Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2033133
vanaf welke leeftijd kan je rabies enten? 8 weken, 12 weken?
en als de pup jonger is dan dat zou je die dan meenemen naar buitenland, zo ja ook zonder enting of met?

mijn pups worden maandag dus 9 weken en met bijna 10 weken zou de pup naar zn baas gaan die dan voor aantal weken in frankrijk verblijft,
natuurlijk kan ik de pup hier langer houden, maar voor baasje zou fijn zijn als ze al op 9,5 dr pup kreeg.

wat vinden jullie?

ik ent ze normaal standaard op 12 weken, dus enten doe ik ze altijd voor rabies voor de 3 jarige enting.
maar wil dus weten of het eerder kan en moet?

overigens kan ze natuurlijk ook in frankrijk op 12 weken geent worden, MAAR is dat risico of nodig.
#2033151
Rabies wordt bij mijn weten niet eerder dan op 3 maanden gegeven. Onze da ent geen pups van 8 weken. Pups van ons die twee jaar geleden naar Belgie gingen zijn door de eigenaren zonder rabies enting meegenomen in de auto, dat mocht met een verklaring van de fokker dat de pup tot die tijd nergens anders was geweest dan bij de fokker zelf. Een pup die naar Finland ging is meegenomen zonder enting.
Ik zou zelf dus niet jonger dan die 3 maanden enten. Maar volgens mij werden of worden er ook wel pups vroeger geent en leidt dat niet altijd tot problemen.
#2033299
in het buitenland al eerder, weet dat het in duitsland normaal is om al met 12 weken te doen als ze naar het buitenland gaan..

ik ben voor (wanneer het kan) zo lang mogelijk wachten als mogelijk.. liefst pas na 6 maanden als het immuunsysteem beter op gang is en niet meer zo hard hoeft te ontwikkelen.. komt het baasje na de tijd in frankrijk weer hier wonen? tot 3 maanden mag een pup zonder rabies vervoerd worden toch?
wij hoefden geen rabies binnen de eu, hebben wel voor de grensovergang bij tsjechie een berichtje in het paspoort dat de pup zijn hele leven in een rabies vrij gebied heeft geleefd en niet in aanraking is gekomen met.. dat voldeed..
#2033564
Deesje schreef: in het buitenland al eerder, weet dat het in duitsland normaal is om al met 12 weken te doen als ze naar het buitenland gaan..

ik ben voor (wanneer het kan) zo lang mogelijk wachten als mogelijk.. liefst pas na 6 maanden als het immuunsysteem beter op gang is en niet meer zo hard hoeft te ontwikkelen.. komt het baasje na de tijd in frankrijk weer hier wonen? tot 3 maanden mag een pup zonder rabies vervoerd worden toch?
wij hoefden geen rabies binnen de eu, hebben wel voor de grensovergang bij tsjechie een berichtje in het paspoort dat de pup zijn hele leven in een rabies vrij gebied heeft geleefd en niet in aanraking is gekomen met.. dat voldeed..
ja ze verblijven daar altijd de zomervakantie helemaal en komen dan weer terug.

en daarom dacht ik nu gewoon zonder rabies mee, maar ja is dat geen risico voor de pup :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door