan het soort kip. Een kriel zal beter weg te knagen zijn op deze leeftijd dan een brahmahaan.
Door Mevroi Kruim
#2041272
Nou, mijn krielheren van 6 maanden waren aardig stevig, de hondjes vonden het nog hard werken  :biggrin2: (en die zijn ervaren barfers).

Soepkippen zijn idd een stuk steviger dan plofkippen, ik zou ze idd niet gelijk aan een beginnende barfer voorzetten. Maar wel bewaren en tzt voeren.
Door Lizzy
#2041275
roebeltje schreef: Mijn vader gaat binnenkort de kippen van mijn oom slachten die nu een jaar zijn; kan ik deze kippen ook aan mijn honden geven of zijn deze al te oud? Kip wat in de winkel ligt is natuurlijk veel jonger en mijn honden zijn net begonnen met bot eten.
Als je honden gevorderd zijn: dan kan het prima. Maar dat zijn jouw honden niet, dus ik zou ze voorlopig in de vriezer gooien!
Door roebeltje
#2041287
Dan mogen ze zolang bij m'n ouders in de vriezer (ik moet er nog één kopen...)
Maar erg eigenlijk he, oud met 12 maand.............
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door