Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2034870
Ik wil de pup gaan voeren wat het beste voor hem is.
Als ik KVV ga voeren waar moet ik dan op letten?
Ik lees veel let op dat hij wel alle voedingsstoffen binnen krijgt.
Met welke merken krijgt hij dat?
Is het allemaal biologisch? Die beesten, geslacht voor voer, zijn op een humane manier geslacht?

De pup zal 9 weken zijn als hij komt. Kan ik hem meteen cold turkey overzetten op KVV. Hij komt van brokken af.
Zelf malen zie ik niet zitten. Even als hele beesten zelf uit elkaar halen. Misschien in de toekomst wel maar voor als nog niet.

Het zal een dwergteckel worden. Hoeveel eet hij op een dag gemiddeld? Ik zal hem 6x per dag voeren. Hoe weet je dat je meer gewicht moet gaan voeren?
Wat zijn goede beloners?

Als ik het voer uit de vriezer haal om te ontdooien moet dat in de koelkast gebeuren? Ik wil dat liever niet bij ons eigen eten doen als het erg ruikt. Of is dat in een afsluitbaar bakje goed te doen?
Hoelang is het in de koelkast houdbaar?

Ik ben me goed aan het orriënteren. Ik vraag het liever jullie dan dierenspeciaalzaken. Die zullen waarschijnlijk  als eerste hun eigen voer aanbevelen.

Veel vragen.
Als iemand antwoord weet op een of meerdere vragen heel erg bedankt.
Ik wil echt het beste voor onze aankomende gezinsuitbreiding.
Laatst gewijzigd door rexie op di 14 jun 2011, 03:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2034971
Hoi Rexie,

Kvv lijkt me dan een hele goede keuze, lekker veilig en makkelijk. Als het bevalt kun je je nog even goed inlezen in het zelf samenstellen en misschien langzaam overgaan als het je aanspreekt.

Waar moet je op letten bij kvv? Dat het geen graan bevat, dat het een natuurlijke calciumbron heeft (bot dus en geen calciumsupplement) en dat je genoeg diersoorten voert als er geen premix inzit. Dierenwelzijn vind ik zelf ook heel belangrijk, in het andere topic zijn nu alle biologische kvv's wel genoemd. Scharrel is er niet. Wel zijn er kvv's die wild gebruiken, dat zijn weer Darf en Bandit en je zou nog af en toe Alaska Fazant kunnen nemen voor de afwisseling. De rest komt eigenlijk allemaal uit de bio-industrie.

Over hoeveel je moet voeren staat hier wat geschreven:http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,43539.0.html Voor kvv geldt hetzelfde als voor barf.

Volgens mij kan je hem gewoon meteen cold turkey overzetten, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Het ontdooien gebeurd het beste in de koelkast inderdaad. Ik doe het ook in een afsluitbaar bakje en dat is goed te doen, zelfs met pens. Het beste bewaar je het niet langer dan 2 dagen in de koelkast.

Heel goed dat je het hier vraagt, mijn ervaring met dierenspeciaalzaken is dat als ze al niet als eerste hun eigen voer aanprijzen, ze er helemaal geen verstand van hebben.

Succes met de voorbereidingen. Het kvv-verhaal is niet zo ingewikkeld dus daar kom je vast wel uit!
#2035351
Qua KVV heb je al aardig adviezen gehad.
Je kunt KVV prima ontdooien in de koelkast in een afgesloten bakje. Let er wel op dat het in de koelkast wat langer duurt voordat het ontdooit is.
Toen ik nog in de koelkast ontdooide, had ik 2 of 3 bakken staan. Maandag haalde ik voor woensdag eruit, dinsdag dan voor de donderdag.
Als je KVV in rollen hebt, snij het folie dan alvast in, voordat het helemaal ontdooit is. Door het ontdooien kan er spanning op komen en als je het dan opensnijdt, komt het vocht je soms in stralen tegemoet.

Hier heb ik de honden allemaal Cold Turkey overgezet en heeft hier geen problemen gegeven. Zorg er wel voor dat de KVV op kamer temperatuur is voor dat je het geeft.

Qua beloningen kun je zelf vlees drogen, hierover kun je met de zoekfunctie diverse topics over vinden.

Ook zijn er trainers verkrijgbaar op basis van volledig vlees. Dit is een soort gedroogd gehakt en dat kun je in kleinere stukjes breken.
Pensstaafjes en gedroogd (rood)vlees zijn ook lekker als beloning. Deze zou je in kleinere stukjes kunnen knippen en gebruiken als beloning. Al zal dit wel wat "taaier" zijn en wat minder makkelijk weg te krijgen zijn voor zo'n klein puppending dan de trainers.
#2035411
Als eerste welkom,

En leuk weer een teckel erbij, maar vanwaar 6x daags voeren is dat niet een beetje te veel. Begin eens met 3 x daags te voeren en dan straks terug naar 2 of 1x daags net wat je zelf wilt.

En waar heb je de dwerg vandaan en welke soort heb je gekozen?

En kvv kan je zonder te veel problemen over zetten, hier pas een dwerg erbij en die is met 12weken hier gekomen en ook gelijk over gezet op kvv en wat klein bot werk als een kippennek zodat ze ook wat te doen hebben.
En ja een beloning geef hier gedroogde paarde lever zijn ze dol op. Knip het in stukken voor als we op pup les gaan, ook krijgen ze gedroogde kippenpootjes zij ze ook helemaal dol op.
#2035540
Dank jullie wel voor jullie welkom en tips.

@ Pedro98: Het wordt een ruwharige dwergteckel.
Ik vond zelf de rode langharige dwergteckel het mooist maar de rest van de famillie wil het liefst de ruwharige. Mede doordat deze heel weinig verhaart.

Ook de kortharige dwerg en black and tan vind ik super.
Ach het zijn allemaal schatjes.

Het is nog niet helemaal zeker of het door zal gaan bij de fokker.
De moederhond is zwanger. Wij staan op de wachtlijst bij Reominte. Maar er moet dan wel een mannetje geboren worden.

Ik dacht te lezen dat in vorige berichten dat een pup 6x een beetje gevoerd moest worden.
Maar dan ga ik in het begin 3x daags voeren. Makkelijker ook.

Gedroogde paardelever kan je dat zo kopen?
Ik zal ook in de biologische dierenwinkel gaan vragen wat zij aan lekker hebben voor onze kleine vriend.
#2035830
Gedroogde producten kun je zeker wel online kopen, of dierenspeciaalzaken het hebben, weet ik zo niet.
Meestal wel de standaard runder spulletjes zoals pensstaafjes, maar gedroogde lever heb ik hier nog niet in de winkels gezien.
Ook long is een leuk beloningssnoepje, bevat weinig voeding, dus je kan er redelijk veel van voeren en is meestal makkelijk in kleinere stukjes te breken/ knippen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door