Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2000924
Grote beer heeft vachtproblemen, al erg lang en inmiddels heb ik ook bloed laten afnemen voor schildklieronderzoek. Op dit moment slik ik dagelijks een olie voorgeschreven door een hol. arts. Grote beer en ik lijken op elkaar en hebben vaak hetzelfde nodig. Maar geen idee of deze olie voor een hond die een vleeseter is iets toevoegd.
Ingredienten:
Meervoudig onverzadigde vetzuren, 3,1gr, waarvan omega 3 alfa linoleenzuur 1,1 en omega 6 linolzuur 2,0
Enkelvoudig onverzadigde vetzuren omega 9 oliezuur 1,2 g
verzadigde vetzuren omega 7 palmitinzuur 0,5 en overige 0,2
totaal gezonde vetten ongeraffineerd 5 gr
Vitamin E alle 8 soorten 3,7 mg (52% alfa, 6,4% beta, 35,2% gamma, 0,3%Delta van de Tokopherol, en van de Tacotrienol afla 2,3% Beta 6,4%, Gamma 3% en Delta 0,5%)
Gemengde carotenen 2,3 (47% alfa, 37% beta, 16% overige)
Er zit geen transvetten, cholesterol, eiwitten, koolhydraten, suiker, natrium, vezels in het produkt. Verder is het biologisch en past het in Raw Food dieet.

Grote beer krijgt al extra veel zalm (2x zo veel als de andere hier) en andere olies hebben geen resultaat gegeven. Haar vacht is op haar achterlijf dor droog, de huid ook en ze heeft daar ook redelijk veel kriebels.
Door Lizzy
#2001259
kira schreef: Grote beer heeft vachtproblemen, al erg lang en inmiddels heb ik ook bloed laten afnemen voor schildklieronderzoek. Op dit moment slik ik dagelijks een olie voorgeschreven door een hol. arts. Grote beer en ik lijken op elkaar en hebben vaak hetzelfde nodig. Maar geen idee of deze olie voor een hond die een vleeseter is iets toevoegd.
Ingredienten:
Meervoudig onverzadigde vetzuren, 3,1gr, waarvan omega 3 alfa linoleenzuur 1,1 en omega 6 linolzuur 2,0
Enkelvoudig onverzadigde vetzuren omega 9 oliezuur 1,2 g
verzadigde vetzuren omega 7 palmitinzuur 0,5 en overige 0,2
totaal gezonde vetten ongeraffineerd 5 gr
Vitamin E alle 8 soorten 3,7 mg (52% alfa, 6,4% beta, 35,2% gamma, 0,3%Delta van de Tokopherol, en van de Tacotrienol afla 2,3% Beta 6,4%, Gamma 3% en Delta 0,5%)
Gemengde carotenen 2,3 (47% alfa, 37% beta, 16% overige)
Er zit geen transvetten, cholesterol, eiwitten, koolhydraten, suiker, natrium, vezels in het produkt. Verder is het biologisch en past het in Raw Food dieet.

Grote beer krijgt al extra veel zalm (2x zo veel als de andere hier) en andere olies hebben geen resultaat gegeven. Haar vacht is op haar achterlijf dor droog, de huid ook en ze heeft daar ook redelijk veel kriebels.
Zo te lezen zit er vooral lijnzaadolie en andere plantaardige olieen in. En vitamine E. Mij lijkt het niks. Ik vind plantaardige olie voor honden in de regel niks. Ze moeten de niet-actieve omega 3 vetzuren omzetten tot actieve-omega 3 vetzuren en dat vergt iets van het lichaam. Daarvoor moeten ook alle ingredienten op de juiste wijze aanwezig zijn (andere vetzuren en vitamines).

Ik neem aan dat je al een goede visolie hebt geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door kira
#2001317
Visolie etc. en eieren al geprobeerd, ook extra vis op het menu gezet. Hou deze dure olie dan maar voor mij zelf en hoop voor grote beer dat het bloedonderzoek iets opleverd. Ik baal alleen erg van het feit dat grote beer dus op brokken een veel mooiere vacht had als op barf. Ze is geen reclamebord voor barf, mensen die haar zien zeggen ook vaak gelijk dat ik een ander merk brokken moet gaan voeren. Ook over de vacht van de andere bruine ben ik niet enthousiast, terwijl de zwarte nestzuster die ook barfen dus wel schitterende vachten hebben.
Gebruikersavatar
Door kira
#2002508
Menu heeft hier wel eens gestaan. De zwarte nestzussen eten uit mijn vriezers en hun menu is gelijk. Theemuts en foppe idem. De zwarte exemplaren zien er mooi uit, Foppe ook. Maar de bruine niet. Misschien gaat de bloeduitslag iets verklaren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door