Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Benjy en Misty
#2002029
Onze Shirley is ernstig ziek. Het begon allemaal met een vermoeden van blaasgruis. Shirley plaste opeens naast de bak en is bekend met blaasgruis. De da werd gewaarschuwd maar na een controle bleek er veel meer aan de hand.

Shirley heeft inderdaad blaasgruis en ook nog een blaasontsteking, haar tandvlees is erg ontstoken, hart is niet in orde en na een bloedonderzoek is gebleken dat Shirley ook nog ernstige nierproblemen heeft en een zware bloedarmoede. Ook andere bloedwaardes wezen uit dat de nierfunctie van Shirley al ver weg is. Volgens de da zou het een wonder zijn dat ze nog eet en drinkt. Het zou slechts een kwestie van weken, misschien een paar maanden zijn voordat we afscheid moeten nemen van Shirley.

Ik ben overdonderd door dit slechte nieuws. Van de 2 oude poezen van 18 jaar was zij nog in de beste conditie, eet nog het beste en ziet nog het beste uit. HEt komt dan ook als een donderslag bij heldere hemel maar nu al zie ik Shirley zienderogen achteruit gaan.  :'( :'( :'(

Afbeelding
Door Emytje
#2002042
Jeetje, dat komt hard aan... Sterkte ermee.

Zo gingen wij 5 weekjes geleden ook met een kater naar de dierenarts. Hij had een ontsteking in zijn bek en er werd hartruis geconstateerd. Op de donderdag naar een andere kliniek voor een hartecho en kregen we nog positief nieuws. De volgende dag had meneer verstopping. De hele dag bij de dierenarts geweest en hem toen voor het weekend mee naar huis genomen. Maandags weer terug om zijn darmen leeg te laten scheppen, maar uit het bloedonderzoek kwam net zoiets uit als bij jouw Shirley; acuut nierfalen. De dierenarts zei toen ook nog zo mooi; 'jullie hebben hem vast heel snel achteruit zien gaan.' Maar nee, meneer is vrolijk, alert en bewegelijk geweest tot aan het einde en at als een dijkwerker. Net als jouw kat dus...

Edit: Wat een ontzettend mooie ogen heeft Shirley zeg! :o
Laatst gewijzigd door Emytje op za 30 apr 2011, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2002269
Sterkte, ook al heeft ze een respectabele leeftijd van 18, zoiets doet gewoon zeer.
Ik hoop dat je nog even de tijd hebt afscheid te nemen van haar.
Door Mevroi Kruim
#2002321
Ach jakkes, wat een rot-bericht joh  :'(
Er kan wel een verband zijn tussen de ontstoken tanden enerzijds en de hart- en nierproblemen anderzijds. Maar ik ben ook bang dat de aangerichte schade niet meer te herstellen is  :-\
Heel veel sterkte  :-*
Door Benjy en Misty
#2002416
Iedereen bedankt voor het medeleven. Vandaag heeft Shirley wel 2x wat melk gedronken maar slechts een heel klein beetje gedronken. Ze slaapt heel veel, zelfs voor een oude poes. Ik denk niet dat ze het einde van mei nog gaat halen. We proberen nog zoveel mogelijk van haar te genieten en haar haar rust te geven en de lekkernijen die ze wel nog wilt. Ik kan het nog steeds niet geloven...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door